Hallo,
Wij gaan dit weekend kijken naar een V40 2.0t automaat phase II. Zijn er nog bijzondere zaken waar we de aandacht aan moeten schenken bij het bekijken en berijden van de auto?
Wat zijn de meest voorkomende electrische zaken die kapot gaan of waar de reparaties bijzonder kostbaar van zijn?
uiteraard letten we op blauwe rook bij het starten, de boekeje en wat dies meer zij
Hoor graag van jullie...
V40 2.0t automaat, waar op te letten?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21419
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Een reparatie aan de automaat kan duur uitvallen.
Let tijdens het rijden op het schakelgedrag, die moet vloeiend zijn en zeker niet schokkend. Daarnaast kun je de peilstok er eens uithalen om te zien of de automaatolie een roze/rode kleur heeft.
Voor de rest weet ik het niet zeker omdat ik alleen de 900-serie gewend ben.
Let tijdens het rijden op het schakelgedrag, die moet vloeiend zijn en zeker niet schokkend. Daarnaast kun je de peilstok er eens uithalen om te zien of de automaatolie een roze/rode kleur heeft.
Voor de rest weet ik het niet zeker omdat ik alleen de 900-serie gewend ben.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
dies meer zij?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een bak van een V of S40 gaat bijna nooit stuk,dus wees niet bevreesd!
Die lopen drie vier ton zonder problemen..
Die lopen drie vier ton zonder problemen..
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ja, daarmee bedoel de andere zaken die voor de hand liggen...Bart Giesen schreef:dies meer zij?
Maar goed, we hebben gekeken, het enige wat opviel is een "knakkend" geluid van de deuren. Kan dat liggen aan een gebrekkige smering? Verder zag de auto er (afgezien van de te verwachte parkeerkrasjes op de hoeken) prima uit, interieur heeft hoegenaamd niets geleden.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Dat knakkende geluid heeft mijn S40 ook bij de linker achterdeur. Kan weinig kwaad lijkt me.Quota schreef:Ja, daarmee bedoel de andere zaken die voor de hand liggen...Bart Giesen schreef:dies meer zij?
Maar goed, we hebben gekeken, het enige wat opviel is een "knakkend" geluid van de deuren. Kan dat liggen aan een gebrekkige smering? Verder zag de auto er (afgezien van de te verwachte parkeerkrasjes op de hoeken) prima uit, interieur heeft hoegenaamd niets geleden.
En anders hoor ik het graag natuurlijk...
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)