Geacht forum,
Mijn V70 2002 heeft er een nieuw kwaaltje bij. Het gebeurt dat bij de opwaartse beweging van de linker zijruit deze plots stopt, om dan weer naar beneden te gaan. Zomaar, zonder de geringste aanleiding. Eén en ander kan zich zo'n 4 tot 5 maal na elkaar voordoen om dan weer gans normaal verder door het VOLVO-leven te gaan. Is dit een ouderdomskwaal of één van die technische oncontroleerbare ondingen waar je mee moet leren leven? Bedankt forum.
rariteit met zijruit
- Koosvm
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 22.08.2010 - 15:34
Het is me opgevallen dat bij het volledig sluiten van de zijruit deze op het einde nog een klein stukje terug naar beneden gaat. Dit is volgens mij een bepaalde functie die bij de ruit hoort. De ruit sluit wel helemaal iig. Misschien dat bij jou de ruit erg stroef loopt en dan denkt dat er iets tussen zit? Dat is volgens mij een soort veiligheid.
XC90 D5 summum (MY 2010)
V70 D4 awd summum (MY 2015)
XC70 D5 summum (MY 2005)
V70 D4 awd summum (MY 2015)
XC70 D5 summum (MY 2005)
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Waarschijnlijk loopt de ruit ergens wat stroever in de geleiding. Probeer eens met schoonmaken van de geleiding en spuit er eens wat siliconenspray in.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Hij moet niet weer een stukje naar beneden, volgens mij. Heb je dan geen last van ruis? Het kan zijn dat de nulstand niet goed is. Bij de dealer aan de computer en ze resetten hem een keer.Koosvm schreef:Het is me opgevallen dat bij het volledig sluiten van de zijruit deze op het einde nog een klein stukje terug naar beneden gaat. Dit is volgens mij een bepaalde functie die bij de ruit hoort. De ruit sluit wel helemaal iig. Misschien dat bij jou de ruit erg stroef loopt en dan denkt dat er iets tussen zit? Dat is volgens mij een soort veiligheid.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10715
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Mijn Citroen C5 deed dat ook maar dan met alle 4 tegelijk. Storing in de display was de oorzaak.
Hier heb je niks aan maar ik wil alleen maar zeggen wellicht is het een software probleem. Mechanisch is de boel even lostrekken en checken of er niets aan de hand is en inderdaad siliconenspray doet wonderen.
Hier heb je niks aan maar ik wil alleen maar zeggen wellicht is het een software probleem. Mechanisch is de boel even lostrekken en checken of er niets aan de hand is en inderdaad siliconenspray doet wonderen.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Hoeveel komt die dan weer naar beneden? Minder dan een mm? Of meer?Plc schreef:Hmmmm jpwg001; weet je dat zeker? Mijn V70 doet dat ook en die van een vriend idem ....wel erg veel toeval??
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 06.01.2007 - 11:17
Het probleem wat Charly beschrijft komt mij bekend voor. Zo doet het raam het maanden goed, zo doet het probleem zich een paar keer achter elkaar weer voor. Ik heb ermee leren leven. Zolang het niet erger wordt dan die paar keer per jaar...
Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
- JPV70
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 03.06.2009 - 22:17
Bij mij is het probleem weg nadat de rubbers met siliconenspray zijn behandeld.
V70 D5 -Black sapphire metallic- (185pk -> VolvoTune 227pk) 2007, geartronic
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
V70 XC 2.4T -Silver metallic- (200pk) 2001, automaat
V70 2.4i -Dark grey pearl- (170pk) 2000, automaat
S60 D5 -Dark grey pearl- (163pk) 2003, handschakel
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het is gewoon de klembeveiliging die in werking treed, veroorzaakt door een te stroeve werking van het raammechanisme. Rubbers insluiten met siliconenspray lost dit probleem inderdaad op als sneeuw voor de zon.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 06.01.2007 - 11:17
Aha, dan gaan we dat maar eens gauw doen.
Bedankt voor de tip
Bedankt voor de tip

Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 09.11.2009 - 10:46
- Locatie: Enschede
Wanneer ik de schakelaars van de voorportierramen zo beweeg dat de ramen in 1x helemaal omhoog gaan, dan sluiten ze tot maximaal bovenaan. De rubbers, vooral links, blijven dan ook iets omhoog staan met windgeruis tot gevolg.
Wanneer ik de schakelaar wat minder beroer en vasthoudt, dan gaan beide voorportierramen, (wanneer ze max. gesloten zijn) automatisch weer een stukkie naar beneden. De rubbers staan dan niet omhoog en heb dan minder windgeruis. Volgens mij is dit bij de s60 / v70 een normale gang van zaken als ik dit forum zo belees. Vervelend is dat ook bij het vasthouden van het knopje van de raambediening het linkerraam soms weer iets teveel terugzakt; kan ik opnieuw gaan lopen hannessen om raam en rubbers goed te laten sluiten zonder windgeruis.
Vind het dus wel irritant dat ik de voorportierramen (om windgeruis door opstaande rubbers te voorkomen) nooit in 1 beweging kan sluiten. Heb de raamrubbers er als eens afgehaald, de boel schoongemaakt en ingesmeerd met siliconenspray met als gevolg een half jaar lang vette ramen.
Ben er al eens mee naar de dealer geweest, waar de ramen opnieuw gekallibreerd zijn. Probleem blijft. Ben blij met m'n S60, maar ken geen auto waarbij de voorportierramen zo vreemd (en waardeloos) sluiten.
Wanneer ik de schakelaar wat minder beroer en vasthoudt, dan gaan beide voorportierramen, (wanneer ze max. gesloten zijn) automatisch weer een stukkie naar beneden. De rubbers staan dan niet omhoog en heb dan minder windgeruis. Volgens mij is dit bij de s60 / v70 een normale gang van zaken als ik dit forum zo belees. Vervelend is dat ook bij het vasthouden van het knopje van de raambediening het linkerraam soms weer iets teveel terugzakt; kan ik opnieuw gaan lopen hannessen om raam en rubbers goed te laten sluiten zonder windgeruis.
Vind het dus wel irritant dat ik de voorportierramen (om windgeruis door opstaande rubbers te voorkomen) nooit in 1 beweging kan sluiten. Heb de raamrubbers er als eens afgehaald, de boel schoongemaakt en ingesmeerd met siliconenspray met als gevolg een half jaar lang vette ramen.
Ben er al eens mee naar de dealer geweest, waar de ramen opnieuw gekallibreerd zijn. Probleem blijft. Ben blij met m'n S60, maar ken geen auto waarbij de voorportierramen zo vreemd (en waardeloos) sluiten.
Nu: S80 2.0D MY2009
Voorheen: C30 1.8 sport (2009)
Daarvoor: S60 2.0t/Rica 225 pk/2005
Voorheen: C30 1.8 sport (2009)
Daarvoor: S60 2.0t/Rica 225 pk/2005
- robinupc
- 2nd Gear member
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 11.10.2010 - 10:09
- Locatie: Aan de Duitse kant van Arnhem
Ik heb er ook last van, en ga zodirect naar buiten met de bus siliconenspray...
Gegroet!
Robin
Volvo 740 GLT ('91)
Volvo 940 Polar 2,3 i.c. ('95)
Volvo V70 2.5D ('00)
Volvo S60 D5 ('03)
Volvo V50 2,0 D ('06)
Volvo V70 D5 Momentum, GT5, 17inch, voll. leder, etc. etc. ('05)
Volvo XC70 D5 (185 pk) Summum, 19 inch, voll. leer, elektr. schuif/kanteldak etc.etc. ('08)
Volvo V60 D3 (163 pk) 5 cilinder R-design ('11)
Volvo XC60 D5 (215 pk) Ocean Race, full options ('12) + Volvo C70 2.4T cabrio ('03)
Robin
Volvo 740 GLT ('91)
Volvo 940 Polar 2,3 i.c. ('95)
Volvo V70 2.5D ('00)
Volvo S60 D5 ('03)
Volvo V50 2,0 D ('06)
Volvo V70 D5 Momentum, GT5, 17inch, voll. leder, etc. etc. ('05)
Volvo XC70 D5 (185 pk) Summum, 19 inch, voll. leer, elektr. schuif/kanteldak etc.etc. ('08)
Volvo V60 D3 (163 pk) 5 cilinder R-design ('11)
Volvo XC60 D5 (215 pk) Ocean Race, full options ('12) + Volvo C70 2.4T cabrio ('03)
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zet de auto wel even uit de wind, want je wilt die siliconenspray echt niet op je glas hebben!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- robinupc
- 2nd Gear member
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 11.10.2010 - 10:09
- Locatie: Aan de Duitse kant van Arnhem
Idd goede tip.... Maar een doekje deed wonderen.... ::?
Gegroet!
Robin
Volvo 740 GLT ('91)
Volvo 940 Polar 2,3 i.c. ('95)
Volvo V70 2.5D ('00)
Volvo S60 D5 ('03)
Volvo V50 2,0 D ('06)
Volvo V70 D5 Momentum, GT5, 17inch, voll. leder, etc. etc. ('05)
Volvo XC70 D5 (185 pk) Summum, 19 inch, voll. leer, elektr. schuif/kanteldak etc.etc. ('08)
Volvo V60 D3 (163 pk) 5 cilinder R-design ('11)
Volvo XC60 D5 (215 pk) Ocean Race, full options ('12) + Volvo C70 2.4T cabrio ('03)
Robin
Volvo 740 GLT ('91)
Volvo 940 Polar 2,3 i.c. ('95)
Volvo V70 2.5D ('00)
Volvo S60 D5 ('03)
Volvo V50 2,0 D ('06)
Volvo V70 D5 Momentum, GT5, 17inch, voll. leder, etc. etc. ('05)
Volvo XC70 D5 (185 pk) Summum, 19 inch, voll. leer, elektr. schuif/kanteldak etc.etc. ('08)
Volvo V60 D3 (163 pk) 5 cilinder R-design ('11)
Volvo XC60 D5 (215 pk) Ocean Race, full options ('12) + Volvo C70 2.4T cabrio ('03)
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
Heb hetzelfde probleem al een jaar inmiddels, alles went zeggen ze. Opvallend is dat het raam soms wél naar behoren funktioneert. Mogelijk ná het dichtdoen van het portier. De dealer (twee verschillende) hebben alles geprobeerd: calibreren, smeren etc. Calibreren heeft alleen resultaat tot het moment dat je de garage verlaat; smeren met siliconen heeft tijdelijk effect.
Conclusie (van beide dealers) is dat de regeleenheid in de deur niet goed zou zijn. Heb via de BC het openen van de deuren veranderd (eerst deur driver, daarna alle deuren) Hierna was het probleem met de ramen niet over, maar wel verbeterd.
Als ik met de deur "gooi", lijkt het probleem zich ook tijdelijk te verhelpen. Mijn conclusie is dat het dus wél de regeleenheid in de deur moet zijn, en niet de software. Een regeleenheid kost nogal een duit; ik ga dus volgend voorjaar de deur maar 's op een nette manier slopen en de regeleenheid schoonmaken.
Of heeft iemand dat ook eens al gedaan? Ben benieuwd. En bestaan er werkinstructies verwijderen deurbekleding XC II?
Conclusie (van beide dealers) is dat de regeleenheid in de deur niet goed zou zijn. Heb via de BC het openen van de deuren veranderd (eerst deur driver, daarna alle deuren) Hierna was het probleem met de ramen niet over, maar wel verbeterd.
Als ik met de deur "gooi", lijkt het probleem zich ook tijdelijk te verhelpen. Mijn conclusie is dat het dus wél de regeleenheid in de deur moet zijn, en niet de software. Een regeleenheid kost nogal een duit; ik ga dus volgend voorjaar de deur maar 's op een nette manier slopen en de regeleenheid schoonmaken.
Of heeft iemand dat ook eens al gedaan? Ben benieuwd. En bestaan er werkinstructies verwijderen deurbekleding XC II?
XC70 D5 2009 Ocean Race