radiomute

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Steven
Starter

Net bij de dealer geweest om details van mn nieuwe V50 :o door te nemen: kleur lak, interieur, soort velgen, etc. En natuurlijk een carkitje inbouwen. De cark91 voor mijn Nokia 6310i. Kost in de winkel €120,-. Inbouwen, zelf ook wel eens gedaan, duurt een uurtje. Maar de dealer noemt doodleuk een bedag van €650,-!!!. Moet een speciale module bij die als radio-mute dient. Sorry? Een radio die ik voor 10 spaarzegels bij de Aldi krijg heeft al een mute-functie en in een auto voor bijna tachtig duizend ouderwetse guldens zit dat niet? :evil: Zijn we een beetje doorgedraaid ofzo?
Vraag: zijn er, buiten de geïntegreerde gsm-optie, nog alternatieven om de audio te "muten"?
Ben
Executive Member
Contacteer:

Alles bij nieuwe Volvo's moet worden 'goedgekeurd' door de computer. Die lust geen andere dingen dan door Volvo voorgesteld. Tenminste, dat werd mij verteld.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Guestuser

Je zult inderdaad een AEM erbij moeten installeren ja.
Bornfree
2nd Gear member

Kan iemand vertellen wat voor extra module er nodig is, hoe die werkt en wat die bij benadering moet kosten

Eric
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Dat Volvo meent dat zo'n functie niet standaard hoeft te zijn is een ronduit arrogante blunder, maar goed.... het mag niet zo zijn.
Wat je nodige hebt is een: Accessoires Electonische Module, deze kost
+/- € 200,-- en daarbij komt een Volvo carkit a raison van die (idd) onbehoorlijke € 430,--, het kost wat, maar... dan heb je ook niks.
dcc
2nd Gear member

Er is ook een Optimount mute-systeem voor de Volvo S40/V50. De prijs weet ik niet. En inbouw door de Volvo dealer is idd schandalig duur. Ik heb het dan ook nog steeds niet gedaan omdat ik naar alternatieven zoek. Eventueel in Duitsland inbouwen (wel samen met navigatie).
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Vanaf week 50-2004 is er e.e.a. veranderd aan de V50/S40 waardoor de mute box niet meer functioneert, je moet een AEM laten monteren en die kost (alweer) € 275,--.
Vanaf week 20-2005 schijnen er nog meer beperkingen te zijn, b.v ten aanzien van het upgraden van je audio achteraf dat niet meer tot de mogelijkheden schijnt te horen.
joost
7th Gear member

bart simpson schreef:Vanaf week 50-2004 is er e.e.a. veranderd aan de V50/S40 waardoor de mute box niet meer functioneerd, je moet een AEM laten monteren en die kost (alweer) € 275,--.
Vanaf week 20-2005 schijnen er nog meer beperkingen te zijn, b.v ten aanzien van het upgraden van je audio achteraf dat niet meer tot de mogelijkheden schijnt te horen.
Slechte ontwikkeling minder voor meer!
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

joost schreef:
bart simpson schreef:Vanaf week 50-2004 is er e.e.a. veranderd aan de V50/S40 waardoor de mute box niet meer functioneerd, je moet een AEM laten monteren en die kost (alweer) € 275,--.
Slechte ontwikkeling minder voor meer!
jij zegt idd hetzelfde met minder woorden, het is een groot schandaal dat men niet std. zo´n voorziening heeft, een carkit van Volvo kost (fatsoenlijk werkend) op deze manier € 805,--, die lui zijn gek!
dcc
2nd Gear member

Ik heb nu eindelijk een bluetooth carkit in laten bouwen en NIET bij Volvo. De prijzen die ze vragen zijn echt belachelijk!!! Heb veel rondgekeken en kwam terecht bij een kleine zelfstandige (www.belman.nl) die prima werk heeft geleverd. Ik heb de optimount module, maar bedrading moest flink aangepast worden voor het werkte (volgens Optimount hoefde het niet, maar moest wel). Al met al prima werkend systeem (geen Echo!!!) voor een redelijke prijs.
joost
7th Gear member

Het enige waarom je voor Volvo zou kiezen, is dat zij weten hoe de auto in elkaar steekt en zodoende geen onverantwoordelijk werk afleveren. Toen ik mijn V40 kocht, zat er een carkit in. Ingebouwd door KPN. Ik heb gevraagd om die eruit te halen en daar ben ik bij geweest. Toen ik zag hoe de kabels weggewerkt waren rezen er bij mij toch enkele vraagtekens. De Kabels lagen/liepen namelijk voor de airbags (inflatable curtains) langs. Het was allemaal erg slordig aangelegd en zonder enig beleid. Als je door de voorruit naar binnen keek zag je bij de A-stijl zo de airbaig zitten. Hoewel erg interessant om zo´n opgerold pannekoekje te zien zitten, vraag je je natuurlijk af of de werking ervan nog gewaarborgd is.

Kom ik op mijn punt: de inbouwer van de carkit had als enig doel een goed werkende carkit af te leveren... en dat heeft ie gedaan. Ik denk echter dat ze bij Volvo iets anders te werk gaan en hun eigen veiligheidsvoorzieningen en -eisen onaangetast laten. Dat zou een (groot) verschil of zelfs een argument kunnen zijn. Prijstechnisch kan je daar (bij Volvo) beter wegblijven.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
dcc
2nd Gear member

Kan misschien zijn, en daar was ik ook wat huiverig voor. Maar ik was zelf de hele dag bij de inbouw en voor zover ik kon zien werden de kabels heel netjes weggewerkt. Ook met de window-bags is rekening gehouden bij het wegwerken van de kabel. Natuurlijk heb je iets meer zekerheid bij de Volvo-dealer, maar ik heb nu ook 1 jaar garantie op de inbouw en bij de Volvo werken ook maar mensen. Wie kan mij 100% zekerheid geven dat ze daar geen foutje maken? Ik heb mijn auto tenslotte ook niet foutloos afgeleverd gekregen, zaten toch wat foutjes in (zijn natuurlijk wel opgelost). Wel ben ik zelf ook van mening dat je in de Volvo dealer toch meer vertrouwen zal hebben. Maar dat rechtvaardigt niet altijd de prijs.
Content
Starter

Zoals al eerder vermeld werkt de Optimount module prima, de prijs zou ik zo snel niet meer weten (volgens mij rond de 80 euro ex BTW exclusief carkit).
volvotegneutje
2nd Gear member

Content schreef:Zoals al eerder vermeld werkt de Optimount module prima, de prijs zou ik zo snel niet meer weten (volgens mij rond de 80 euro ex BTW exclusief carkit).
Hee luitjes in heb nog een AEM te koop!!! Nieuw en ongebruikt
Vvijftig
2nd Gear member

Je kan het ook anders doen, je schakelt gewoon met een relais de contactspanning naar radio uit zodra je carkit actief wordt.

Heel simpel. kost je 2,50...

Die lui zijn echt gek geworden..ik ben er ook al 2 keer tegeaan gelopen, mp3 aansluiten is ook al een ramp, het is toch van de potgerukt dat een auto met alle nieuwe technieken geen radio heeft die een mp3 tje af kan spelen, bij aldi verkopen zelf nog radioos die dat kunnen en waar zelf een usb poort aan zit, kan muziek rechstreeks op je memorystick afspelen.

Nee dat ze hier geen rekening mee hebben gehouden snap ik echt geen ene bal van, kortom een blunder van de eeuw.

PS waarom gebrui je geen parrot kit, bluetooth werkt perfect.

Mensen een beetje onnodig op kosten jagen!!
"Spee rijdt altijd mee"
lasa
1st Gear member
Contacteer:

Omdat je dan geen mute functie hebt? Lijkt me toch iets wat erg handig is als je druk in het verkeer zit :D
volvotegneutje
2nd Gear member

ja een relais wat je spanning naar je radio uitschakelt dat moet je vooral niet doen!!!
De radio, de z.g.n IAM is een hardware onderdeel dat opgenomen is in het netwerk van het voertuig en zodoende communiceert via een can communicatie systeem, haal je de spanning eraf dan wordt je vervolgens bedolven onder foutcode's die jij er nooit meer uit krijgt. Nee je zult een AEM of een mutebox moeten monteren die de speaker uitgangen uitschakelt, de reden dat je geen simpele mp3 speler op het bestaande systeem kunt aansluiten is omdat de audio komponenten ook communiceren via ee n glasvezel netwerk allemaal high tech maar interdaad voor de simpele gebruiker niet zomaar te voorzien van een ander component.
Vvijftig
2nd Gear member

volvotegneutje schreef:ja een relais wat je spanning naar je radio uitschakelt dat moet je vooral niet doen!!!
De radio, de z.g.n IAM is een hardware onderdeel dat opgenomen is in het netwerk van het voertuig en zodoende communiceert via een can communicatie systeem, haal je de spanning eraf dan wordt je vervolgens bedolven onder foutcode's die jij er nooit meer uit krijgt. Nee je zult een AEM of een mutebox moeten monteren die de speaker uitgangen uitschakelt, de reden dat je geen simpele mp3 speler op het bestaande systeem kunt aansluiten is omdat de audio komponenten ook communiceren via ee n glasvezel netwerk allemaal high tech maar interdaad voor de simpele gebruiker niet zomaar te voorzien van een ander component.
Hoezo, je onderbreekt de contactspanning niet de coontinu spanning, dus de radio blijft gevoed en zijn werking zal er niet minder om zijn. Dus wat jij zegt klopt niet!!
"Spee rijdt altijd mee"
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”