ik heb een volvo 440 dl atomatic e2
als ik een eind gereden heb,en ik moet remmen voor een stoplicht stottert de wagen alsof je in de versnelling stopt,het verglijkbare euvel als stampertje,alleen slaat hij niet af.
dit is heel iritant,en je rijd ook niet lekker meer.
op de snelweg rijd hij perfekt,zolang je niet in de file terecht komt,dan schakel ik meestal in de neutraal,als ik hem in de d schakel en ik kan niet genoeg gas geven doet hij het zelfde.
wie weet waar dit aan kan liggen.
marinus
hevig schudden
- Iroll
- 6th Gear member
Je kan eerst eens proberen om de diagnose box op de linkerschokbrekertoren uittelezen. Daar heb je verder niets voor nodig behalve pen en papier. Kijk even in het Fenix brandstofsysteem manual voor de werkwijze.
-
- 5th Gear member
Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar mijn vorige auto was ook een 440 automaat: wat het schokken bij mij sterk verminderde is hem bij lage snelheden (file, vlak voor stoplicht) in de L zetten en niet in de D.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
- RutgerMeijer
- 1st Gear member
- Contacteer:
Wat bij mij heeft geholpen is originele volvo cvt olie. Bij mij Schokte de versnelling vooral bij een koude start en de eerste paar keer stoppen in de D nadien.
Na het laten vervangen van de universele cvt olie door de volvo dealer, was dit probleem voorbij. Ik hoop dat je er iets aan hebt. succes
Na het laten vervangen van de universele cvt olie door de volvo dealer, was dit probleem voorbij. Ik hoop dat je er iets aan hebt. succes
Volvo 440, for vikings only