Vanmorgen een melding op de bc: "tijd voor reg service".
is het echt noodzakelijk tot het opvolgen v/d melding ?
iemand kennis hierover?
Bedankt
service ??
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de melding reguliere service is altijd zinvol om uit te voeren
Volvo for life
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
lampje gaat branden na of x-km of na 1 jaar, net welke eerder komt. Volgens het servicelampje is dat dus wanneer het laatste onderhoud is geweest. Wil je je auto goed onderhouden, dan kun je er het beste gehoor aangeven.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 08.12.2008 - 23:42
- Locatie: Apeldoorn
het ligt er dus aan...heb je inmiddels 20.000 gereden of zijn ze vergeten het lampje te resetten?
Heb je 20kKM gereden, dan wordt het gewoon tijd voor een beurt, tot en met Mei wachten lijkt me wel wat lang zeker met de winter voor de deur. Die meldingen zijn er niet voor niets en er zal best een beetje speling in zitten, maar ik denk niet tot mei, gewoon doen dus.
Heb je 20kKM gereden, dan wordt het gewoon tijd voor een beurt, tot en met Mei wachten lijkt me wel wat lang zeker met de winter voor de deur. Die meldingen zijn er niet voor niets en er zal best een beetje speling in zitten, maar ik denk niet tot mei, gewoon doen dus.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 10.07.2008 - 14:48
Wat is de kilometerstand nu en wat voor een motor ligt er in je S60?
Bij een reg. service beurt waarbij ook de distributie riem aan de beurt is, loop je wat meer risico dan bij een reg. service beurt waarbij alleen filters en olie vervangen moeten worden.
Het type beurt maakt in dit geval ook wel wat uit voor je kasboekje :roll:
Bij een reg. service beurt waarbij ook de distributie riem aan de beurt is, loop je wat meer risico dan bij een reg. service beurt waarbij alleen filters en olie vervangen moeten worden.
Het type beurt maakt in dit geval ook wel wat uit voor je kasboekje :roll:
Volvo S60 D5, Chrono Edition, Geartronic
Volvo S70 LPi, Sport Edition, Automaat, RIP
Volvo S70 LPi, Sport Edition, Automaat, RIP
Hoeveel km's denk je nog te gaan maken t/m mei?MoS60 schreef:ik heb hem pas een paar maanden en volgens het serviceboekje werd er om de 20.000 km een service uitgevoerd. ik dacht zelf hiermee te wachten t/m Mei ivm met de APK keuring.
Ook momenteel een beetje krap bij kas ))
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Mijn S60 heeft ook ieder 20K een beurt nodig. Doe ik altijd bij een dealer. Deze reset de serviceinterval dan ook weer netjes.
Dat houd in dat na 10k weer een melding verschijnt voor "reguliere service". Bij die service (is dus geen beurt) controleren ze alle vloiestof niveau's, de verlichting en eventuele meldingen in het systeem. Dit is dus eigenlijk meer een controle. Klaar terwijl u wacht en bovendien gratis. Ook wordt gelijk de interval weer ge-reset naar de volgende 10K, wat dan weer wel een onderhoudsbeurt is.
Ik heb eens gevraagd naar de reden. Antwoord was simpel en begrijpelijk: Er zijn legio mensen die tussen de beurten (tegenwoordig 20K of 30K) niets controleren. Dan komt zo'n auto hier binnen en dan zit er nog net 1cm olie aan depeilstok maar brand het lampje nog net niet. Dat is natuurlijk niet goed, vandaar een tussentijdse "gratis" controle.
Dat is natuurlijk nooit gratis, is gewoon al verdiscounteerd in het uurtarief.
Ik vindt het echter wel een fijne service en maak daar ook gebruik van.
Dat houd in dat na 10k weer een melding verschijnt voor "reguliere service". Bij die service (is dus geen beurt) controleren ze alle vloiestof niveau's, de verlichting en eventuele meldingen in het systeem. Dit is dus eigenlijk meer een controle. Klaar terwijl u wacht en bovendien gratis. Ook wordt gelijk de interval weer ge-reset naar de volgende 10K, wat dan weer wel een onderhoudsbeurt is.
Ik heb eens gevraagd naar de reden. Antwoord was simpel en begrijpelijk: Er zijn legio mensen die tussen de beurten (tegenwoordig 20K of 30K) niets controleren. Dan komt zo'n auto hier binnen en dan zit er nog net 1cm olie aan depeilstok maar brand het lampje nog net niet. Dat is natuurlijk niet goed, vandaar een tussentijdse "gratis" controle.
Dat is natuurlijk nooit gratis, is gewoon al verdiscounteerd in het uurtarief.
Ik vindt het echter wel een fijne service en maak daar ook gebruik van.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 28.08.2010 - 13:14
ik maak weinig KM en Hoeksema mijn KMstand is 224 000 en heb besloten om hem toch maar een service beurt te geven (liever voorkomen dan genezen-)) zeker nu ik ook de melding heb gekregen " SRS aibag service vereist,spoed". Iemand hier ervaring mee???
Wat heb je los getrokken?MoS60 schreef:ik maak weinig KM en Hoeksema mijn KMstand is 224 000 en heb besloten om hem toch maar een service beurt te geven (liever voorkomen dan genezen-)) zeker nu ik ook de melding heb gekregen " SRS aibag service vereist,spoed". Iemand hier ervaring mee???
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 26.06.2005 - 01:48
- Locatie: slochteren
Hallo Alex/MoS60,AlexV70 schreef:Wat heb je los getrokken?MoS60 schreef:ik maak weinig KM en Hoeksema mijn KMstand is 224 000 en heb besloten om hem toch maar een service beurt te geven (liever voorkomen dan genezen-)) zeker nu ik ook de melding heb gekregen " SRS aibag service vereist,spoed". Iemand hier ervaring mee???
Die srs airbag waarschuwing heb ik ook gehad. Even naar de Volvo specialist
(in westerbroek), die reset dit met een klein hand-apparaatje, meteen opgelost. Helaas één week later kwam het weer terug. Ik rijdt er nu gewoon mee door. Zolang het een amber i.p.v. rood waarschuwingslampje is zie ik geen reden tot paniek.
(Amber is attentie. Rood is actie).
Succes ermee. S60 D5 2002 met 340.000 km, still going strong.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 28.08.2010 - 13:14
Alex70 & lodair,
Voor zover ik weet heb ik niets losgetrokken en ik ben vandaag bij de volvo dealer geweest, tot 3 keer toe gereset helaas zonder resultaat. De kosten voor de reparatie rond de 300 euro (ietst van zoeken naar slechte soldeerpuntjes ect). Het is inderdaad geen rood waarschuwl. maar de airbags doen het NIET !! dus ..... wel lastig dus waarschijnlijk word het maandag bellen voor een afspraak ::(
Maar het blijft een monster -))
Voor zover ik weet heb ik niets losgetrokken en ik ben vandaag bij de volvo dealer geweest, tot 3 keer toe gereset helaas zonder resultaat. De kosten voor de reparatie rond de 300 euro (ietst van zoeken naar slechte soldeerpuntjes ect). Het is inderdaad geen rood waarschuwl. maar de airbags doen het NIET !! dus ..... wel lastig dus waarschijnlijk word het maandag bellen voor een afspraak ::(
Maar het blijft een monster -))
Bel eens met: www.ets1.nl
Want als ze het hebben over slechte soldeerpuntjes zit je op dit adres goed.
Want als ze het hebben over slechte soldeerpuntjes zit je op dit adres goed.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
het probleem zit waarschijnlijk onder de linker voorstoel,stekkerverbinding reinigen of deze doorsolderen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik heb zelf geen Volvo.MoS60 schreef:Bedankt voor de tips heren en Ramon ik zal jouw advies zeker aan de monteur doorgeven wellicht scheelt het arbeidstijd/loon.
ps: wat voor Volvo heb je ramon?

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Als je al deze ellende leest koop je een AUDI of VW toch?:)