Hallo allemaal, normaal ben ik meer op het 440 topic te vinden omdat ik deze zelf rijdt. Mijn vader heeft echter sinds enkele dagen problemen met zijn V70 2.5t automaat uit 2005. Het probleem is dat er constant een abs waarschuwingslampje aanschiet(dat driehoekje) hij zwaarder begint te sturen en slechter remt en de dagteller niet meer werkt.
De storing is uitgelezen bij de garage maar komt steeds weer terug, de sensor bij het rempedaal? is vervangen dit bood echter geen uitkomst..
Mijn vraag is of er mensen bekend zijn met dit probleem? Er wordt door de dealer al gesuggereerd dat de ABS computer wellicht kapot zou zijn maar hij is niet zeker, ik hoop het niet want dit kost me een flinke duit geld.
Ik hoop dat iemand hier een idee heeft en ons weer op weg kan helpen!
Alvast erg bedankt.
Edwin.
ABS Storing Cem-1a5f
- Rippie V70
- 5th Gear member
Ik had laatst ook zoiets, alleen bleek bij mij de centrale bout op de naaf te zijn verdwenen. De steekas zat los in de naaf.
De moeite waard om te checken, eeb nout kost maar 2 euri. Vastzetten met loctite
De moeite waard om te checken, eeb nout kost maar 2 euri. Vastzetten met loctite
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 1st Gear member
OK dat ga ik morgenvroeg meteen even checken! Vandaag weer een hoop ellende met die storing. Heb nog eens even rondgesnuffeld en gelezen dat mocht de abs computer echt kapot zijn deze door verschillende bedrijfjes kan worden gerepareerd voor ong 250 euro.. Bij de dealer kost een nieuw exemplaar als gauw 1000. Ik weet dus niet of dit realistisch is.. iemand hier wellicht ervaring mee?
-
- 1st Gear member
Heren, daar was ik weer.
Vandaag er eindelijk achter dat het de BCM module is. Na wel 3x uitlezen bij de dealer is dit er dan uitgerold. Een BCM Module kost me al gauw 1000 euro en dan moet er nog in etc. Is het mogelijk om een BCM module van de sloop erin te zetten? Of moet deze dan net als bij een nieuwe helemaal ingelezen worden? Iemand die hier ervaring mee heeft ik hoor het graag! scheelt wellicht een hoop centjes in de portemonnee!
Vandaag er eindelijk achter dat het de BCM module is. Na wel 3x uitlezen bij de dealer is dit er dan uitgerold. Een BCM Module kost me al gauw 1000 euro en dan moet er nog in etc. Is het mogelijk om een BCM module van de sloop erin te zetten? Of moet deze dan net als bij een nieuwe helemaal ingelezen worden? Iemand die hier ervaring mee heeft ik hoor het graag! scheelt wellicht een hoop centjes in de portemonnee!
-
- 6th Gear member
Ik heb de fout even opgezocht. Het duidt op een communicatiefout tussen de ABS/BCM en de CEM. Ik zou de kabels en connectoren op de ABS en BCM controleren. Daarna zou ik het volgende proberen:
- accu min-pool los
- half uurtje wachten
- contact op pos II ("op contact")
- accupool weer vast.
Baat het niet, het schaadt zeker niet.
- accu min-pool los
- half uurtje wachten
- contact op pos II ("op contact")
- accupool weer vast.
Baat het niet, het schaadt zeker niet.