Startmotor stekkertje => wordt startprobleem...

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Niels_#
2nd Gear member

Goed gisteravond zouden we sinds tijden weer eens romantisch uit eten :wink: De kleine bij pa en ma achtergelaten en bij het starten van de V70 viel me op dat er een seconde tussen sleutel omdraaien en rondgaan van de startmotor zat. Aangekomen in de stad de auto geparkeerd maar daar bleek ie niet te mogen staan dus weer instappen, sleutel om en.....niets :(

Bij het omdraaien van de sleutel wordt er wel stroom getrokken aangezien alle verlichting van het dashboard e.d. uitgaat dus de startmotor leek mij vast te zitten. Dus daar sta je dan met je V70 automaat :roll: Na ff wat rommelen in de zekeringenkast de ANWB maar gebeld.....de eerste keer in ons leven :-x De man van de ANWB zet de startkabels erop een starten die handel :shock:

Conclusie: accu is op. Echter na een paar keer starten met de kap omhoog vond de beste man ook dat de startmotor het vrij moeilijk had. Ik ben bang dat er een nieuwe accu en startmotor aangeschaft moet worden.

Nu kom ik op het forum tegen dat er een stekker op de starter zit die wel eens voor problemen zorgt. Ik denk niet dat dit het probleem is maar het is het proberen waard aangezien ik een prijs van 336,- ex. BTW voor een starter tegenkom :?

De vraag is nu waar die starter zit want onder de kap kom ik em niet tegen (bij VW zit ie zeg maar onder het luchtfilterhuis). Kun je er zonder brug een beetje bij?
Gast

Hier:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Niels_#
2nd Gear member

Ah ik keek meer naar rechts. Top! Neem ik de EGR meteen ff mee :D
Niels_#
2nd Gear member

Ik schaam me diep dat ik de startmotor over het hoofd heb gezien :oops: Volg het rode kabeltje zeg maar :lol:

Gisteren een nieuwe accu gehaald bij de dealer. De originele zat er nog steeds in dus die dingen gaan echt lang mee (7 jaar :shock: ) en voor 110,- vond ik dat een prima investering. Een ruilstarter was wat minder gunstig dus ik heb de huidige maar eens gedemonteerd, uit elkaar gehaald, schoongemaakt, opgepoetst en van nieuw vet voorzien. Alles zag er prima uit en ook de stekkers waren in goede staat.

Hopelijk blijft het dus bij een nieuwe accu :wink:

O en omdat de aanvoer naar de EGR toch los moet heb ik daar ook maar even een kilo roet uitgehaald :lol:
Gast

En van dat alles heb je natuurlijk foto's gemaakt en ga je hier nog plaatsen.
wim998nl
2nd Gear member

Tja,,,,,of alles weer demonteren en uit elkaar halen.......
Stekkertje is het eerste wat een wegenwacht probeert, startmotor blijft wel eens plakken door ouderdom of sleepringen met borstels versleten.
Oke, met schoonmaken is hij waarschijnlijk tijdelijk weer goed.
v70 ---november 2002 automaat 310000km
mvg Wim Butter
Niels_#
2nd Gear member

:oops:

Ik was dapper begonnen met foto's maken maar het was nogal een eenvoudig klusje. Dan verlies ik een beetje mijn leergierigheid en denk ik dat het allemaal niet zo interessant is om te laten zien.....

De sleepringen en koolborstels waren nog prima, bij de automaterialen zaak wilde men mij niet eens een nieuwe koolborstelbrug verkopen. Daar kon ik beter bier voor kopen meldde men :lol:

Het is ook niet zo dat de startmotor een zeurend geluid gaf wat onstaat als de bendix blijft hangen. Dan was ik wel voor een ruilstarter gegaan :wink:
Niels_#
2nd Gear member

Goed het vervolg.... Na de nieuwe accu en startmotor actie geen problemen meer tot afgelopen vrijdag. Ik kwam van mijn werk, had de auto geparkeerd en uitgedaan. Echter omdat we voor Sinterklaas naar Breda wilden vond ik de auto niet zo handig staan om in te laden. Dus sleutel in het contact, ronddraaien en........ niets :? Gewoon exact dezelfde storing als waar het mee begon.

Dus uiteindelijk alles in de good old BMW gepropt die met 315.000km gewoon doet wat ie moet doen *klopt af*. Vervelend omdat we eigenlijk met twee auto's wilden gaan. Nu kan ik de familie nog weer eens een keer ophalen vanuit Groningen. Alhoewel ophalen...lekker rustig is het nu wel :twisted:

O.k. het startprobleem. De ANWB man vond de starter niet zo lekker klinken maar na demontage en schoonmaken kon ik er niets verkeerd aan vinden. Ik wil best een andere starter kopen maar dan moet ik wel zeker weten dat dit het probleem ook is.

Want wat opvalt is dat het probleem voorbij komt als de auto nog warm is bij een koude buitentemperatuur. Echter niet in consequente vorm... Daarbij rookt de standkachel (Duitser hè) als een ouwe scheepsdiesel als je bij erg koude temperaturen een koude motor aanslingert. De standkachel vertrouw ik dus ook niet helemaal.

Wat nu te doen?
Uit laten lezen? (Kan het storingsgeheugen hier wat mee??)
Standkachel afkoppelen?
Nieuwe starter kopen?

Suggesties zijn welkom aangezien moeder de vrouw al naar andere auto's zit te kijken :(
Gast

Laat hem maar eens uitlezen...
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”