2000 C70 cabrio: kap handmatig openen/sluiten?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
horn
2nd Gear member

Beste mensen,

Heb mijn C70 cabrio 3 weken stil laten staan op de oprit (want derde auto). Vandaag lekker weer, startte meteen. Wilde het dak opendoen. Dit ging open totdat de afdekplaat dicht moest en toen stopte alles. Het dak lag opgevouwen achterin maar de rechtopstaande klep ging niet dicht. Toen dak maar weer dichtgedaan maar het dak ging zo ver dicht dat het ong 10 cm boven de voorruitstijl stil bleef hangen, achterzijde nog open. Open ging weer tot opvouwen, klep ging niet dicht. Hmmm... wat nu, half open cabrio op de oprit.

Hier gezocht niks gevonden, handleiding doorgelezen - stond niks over in. Uiteindelijk accuplus losgehaald en na 5 minuten weer vastgezet. Dak ging toen weer goed dicht.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? En hoe kan je bij een 2000 C70 cabrio het dak handmatig openen/sluiten?

Bij voorbaat dank voor de hulp!
2000 Volvo C70 cabriolet zwart/zwart/zwart - ** verkocht **
heerhugo
2nd Gear member

Geen idee hoe het kan.
Misschien een sensor ?

In het instructieboekje kan je zien hoe je handmatig de kap kan bedienen.
Hier een engelse handleiding
Volvo S80 2.4 T (235 Pk Rica) Automaat '00
Volvo C70 Cabrio 2.4 T (193 PK) Automaat '99
Volvo C70 Coupe 2.4 T (237 PK Ziptuning) Automaat '02
horn
2nd Gear member

dank. gisteren auto naar Auto & Emotie gebracht. Afdekklep was aan een kant uit de geleiding gelopen. Een klein stukje, dus waarschijnlijk heeft de accu loskoppelen er niets mee te maken en is hij doordat ik het dak een aantal keren open en dicht probeerde te doen weer in de geleiding gesprongen. dank voor de link
heerhugo
2nd Gear member

Geen dank. Gelukkig viel je probleem dus mee :-)
Hoe heeft het kunnen gebeuren dat de afdekklep uit de geleiding is gelopen ?
Volvo S80 2.4 T (235 Pk Rica) Automaat '00
Volvo C70 Cabrio 2.4 T (193 PK) Automaat '99
Volvo C70 Coupe 2.4 T (237 PK Ziptuning) Automaat '02
horn
2nd Gear member

zoals het er nu uitziet was de oorzaak dat de accuspanning te laag was, doordat de auto een paar weken ongebruikt op de oprit had gestaan. Eerst geprobeerd te starten, wat hij meteen deed. Gerustgesteld dat er kennelijk niets aan de hand was met de accu heb ik even later het dak geopend. Echter, zonder draaiende motor. Hierdoor ging het dak niet meer dicht/open alleen een beetje heen en weer. Hij is waarschijnlijk een stukje uit de geleiding gelopen doordat ik, niet wetende what to do, het dak een aantal keren heen en weer heb laten gaan...
Enfin, geleerd dat ik voortaan het dak maar moet openen en sluiten met draaiende motor.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”