Pagina 1 van 1
Het 2.4T motor blok
Geplaatst: 21.09.2010 - 16:38
door sju_art
Nu lees ik hier op het forum verschiedene negatieve verhalen over het 2.4T blok en vroeg ik me af of deze wel net zo solide zijn als de reguliere 2.4 blokken.
Door de extra techniek, zijn de blokken kwetsbaarder>
Geplaatst: 21.09.2010 - 17:21
door Gast
Welke negatieve verhalen?
Geplaatst: 21.09.2010 - 18:13
door EVV
Op het Volvo 850 forum is het een paar keer voorgekomen dat er een scheurtje is geconstateerd in een cilinderbus van een 2.5T, met als gevolg een dure reperatie. Daar waar de 2.3 Turbo eigenlijk niet kapot gaat tenzij zwaar getuned of mishandeld, is dat bij originele 2.5T wel gebeurd. Maar goed, de 2.4T is wel een nieuwe generatie motor, misschien is hier wat aan verbeterd.
Geplaatst: 21.09.2010 - 18:44
door Johan
De 2.5T is "nieuwer" dan de 2.4T of begrijp ik je verkeerd.
Feitelijk is de 2.5T gewoon een opgeboorde 2.4T om iets meer vermogen maar vooral meer koppel te verkrijgen.
Geplaatst: 21.09.2010 - 18:53
door EVV
Vroeger ronde Volvo de motoren erg ruim af, 2435 werd 2.5 liter genoemd in de 850/S/V/C70 reeks. Later is dit 2.4 gaan heten, maar de cilinderinhoud bleef hetzelfde. Daarna is er een echte 2.5 liter gekomen, die heet weer 2.5T, maar toen was de S/V/70 (oud) al uit productie.
Geplaatst: 23.09.2010 - 19:52
door FrankS60
Ik heb er nu 170+ dkm op staan en het blok geeft geen krimp, ook niet na tuning... Je kunt het alleen niet zo ver tunen als het 2.3 T5 blok.
Geplaatst: 23.09.2010 - 21:11
door Msuidgeest
Het kan best zijn dat er in Nederland enkele blokken in de soep zijn gedraaid, maar op een totaal van 50.000 is dat te verwaarlozen.
Vanwaar deze vraag? Wil je zoiets kopen of verwacht je problemen met je auto?
Geplaatst: 23.09.2010 - 21:52
door aertssenhjc
hier ook nooit een centje pijn. Ik heb er inmiddels 266.000 op staan, die van mij is getuned naar 260 PK en 430 nm koppel, en ik trek em (als ie goed warm is ) rustig door naar de 6500 t/min...
Wil wel ens een linkje zien van het fameuze verhaal...
Geplaatst: 24.09.2010 - 15:00
door sju_art
Er is geen linkje, werd gezge door iemand met slechte ervaringen met een volvo S60 2.4T.
Maar klinkt goed dus ver....
Geplaatst: 24.09.2010 - 15:46
door EVV
Hier een linkje naar een topic waar het toch mis ging met een (oud) 2.5T blok, met reacties dat het wel vaker voor komt. Maar goed, risico loop je natuurlijk altijd met een auto, kan natuurlijk domme pech geweest zijn. Ik zou er een mooie 2.4T (of nieuwere 2.5T) niet om laten staan.
Geplaatst: 24.09.2010 - 16:00
door HSRN850
Ik heb ooit de turbo van een 2.4T (V70) kapot gereden. En nee, ik deed echt geen gekke dingen toen. Auto was van mijn werkgever, tegen de 2 ton gelopen toen, voelde me toch knap lullig. Is toen onder occassiongarantie vervangen overigens.
Geen idee of dit vaker voorkomt?