2300E op lpg

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brutus850
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29.12.2009 - 09:48
Locatie: Utrecht

Beste Forummers,

Er is al veel over geschreven, maar ik zou het nog een keer op een rijtje willen zien.
Welke auto om belastingvrij te rijden is het meest aan te raden?
740
240

En welke motor?
2100 A - E
2300 A - E
Ik heb ergens gehoord dat de E gevoelig is voor backfires, maar wanneer ontstaan die? Als de installatie goed wordt ingebouwd en onderhouden, hoe groot is dan de kans op een schadelijke backfire?

Ik ben benieuwd, wilde eerst voor een 240 gaan, maar kwam er onlangs achter dat de 740 ook al in het belastingvrije tarief valt. Hoop door wat te vergelijken uiteindelijk een keus te kunnen maken.
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Dat is niet moeilijk.........een 740 natuurlijk!!!
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

v700r schreef:Dat is niet moeilijk.........een 740 natuurlijk!!!

voorzien van een 2300 blok (want die zijn onverwoestbaar)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Brutus850
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29.12.2009 - 09:48
Locatie: Utrecht

Carburateur, of injectie?
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Persoonlijke mening? Carburateur.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Brutus850
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29.12.2009 - 09:48
Locatie: Utrecht

Zojuist 2 gasinbouw specialisten uit Eindhoven gesproken.. De een zegt geen probleem om in een kjtronic (mechanische) injectie gas te bouwen. De ander zegt, kan het alleen inbouwen bij lhjtronic (electronische) injectie, of carburateur.

Wie o wie, kan mij vertellen of wat te doen?
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Een 240 is altijd goed. Ook met carb of injectie. Beide op gas.

Aankooptips? Kijk eens op mijn web-log.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Racingbrick
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 20.07.2009 - 10:35
Locatie: Alphen aan den Rijn

240 en 740 hebben toch de zelfde blokken? of ben ik gek?

Ik heb zelf een K injectie gehad in een 240 GLE met een B23E blok, die installatie was van Necam.
In anderhalve ton 1 backfire gehad, weinig schade alleen de balg er af geschoten.

Mijn 740 gaat naar Mesman om LPG in te laten bouwen, ze hebben toen ook de inbouw gedaan bij mijn 850 T-5 ( Vialle LPI ) en dat naar naar volle tevredenheid.
Die Lean Mesman weet als een van de weingen nog veel van LPG en Volvo's af.
Dat zijn mijn bevindingen, en ik heb geen aandelen in dat bedrijf.
345GL 1,7, 365, 240GLE, 740GL Aut, 760GLE TD ,740GL Aut, V40 1.8 Aut, S40 2.0, V70 2.4 Aut, 850 T5 Aut.

S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver

WWW.TPRPOWERFLUSH.NL
pimsam
3rd Gear member
Berichten: 357
Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Mijn mening: Een 240 auto is meer cult maar rijdt minder en is kleiner van binnen.
Gas in combi met carb is goed mogelijk maar je hebt het nadeel dat de naalden van de carbs inslijten en dat de auto na enige tijd niet meer lekker op benzine loopt. Je kunt dit oplossen door de zuigers van de carbs omhoog te zuigen als je op lpg rijdt. Gaatje boren en aansluiting plaatsen in deksel van de carb. Via afsluiter (a la benzine afsluiter) en vacuum van de motor in de lpg stand vacuum op carb zetten.
Ik persoonlijk geeft de voorkeur aan LH jetronic. Makkelijk en snel omschakelen van benzine op lpg en altijd starten op lpg waardoor kleinste kans op backfire. Kjetronic heb ik geen ervaring mee maar naar wat ik gehoord en gelezen heb, het meest lastige systeem in combi met lpg.
Racingbrick
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 20.07.2009 - 10:35
Locatie: Alphen aan den Rijn

Ik heb ervaring met beiden, de LPG installatie heeft Mesman inmiddels gemonteerd.
Een 74L UFO in de reservewielbak met OMVL verdamper, hij rijdt uitstekend moet ik zeggen.
De B230K ( en ook de B200K ) hebben volgens mij geen naalden zoals de carburateurs in de B23A en B21A die ooit hadden.
We zullen zien, de tijd zal het leren.
WBT de LH, ook die heb ik gehad met LPG, alsook een T-5 met LPI, zodra er een kat op de wagen zit, heb je meteen een veel duurdere LPG installatie nodig.
Nu was is voor 1250,- helemaal klaar.
345GL 1,7, 365, 240GLE, 740GL Aut, 760GLE TD ,740GL Aut, V40 1.8 Aut, S40 2.0, V70 2.4 Aut, 850 T5 Aut.

S80 Exclusive , mobility Bi-Fuel CNG Automaat MY 2004 Nautic Blue Pearl
740GL Wagon LPG B230K 1987 wit
V70 T5 Automaat MY 1998 zilver

WWW.TPRPOWERFLUSH.NL
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”