met caravan achter de V70 D5 prima combinatie,echter bij ca 100 km/uur en 200 toeren klinkt een geluid, soort rammel ,alsof je over een wasbord rijdt.
hulp gevraagd voor goede diagnose.
roffel
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
De D5 draait bij 100 km/h in zijn 5e versnelling inderdaad ongeveer 2000 toeren. Dan zoemt die motor, wat een mooi geluid.
Die roffel, heb je daar wat meer info over? Heb je een handgeschakelde bak, GT of automaat? Wat heeft de auto gelopen? klinkt trouwens op de gok als een ophangrubber oid.
Die roffel, heb je daar wat meer info over? Heb je een handgeschakelde bak, GT of automaat? Wat heeft de auto gelopen? klinkt trouwens op de gok als een ophangrubber oid.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27.01.2008 - 23:23
- Locatie: Vianen
roffel
rij eens over een geribbeld stukje asfalt,zelfde effect!
alvast dank voor je reactie
Gerhard
het is een automaat,km stand 165000 km en inderdaad op een vlakke weg zoemende machinekamer. beter kan niet.V70/2.4D/2003 schreef:De D5 draait bij 100 km/h in zijn 5e versnelling inderdaad ongeveer 2000 toeren. Dan zoemt die motor, wat een mooi geluid.
Die roffel, heb je daar wat meer info over? Heb je een handgeschakelde bak, GT of automaat? Wat heeft de auto gelopen? klinkt trouwens op de gok als een ophangrubber oid.
rij eens over een geribbeld stukje asfalt,zelfde effect!
alvast dank voor je reactie
Gerhard
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 27.01.2008 - 23:23
- Locatie: Vianen
als ik een beetje gas bij geef is het gerammel weg en blijf ik op cruise control staan zonder iets te doen is het heel vervelend en lijkt helemaal niet op klapperen van de trekhaak.
moeilijk te definieren en ik heb er nu dan ook geen last van
moeilijk te definieren en ik heb er nu dan ook geen last van
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10715
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ehm, bij 100km/h doet de mijne inderdaad ca 2000 toeren. Bij 110 km/h 2100 toeren en dan loopt de motor mooi, en smoort niet. Bij meer trekkracht behoefte schakel ik terug naar 4. (Rij altijd handmatig schakelend)
Als het van achteren komt is het dan links of rechts? Bij links geef dan eens een tik tegen de uitlaatdemper aan, wellicht zit er een schotje los. Wellicht is er een ophangrubber van de uitlaat eruit geschoten of doormidden gebroken....
Als het alleen met de caravan voor komt zou je haast zeggen dat er een resonantie vanuit de caravan komt. Vaak kan dat dan het draaimechanisme boven op het neuswiel zijn.
Mijn gevoel zegt uitlaat.
Als het van achteren komt is het dan links of rechts? Bij links geef dan eens een tik tegen de uitlaatdemper aan, wellicht zit er een schotje los. Wellicht is er een ophangrubber van de uitlaat eruit geschoten of doormidden gebroken....
Als het alleen met de caravan voor komt zou je haast zeggen dat er een resonantie vanuit de caravan komt. Vaak kan dat dan het draaimechanisme boven op het neuswiel zijn.
Mijn gevoel zegt uitlaat.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Vierkante banden onder je caravan?
wellicht platte kanten door het staan in de stalling.
wellicht platte kanten door het staan in de stalling.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Hmm, van achteren dus. Dan zou ik eens controleren of:
* er speling op de koppeling zit, Bij een aangekoppelde aanhangwagen mag er geen speling op de koppeling zijn. Dat is te voelen door hem aan de trekboom proberen op te tillen en te kijken naar de slijtageindicator op de koppeling.
* igv een rubber geveerde torsie-as => droge rubbers waardoor onvoldoende demping en dus geroffel/getril
* igv een staal geveerde torsie-as => idem.
Staan de wielen wel recht onder de caravan?
* er speling op de koppeling zit, Bij een aangekoppelde aanhangwagen mag er geen speling op de koppeling zijn. Dat is te voelen door hem aan de trekboom proberen op te tillen en te kijken naar de slijtageindicator op de koppeling.
* igv een rubber geveerde torsie-as => droge rubbers waardoor onvoldoende demping en dus geroffel/getril
* igv een staal geveerde torsie-as => idem.
Staan de wielen wel recht onder de caravan?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Akkoord
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 01.02.2010 - 21:22
- Locatie: Rundhausen , flach am Kaisersbach , 288 km NO van Gent
Zelf zou ik een klodder vet op de trekhaakkogel proberen.
V70 2.4 140pk 2001 LPI ; ben nog op zoek naar een set 17 inch Canopus velgen...PM me!
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
Piep- en Kraak-plastic-line.
Magneti-Marelli-gasklephuis-line.
Aircocompressor-inschakelschok-line.
Sponsoring van de lokale Volvo-dealer reken ik niet tot mijn kerntaken.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10715
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Dat dus NOOIT DOEN! maar dan ook NOOIT doen!Akkoord schreef:Zelf zou ik een klodder vet op de trekhaakkogel proberen.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Kan wel, hangt van de soort koppeling af. Alle caravans zijn tegenwoordig voorzien van een antislinger-koppeling en daarbij is het gebruik van vet een doodzonde!Hans oet Twent schreef:Dat dus NOOIT DOEN! maar dan ook NOOIT doen!Akkoord schreef:Zelf zou ik een klodder vet op de trekhaakkogel proberen.
Maar als je alleen maar aanhangwagens trekt, zonders antislinger, dan is vet geen probleem.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant