GENT - Geert Bruyneel (50) staat vanaf eind dit jaar aan het hoofd van Volvo Cars Gent. Zo'n 3,5 jaar na het afscheid van Peter Leyman zal de fabriek opnieuw geleid worden door een Gentenaar. Dat is des te opmerkelijker omdat Volvo Cars nog maar pas in handen kwam van de Chinese autobouwer Geely.
Dinsdag was het nog aan Derek Jessiman om Li Shufu, de grote baas van Geely, rond te leiden in de fabriek in de Gentse haven. De Zweedse Schot, die in april 2007 Peter Leyman opvolgde als grote baas van Volvo Gent, wist toen al dat het een van zijn laatste officiële opdrachten in de fabriek in Gent zou zijn. Eind dit jaar verhuist Derek Jessiman naar Zweden waar hij directeur wordt van de Volvo-fabriek in Torslanda.
Zijn opvolger in Gent is een oude bekende. Geert Bruyneel, vandaag nog verantwoordelijk voor de persfabriek in het Zweedse Olofström, keert terug naar Gent om er de fabriek verder uit te bouwen. 'Tot vijf jaar geleden was Geert Bruyneel bij ons directeur Engineering en Kwaliteit', zegt Mark De Mey, woordvoerder van Volvo Cars Gent. 'In die functie was hij verantwoordelijk voor de kwaliteitscontrole en het beheer van ons productieproces.'
Vanaf 2005 bouwde de Gentenaar een carrière uit in Zweden. Bruyneel studeerde begin jaren tachtig af als Industrieel Ingenieur Scheikunde aan KAHO Sint-Lieven in Gent. Eind jaren tachtig begon hij voor Volvo Cars te werken.
Leergierig
'Dat ik bij Volvo terechtkwam, is niet toevallig', zei hij tijdens een interview toen hij in Gent directeur Engineering en Kwaliteitszorg was. 'Ik ben iemand die naar perfectie streeft. Streven naar perfectie zit ook in de Volvo-cultuur. Ik heb een technische achtergrond, maar ik heb ervoor gekozen om mij grondig te verdiepen in de humane aspecten van kwaliteitszorg. Leergierigheid is belangrijk. Volwassen mensen moeten zichzelf blijven ontwikkelen, ook al zijn ze tachtig.'
Bij Volvo Gent komt Geert Bruyneel aan het hoofd te staan van ruim 4.000 medewerkers. Die hopen dat hij de lijn van de jongste maanden kan verderzetten. Door de economische crisis kreeg Derek Jessiman in Gent aanvankelijk harde noten te kraken. De autoverkoop zakte in elkaar en even zag het er zelfs naar uit dat de nachtploeg zou afgeschaft worden, maar nu gaat het de fabriek opnieuw voor de wind. De nieuwe modellen XC60 en S60 doen het uitstekend en gisteren nog toonde Li Shufu tijdens een bezoek aan Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) veel interesse voor de ontwikkeling van de elektrische wagen in Gent.
Gentenaar wordt nieuwe Volvo-baas
In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1378
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
den toerist
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors