Nu lees ik hier op het forum verschiedene negatieve verhalen over het 2.4T blok en vroeg ik me af of deze wel net zo solide zijn als de reguliere 2.4 blokken.
Door de extra techniek, zijn de blokken kwetsbaarder>
Het 2.4T motor blok
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Op het Volvo 850 forum is het een paar keer voorgekomen dat er een scheurtje is geconstateerd in een cilinderbus van een 2.5T, met als gevolg een dure reperatie. Daar waar de 2.3 Turbo eigenlijk niet kapot gaat tenzij zwaar getuned of mishandeld, is dat bij originele 2.5T wel gebeurd. Maar goed, de 2.4T is wel een nieuwe generatie motor, misschien is hier wat aan verbeterd.
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
De 2.5T is "nieuwer" dan de 2.4T of begrijp ik je verkeerd.
Feitelijk is de 2.5T gewoon een opgeboorde 2.4T om iets meer vermogen maar vooral meer koppel te verkrijgen.
Feitelijk is de 2.5T gewoon een opgeboorde 2.4T om iets meer vermogen maar vooral meer koppel te verkrijgen.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik heb er nu 170+ dkm op staan en het blok geeft geen krimp, ook niet na tuning... Je kunt het alleen niet zo ver tunen als het 2.3 T5 blok.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21474
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Het kan best zijn dat er in Nederland enkele blokken in de soep zijn gedraaid, maar op een totaal van 50.000 is dat te verwaarlozen.
Vanwaar deze vraag? Wil je zoiets kopen of verwacht je problemen met je auto?
Vanwaar deze vraag? Wil je zoiets kopen of verwacht je problemen met je auto?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
hier ook nooit een centje pijn. Ik heb er inmiddels 266.000 op staan, die van mij is getuned naar 260 PK en 430 nm koppel, en ik trek em (als ie goed warm is ) rustig door naar de 6500 t/min...
Wil wel ens een linkje zien van het fameuze verhaal...
Wil wel ens een linkje zien van het fameuze verhaal...
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Er is geen linkje, werd gezge door iemand met slechte ervaringen met een volvo S60 2.4T.
Maar klinkt goed dus ver....
Maar klinkt goed dus ver....
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Hier een linkje naar een topic waar het toch mis ging met een (oud) 2.5T blok, met reacties dat het wel vaker voor komt. Maar goed, risico loop je natuurlijk altijd met een auto, kan natuurlijk domme pech geweest zijn. Ik zou er een mooie 2.4T (of nieuwere 2.5T) niet om laten staan.
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Ik heb ooit de turbo van een 2.4T (V70) kapot gereden. En nee, ik deed echt geen gekke dingen toen. Auto was van mijn werkgever, tegen de 2 ton gelopen toen, voelde me toch knap lullig. Is toen onder occassiongarantie vervangen overigens.
Geen idee of dit vaker voorkomt?
Geen idee of dit vaker voorkomt?
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited