Mijn V70 aug. 2000 2.5 diesel heeft wat olie bij de radiator. De olie zit om een slang die richting radiotor gaat. Een ANWB monteur was in de buurt toen ik de bumper van de auto had gemonteerd en hij heeft het 'zweten' beoordeeld. Hij geeft aan dat het hier een zwetende turbo betreft, hetgeen volgens hem niet zorgelijk is en bij verschillende turbo's die rond de 200.000km gelopen heeft. Mijn V70 heeft 185.000 km gelopen. Wie heeft hier kennis en/of ervaring mee? Wat kan de oorzaak zijn en eventuele gevolgen? De Volvo dealer geeft aan een pakking te vervangen, dan is het over.
Wat zou het naast een zwetende turbo ook kunnen zijn?
Olie bij de radiotor
- T5Fred
- 3rd Gear member
Ik denk dat het een luchtslang naar de intercooler is die zweet. Bij mijn T5 (benzine) had ik ook last van "zwetende" verbindingen. Ik heb de aan- en afvoerslangen losgehaald, schoongemaakt en van nieuwe slangklemmen voorzien. Probleem van zwetende slangen is dan weg.
Kost een uur "pielen" omdat je er bijna niet bij kunt maar is prima zelf te doen.
Over de turbo kan ik niets zinnigs zeggen. Een keering vervangen lijkt me geen gemakkelijke klus bij een turbo, alleen het demonteren is al een hele klus. Volgens mij moet je hem laten zitten totdat er echte klachten zijn.
Kost een uur "pielen" omdat je er bijna niet bij kunt maar is prima zelf te doen.
Over de turbo kan ik niets zinnigs zeggen. Een keering vervangen lijkt me geen gemakkelijke klus bij een turbo, alleen het demonteren is al een hele klus. Volgens mij moet je hem laten zitten totdat er echte klachten zijn.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Zou ik ook zeggen. Zolang alles naar wens trekt en loopt heb je geen turboprobleem. Dus gewoon lekker afblijven.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013