Goedendag,
al eventjes loop ik met het idee om de trommels achter om te wisselen voor schijven. Aangezien ik een arme student ben wilde ik een beetje goedkoop aan de middelen komen dus dan denk je aan de sloop. Ik dacht om daar dan twee remklauwen vandaan te toveren en als ze er zijn goede schijven/blokken.
Nu vroeg ik me af, kan je gewoon de trommels verwijderen en daar schijven, remklauwen monteren of zijn daar nog andere aanpassingen voor nodig? Heeft iemand dit al eens gedaan die er meer over kan vertellen of iemand die weet hoe t werkt?
Heb ik ook andere schijven/remblokken.remklauwen dan voor de voorwielen nodig?
Hopelijk heb ik niet te veel vragen in een post gepropt :oops:
remschijven achter
-
- 2nd Gear member
Volvo V40 2.0 1997
Volvo 440 1.8iDL 1996 (B18U)
- Iroll
- 6th Gear member
Dat is een behoorlijke aanpassing die je in gedachten hebt. Je kan niet zomaar een stel remklauwen bevestigen want er zitten daar geen bevestigingspunten voor. Datzelfde geldt voor de schijven, je zal de achteras om moeten zetten voor een met schijven. Ook de remleidingen zullen ws aangepast moeten worden. Verder heb je een remkrachtverdeler nodig anders blokkeren je schijven achter te snel. Voorts moet je een oplossing maken voor de handremkabel. Dat is wat me zo 1-2-3 te binnen schiet. Al met al lijken me de voordelen niet tegen de nadelen op te wegen.
Als je meer remvermogen wilt dan kan je beter de voorremmen aanpassen. Zet er geperforeerde schijven onder met een set sportblokken. Eventueel kan je de rubber remslangen vervangen voor een stel rvs slangen, dat scheelt enorm in het remgevoel. Ong. 70% van het remvermogen zit op de voorremmen, dus achter maar ong. 30%. Het heeft dus lang niet zoveel effect om de achterremmen te verbeteren.
Als je meer remvermogen wilt dan kan je beter de voorremmen aanpassen. Zet er geperforeerde schijven onder met een set sportblokken. Eventueel kan je de rubber remslangen vervangen voor een stel rvs slangen, dat scheelt enorm in het remgevoel. Ong. 70% van het remvermogen zit op de voorremmen, dus achter maar ong. 30%. Het heeft dus lang niet zoveel effect om de achterremmen te verbeteren.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
inderdaad, je gaat heel erg veel overhoop halen. En de remcapaciteit zal niet evenredig toenemen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
oke, dat had ik allemaal niet zo snel bedacht. Vooral een andere achteras er onder zetten is me veels te veel werk, en als de voorremmen toch 70% van de remkracht bepalen en de achterremmen maar 30% is het zeker niet de moeite waard.
Heb laatst al de remblokken voor vervangen nadat er de hele tijd een piep te horen was bij het remmen, die was toen verdwenen en is nu weer terug gekomen, denk dat ik dan maar eens naar de remschoenen achter kijk.
Iroll en VolvoMafia, hartstikke bedankt voor de snelle en waardevolle reacties!!
Heb laatst al de remblokken voor vervangen nadat er de hele tijd een piep te horen was bij het remmen, die was toen verdwenen en is nu weer terug gekomen, denk dat ik dan maar eens naar de remschoenen achter kijk.
Iroll en VolvoMafia, hartstikke bedankt voor de snelle en waardevolle reacties!!
Volvo V40 2.0 1997
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Heb je de boel wel ingesmeerd met kopervet? Dat is tegen het piepen...
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 2nd Gear member
:oops: :oops: :oops: :shock: :shock: :shock:
Waar precies smeer ik dit?? En wat hoor ik precies piepen dan?
(we hebben het dus over de vervangen voor-remblokken)
Waar precies smeer ik dit?? En wat hoor ik precies piepen dan?
(we hebben het dus over de vervangen voor-remblokken)
Volvo V40 2.0 1997
- Iroll
- 6th Gear member
Kopervet smeer je tussen remblok en remcilinder en op de metalen zijkanten van de remblokken waar ze over de remklauw glijden. Dus waar metaal op metaal zit. Uiteraard niet op de remschijf en op het remoppervlak van de blokken, dat remt anders zo beroerd! Vaak helpt dit om piepen te voorkomen, maar niet in alle gevallen helaas.
-
- 2nd Gear member
Thanks! zodra ik tijd heb ga ik s smeren.
Bedankt wederom!
die wist ik al, zo a-technisch was k nietIroll schreef: Uiteraard niet op de remschijf en op het remoppervlak van de blokken, dat remt anders zo beroerd!
Bedankt wederom!
Volvo V40 2.0 1997