Vandaag bijzonder verschijnsel.
Op de snelweg geef ik bij 120km/u gas en merk dat de motor weinig doet. Hij versnelt wel maar als ik met een diesel uit 1990 onderweg ben. Dacht eerst aan het roetfilter maar na 80km was het nog steeds niet weg. Verbruik leek wel redelijk normaal, geen meldingen op dashboard.
In een helder ogenblik even de motor uitgezet en opnieuw gestart. Daarna als vanouds.
Wie heeft er enig idee?
Geen trekkracht 2.0d
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 19.12.2008 - 22:00
- Locatie: Steenwijk
Volvo v40 18 bi-fuel
Volvo v50 1.6d kinetic met mobility pack
Volvo v70 2.5d automaat met leer, 16inch
Volvo v50 2.0d kinetic, handbak 6v, Parc Assist.
Volvo v50 2.0d edition 2 r-design, leer, afkoppelbare trekhaak, 17";
Volvo s60 d5 manual edition met rti navigatie, etc
Hyundai i30 en i40
Volvo s60 2010, d3 intro edition 17”
Volvo s40 2013, summum met business pack pro
Tijdje geen Volvo's
V60 D3 automaat met businesspack, lederen sportstoelen en losse extra's"
Volvo v50 1.6d kinetic met mobility pack
Volvo v70 2.5d automaat met leer, 16inch
Volvo v50 2.0d kinetic, handbak 6v, Parc Assist.
Volvo v50 2.0d edition 2 r-design, leer, afkoppelbare trekhaak, 17";
Volvo s60 d5 manual edition met rti navigatie, etc
Hyundai i30 en i40
Volvo s60 2010, d3 intro edition 17”
Volvo s40 2013, summum met business pack pro
Tijdje geen Volvo's
V60 D3 automaat met businesspack, lederen sportstoelen en losse extra's"
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Noodloop waarschijnlijk.
Gingen er geen lampjes branden/meldingen op het scherm?
Teruggeschakeld? Boven bepaald toerental geen sjoege meer?
Even langs de dealer en uitlezen zou ik zeggen!
Gingen er geen lampjes branden/meldingen op het scherm?
Teruggeschakeld? Boven bepaald toerental geen sjoege meer?
Even langs de dealer en uitlezen zou ik zeggen!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 19.12.2008 - 22:00
- Locatie: Steenwijk
Geen enkel lampje, noch melding in het scherm. Als ik niet had moeten afremmen/versnellen had ik het niet eens gemerkt. Heel vreemd.
Vermogen was over de hele linie niets. Ook het punt van 1600-2000 tussen welke je altijd goed voelt dat de turbo er in komt was nu volkomen vlak.
Vermogen was over de hele linie niets. Ook het punt van 1600-2000 tussen welke je altijd goed voelt dat de turbo er in komt was nu volkomen vlak.
Volvo v40 18 bi-fuel
Volvo v50 1.6d kinetic met mobility pack
Volvo v70 2.5d automaat met leer, 16inch
Volvo v50 2.0d kinetic, handbak 6v, Parc Assist.
Volvo v50 2.0d edition 2 r-design, leer, afkoppelbare trekhaak, 17";
Volvo s60 d5 manual edition met rti navigatie, etc
Hyundai i30 en i40
Volvo s60 2010, d3 intro edition 17”
Volvo s40 2013, summum met business pack pro
Tijdje geen Volvo's
V60 D3 automaat met businesspack, lederen sportstoelen en losse extra's"
Volvo v50 1.6d kinetic met mobility pack
Volvo v70 2.5d automaat met leer, 16inch
Volvo v50 2.0d kinetic, handbak 6v, Parc Assist.
Volvo v50 2.0d edition 2 r-design, leer, afkoppelbare trekhaak, 17";
Volvo s60 d5 manual edition met rti navigatie, etc
Hyundai i30 en i40
Volvo s60 2010, d3 intro edition 17”
Volvo s40 2013, summum met business pack pro
Tijdje geen Volvo's
V60 D3 automaat met businesspack, lederen sportstoelen en losse extra's"
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Toch maar even dealer vragen om uit te lezen.
Was de auto niet aan het regenereren?
Was de auto niet aan het regenereren?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 25.12.2008 - 17:32
ik denk dat het je 2 turbo aanjager klepjes (vacuum klepjes) zijn eentje zit er links onder bij het blok en 1 zit er rechts aan de bovenkant! hij hoeft daar geen foutcode voor op te slaan! als die niet meer goed functioneren word je turbo druk niet goed opgebouwd. mischien kan dat het zijn succes ermee.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
INzake foutcode, klopt, maar alleen als het korter dan 6 seconden duurt uit mijn hoofd en ik krijg de indruk dat het hier wat langer heeft geduurd...
@sander peter, bleeft het lang?
@sander peter, bleeft het lang?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
het kan zijn dat er wel een foutcode is opgeslaan, maar dat hij niks naar de bestuurder heeft laten weten. Heb ik ook gehad toen ik eens het vacuumslangetje voor de turboregeling los had. De motor reed als een oude diesel zonder turbo, maar gaf me geen melding dat er iets scheelde...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 19.12.2008 - 22:00
- Locatie: Steenwijk
@volvotech, ja de situatie duurde langer dan een uur. Pas toen ik de auto uitgedaan en gestart had was het motorgedrag weer normaal hoewel ik de indruk heb dat er iets minder vermogen voorhanden is dan ervoor.
Binnenkort de auto maar eens naar de dealer brengen.
Binnenkort de auto maar eens naar de dealer brengen.
Volvo v40 18 bi-fuel
Volvo v50 1.6d kinetic met mobility pack
Volvo v70 2.5d automaat met leer, 16inch
Volvo v50 2.0d kinetic, handbak 6v, Parc Assist.
Volvo v50 2.0d edition 2 r-design, leer, afkoppelbare trekhaak, 17";
Volvo s60 d5 manual edition met rti navigatie, etc
Hyundai i30 en i40
Volvo s60 2010, d3 intro edition 17”
Volvo s40 2013, summum met business pack pro
Tijdje geen Volvo's
V60 D3 automaat met businesspack, lederen sportstoelen en losse extra's"
Volvo v50 1.6d kinetic met mobility pack
Volvo v70 2.5d automaat met leer, 16inch
Volvo v50 2.0d kinetic, handbak 6v, Parc Assist.
Volvo v50 2.0d edition 2 r-design, leer, afkoppelbare trekhaak, 17";
Volvo s60 d5 manual edition met rti navigatie, etc
Hyundai i30 en i40
Volvo s60 2010, d3 intro edition 17”
Volvo s40 2013, summum met business pack pro
Tijdje geen Volvo's
V60 D3 automaat met businesspack, lederen sportstoelen en losse extra's"
- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
Als je dat probleem hebt eens stoppen en terug starten. Ik heb dat met mijn MY05 eens gehad. Er was toen een probleem met het vacuum van de turbo of zo. Mijn topsnelheid lag toen rond de 120.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 19.12.2008 - 22:00
- Locatie: Steenwijk
Even een update.
Ben naar de dealer gereden. Auto aan de computer gehangen en het roetfilter bleek verstopt te zijn. De remedie;
1) Nieuwe software
2) 10 minuten aan de computer die de regeneratie van het roetfilter voor zijn rekening nam. 10-15 minuten 4000 rpm. De auto stond te razen, mijn hemel.
Gelukkig zorgt de computer er ook voor dat de motor eerst warm is voordat dit ritueel start. Ik vond het niet fijn maar Volvo schrijft het zo voor.
Auto loopt wel weer goed en lijkt iets zuiniger.
Ben naar de dealer gereden. Auto aan de computer gehangen en het roetfilter bleek verstopt te zijn. De remedie;
1) Nieuwe software
2) 10 minuten aan de computer die de regeneratie van het roetfilter voor zijn rekening nam. 10-15 minuten 4000 rpm. De auto stond te razen, mijn hemel.
Gelukkig zorgt de computer er ook voor dat de motor eerst warm is voordat dit ritueel start. Ik vond het niet fijn maar Volvo schrijft het zo voor.
Auto loopt wel weer goed en lijkt iets zuiniger.
Volvo v40 18 bi-fuel
Volvo v50 1.6d kinetic met mobility pack
Volvo v70 2.5d automaat met leer, 16inch
Volvo v50 2.0d kinetic, handbak 6v, Parc Assist.
Volvo v50 2.0d edition 2 r-design, leer, afkoppelbare trekhaak, 17";
Volvo s60 d5 manual edition met rti navigatie, etc
Hyundai i30 en i40
Volvo s60 2010, d3 intro edition 17”
Volvo s40 2013, summum met business pack pro
Tijdje geen Volvo's
V60 D3 automaat met businesspack, lederen sportstoelen en losse extra's"
Volvo v50 1.6d kinetic met mobility pack
Volvo v70 2.5d automaat met leer, 16inch
Volvo v50 2.0d kinetic, handbak 6v, Parc Assist.
Volvo v50 2.0d edition 2 r-design, leer, afkoppelbare trekhaak, 17";
Volvo s60 d5 manual edition met rti navigatie, etc
Hyundai i30 en i40
Volvo s60 2010, d3 intro edition 17”
Volvo s40 2013, summum met business pack pro
Tijdje geen Volvo's
V60 D3 automaat met businesspack, lederen sportstoelen en losse extra's"
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 14.12.2005 - 18:46
Hetzelfde is mij (ons) in Italie ook overkomen. Onderweg tijdens de rit over de Gotthard hield de V50 in om er vervolgens na een stukje in Italie te zijn aangekomen er vlak voor Como geheel mee op te houden. Afgesleept naar een garage op zaterdagavond, hotel en volgende dag met huurauto verder naar het Gardameer. Al met al weer een hele ervaring. Later die week meldde de ANWB me dat de garage het probleem had gefixed met een noodreparatie a € 120,00. Wij blij, maar al snel bleek het lampje "motorsysteemservice vereist" weer oplichtte.
Echter de trekkrachtproblemen bleven nu, en tot op heden, uit. Bij terugkomst in Nederland maar ff snel langs de dealer gereden en wat bleek: voor "slechts" € 120,00 had men in Como de stekker van de EGR losgetrokken. Nu schijnt - volgens de dealer- bij mijn motortype, een 2.0D MY2006 zonder DPF, niet zonder meer de EGR kan worden dichtgezet of afgesloten zoals weleens wordt gedaan en dat als de problemen zich weer voordoen de EGR-klep vervangen dient te worden. Nu rijden we inmiddels al weer een week of 3 zonder problemen, maar het service vereist lampje licht af en toe wel op om dan vervolgens bij de volgende start gewoon weer uit te gaan.
Heeft iemand hier ook ervaring mee en is het mogelijk om deze EGR-klep af te sluiten tussen klep en inlaatbuis, het zgn. afdoppen met een "blinde pakking" ? Want ik zit niet echt te wachten om een nwe EGR-klep te monteren.
Besteed dit liever aan een goede optimalisering bij Rica bijvoorbeeld....
Echter de trekkrachtproblemen bleven nu, en tot op heden, uit. Bij terugkomst in Nederland maar ff snel langs de dealer gereden en wat bleek: voor "slechts" € 120,00 had men in Como de stekker van de EGR losgetrokken. Nu schijnt - volgens de dealer- bij mijn motortype, een 2.0D MY2006 zonder DPF, niet zonder meer de EGR kan worden dichtgezet of afgesloten zoals weleens wordt gedaan en dat als de problemen zich weer voordoen de EGR-klep vervangen dient te worden. Nu rijden we inmiddels al weer een week of 3 zonder problemen, maar het service vereist lampje licht af en toe wel op om dan vervolgens bij de volgende start gewoon weer uit te gaan.
Heeft iemand hier ook ervaring mee en is het mogelijk om deze EGR-klep af te sluiten tussen klep en inlaatbuis, het zgn. afdoppen met een "blinde pakking" ? Want ik zit niet echt te wachten om een nwe EGR-klep te monteren.
Besteed dit liever aan een goede optimalisering bij Rica bijvoorbeeld....

V50 2.0D, Black Sapphire, 17"; Sculptors, 16"; Clava's voor de winter, High performance sound, VDO Arrow navigatie, Achterspoiler.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27488
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Hier op het forum staan wel wat ervaringen van het "afdoppen" van de EGR klep
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D