het is alweer een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst wat gepost heb,maar dat is alleen maar een teken dat de volvo probleemloos zijn werk deed. :roll:
dat wil zeggen,tot midden vorige week

vanuit het niets begon hij opeens met slecht starten,en dan voornamelijk met warme motor.
startte hij eerst met één tik,en dan lopen,nu moet ie soms wel 'twintig keer rond"voordat ie aanslaat. :evil:
als ie eenmaal loopt draait ie gewoon als vanouds,heerlijk soepel en geen merkbaar vermogens verlies of rare rookpluimen.
heb hem ondertussen ook bij de dealer langs gehad,en daar kwamen wel wat kleine storinkjes uit,maar niets wat het slechte starten kon verklaren.
na wat verder zoeken vonden ze één verstuiver die lek was.(gooide bijna alle diesel rechtstreeks naar de retourleiding.
nu is mijn vraag,hoe groot is de kans dat de volgende drie verstuivers binnen korte tijd ook dit mankement gaan vertonen?
er komt nu dinsdag een nieuwe verstuiver in,maar had ik hem misschien ook kunnen laten reviseren? :oops:
heb er deze week ook een nieuwe accu in gezet,en om de massakabel uit te sluiten heb ik die ook maar nieuw bestelt(was aardig groen waar hij de huls in gaat)
het gaat trouwens om een V40 1.9(common rail)diesel uit 2003 met 285.000 km op de teller.
groet,Maarten