Kenmerken auto:
Wij hebben een Volvo V70 type 2, uit 2000.
Deze hebben we een week geleden gekocht.. en nog niet eens fatsoenlijk in kunnen rijden.. Heeft al een week bij de garage gestaan.
Het is een 2.4 Turbo op benzine 200 PK, automaat, 220.000 km gereden.
Wat is het probleem:
Ik haalde de auto op en het motor-management lampje begon te branden. Bij mijn schoonouders wilde de motor niet meer starten toen we naar huis wilden gaan. Wegenwacht bij gehaald... dacht aan kapotte katalysator.
Bij het starten slaat hij dus steeds af. Ik krijg niet eens de kans om hem in de D te zetten.
Uiteraard heb ik mijn voet op de rem in de P als ik de auto start, maar toch 'lijkt' het wel of hij te weinig power/vermogen krijgt.
Hij gaat erg roken en begint ook een beetje te stinken. (daarom dacht de wegenwacht aan de katalysator)
Na een aantal keren starten en snel over te schakelen in de D en vol te gassen krijg ik hem uiteindelijk in beweging. Ik heb het gevoel dat ik hem aan de gang moet laten door te blijven gassen.. bij stationair draaien blijft hij telkens af slaan, soms met veel gassen hou ik hem aan de praat.
Wat is er allemaal gebeurd tot nu toe?
Hij is uitgelezen. Ze dachten aan een kapotte sensor in het gaspedaal, omdat hij weinig tot geen vermogen heeft.... Deze is doorgemeten.. opnieuw aangesloten... was goed... De garagehouder heeft de auto mee naar huis genomen.. Op de heenweg haperde hij weer. 's morgens niet meer. Hij heeft toch de auto de volgende morgen met rook gecheckt op lekkende slangen.. En de turboslang bleek lek te zijn...Volgens hem bleek dit het euvel te zijn en was het terug redenerend inderdaad hetgeen wat de klachten veroorzaakte.
Ik heb de auto de volgende dag opgehaald... en eenmaal thuis... sloeg hij weer telkens af...
De katalysator gaf dus geen foutmelding bij het uitlezen.. kan deze dan wel kapot zijn?
Wat is er allemaal onlangs vervangen:
Onlangs is vervangen:
--> lunchtmassameter (een maandje geleden door vorige eigenaar)
--> gasklephuis (een maandje geleden door vorige eigenaar)
--> Turboslang (van de week door ons, omdat we dachten dat dit het probleem veroorzaakte)
Wat zou het allemaal kunnen zijn:
Na een tijdje op dit forum gelezen te hebben heb ik de mogelijke punten verzameld:
--> intercooler of luchtslang lek?
--> kapotte katalysator?
--> verstuivers lek of verstopt?
--> kunnen volgens mij de EGR kleppen niet zijn (alleen van toepassing bij een diesel?)
--> verzopen bougies?
--> lambda sonde kapot?
Graag zou ik jullie visie willen weten..
Ik baal ervan dat ik een nieuwe auto heb waar ik welgeteld 100 km mee heb gereden... (alleen het ophalen en rechtstreeks naar de garage

Hopelijk hebben jullie tips... Heb hem maar weer bij de garage gestald....
Nota Bene:
We zijn nog voornemens om gas in te bouwen, schijnt geen probleem te zijn met een km stand van 220.000..... alleen kan dat niet eerder dan als de storing opgelost is... Hij loopt nog niet goed.. en voor de inbouw moet de auto goed zijn.. anders gaat het gas-installatiebedrijf de problemen natuurlijk 'duur' repareren!!!