In een vorig topic, vroeg ik hoe de dieselmotoren zich hielden op hogere km/standen omdat ik daar van een wilde kopen i.v.m. verhuizen naar duitsland.
Inmiddels ben ik er achter dat een benzinemodel met gas erin, makkelijker te vinden is, maar vreemd genoeg ook nog eens goedkoper in verzekering.
Om deze reden ben ik nu heel er aan het neigen richting een 2.5T AWD uit 2003/2004, hier wil ik dan LPi in laten bouwen.
Nu zitten deze modellen rond de 150.000km (voor de luxere, met wat minder opties zitten ze onder de 100.000km) wat mij geen enkel probleem lijkt voor een volvo. (de motor van mijn S40 uit 97 deed het ook nog prima op 230.000)
Echter zijn het overwegend automaten wat de klok slaat.
Dan toch 3 vragen:
- Hoe is de automaat van dit model, vooral met deze kilomterstanden
- Welk gas systeem kan ik er dan het beste inbouwen, ik zie bijvoorbeeld bij Vialle op de website een heleboel verschillende systemen staan.
- Heeft iemand ervaring met het verbruik van een 2.5T (met of zonder AWD) en gas?
3 vragen m.b.t. Aanschaf S60
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 11.06.2008 - 01:12
- Locatie: Een PC ergens in het land
- Contacteer:
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Ivm met de lagere enrgiewaarde van LPG moet je rekening houden met een ~30% hoger verbruik tov benzine. Voor een 2.5T met een dynamische rijstijl zit je dan op 1:6..7.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 11.06.2008 - 01:12
- Locatie: Een PC ergens in het land
- Contacteer:
Bedankt dan zit ik kwa verbruik goed, omdat LPG in duitsland amper duurder is in belasting dan benzine kan ik het dan kwa prijs vergelijken met een diesel die 1:15 rijd, ongeveer hetzelfde als ik nu heb dus 
En wat betreft de automaat?

En wat betreft de automaat?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 11.06.2008 - 01:12
- Locatie: Een PC ergens in het land
- Contacteer:
Niemand?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die kom je in NL op gas zelden tot nooit tegen, de ervaringen zullen dus ook minimaal zijn
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Ik rij gemiddeld 1:9 op gas met de 2.5T in mijn MY2004 S80. Op lange snelwegritten (120 à 130 km/h) wordt dat 1:10.
Het is een door Mesman ingebouwde Vialle LPI installatie met (traditioneel) Flashlube smeersysteem.
De wagen heeft inmiddels 230.000km gelopen, waarvan 120.000km op gas, waarvan de laatste 60.000km door mij.
No problems so far.
Het is een door Mesman ingebouwde Vialle LPI installatie met (traditioneel) Flashlube smeersysteem.
De wagen heeft inmiddels 230.000km gelopen, waarvan 120.000km op gas, waarvan de laatste 60.000km door mij.
No problems so far.
- MyDJ
- 2nd Gear member
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 10.08.2010 - 23:32
Hoi,
Ik heb een Volvo S60 2.5T automaat model 2004 op een LPI systeem van Vialle met flashlube.
Loopt super goed en redelijk zuinig 1:9 gemiddeld.
De auto heeft nu 156.000 km gelopen en het gassysteem zit er nu 42.000 km in en heb er tot op heden geen problemen mee.
Ik heb een Volvo S60 2.5T automaat model 2004 op een LPI systeem van Vialle met flashlube.
Loopt super goed en redelijk zuinig 1:9 gemiddeld.
De auto heeft nu 156.000 km gelopen en het gassysteem zit er nu 42.000 km in en heb er tot op heden geen problemen mee.
Volvo 360 2.0
Volvo S40 1.8 LPG G3 Vialle
Volvo S60 2.5T LPG G3 Vialle
Volvo V70 R AWD MY '07
Volvo S40 1.8 LPG G3 Vialle
Volvo S60 2.5T LPG G3 Vialle
Volvo V70 R AWD MY '07