Pagina 1 van 2
motor houdt in?
Geplaatst: 09.12.2004 - 00:08
door Mark
Heeft iemand al eens meegemaakt dat zijn T4 inhoud bij wegrijden vanuit stilstand?? Soms komt ie niet vooruit tot ik m'n gaspedaal stevig intrap wat weg pruttelt tot de turbo pakt en dan is het ook over. hij houd nooit in bij konstante snelheden, tussensprintjes ed. Bougies kan het niet aan liggen, die zitten er nog niet zo lang in. Gasklephuis misschien?
Heeft iemand een idee?. Ik wil nog even wachten met 'm bij de dealer neer te zetten.
Mark
Geplaatst: 09.12.2004 - 00:29
door Marinus
Ja dat ken ik wel.
Ik zou eens starten met de komende 2 tankbeurten als de tank vol zit een flesje injectorreiniger erin te gooien.
Daar werd het bij mij veel beter van.
Wil niet zeggen dat dat je probleem is hoor. Bij tussensprintjes wilde die dan ook wel eens raar doen.
Geplaatst: 09.12.2004 - 08:58
door Brinky
Heb je daar alleen met koude motor of met warme motor last van? Of met beide?
Geplaatst: 10.12.2004 - 00:56
door Mark
Het probleem doet zich voor met warme en koude motor. het grootste probleem is eigenlijk dat ie het soms doet, dan wordt het moeilijk zoeken maar vandaag deed ie voor het eerst raar bij het inhalen dus misschien heb je wel gelijk Marinus, 't kunnen de injectoren zijn. Ik zal een paar van die flesjes halen en even proberen of het helpt
Bedankt
Geplaatst: 10.12.2004 - 00:57
door Marinus
Ja joh, baat het niet, het schaadt ook niet en het kost je de kop niet, zo'n flesje kost minder dan 10 euro.
Geplaatst: 10.12.2004 - 14:01
door Brinky
Mark schreef:Het probleem doet zich voor met warme en koude motor. het grootste probleem is eigenlijk dat ie het soms doet, dan wordt het moeilijk zoeken maar vandaag deed ie voor het eerst raar bij het inhalen dus misschien heb je wel gelijk Marinus, 't kunnen de injectoren zijn. Ik zal een paar van die flesjes halen en even proberen of het helpt
Bedankt
Heb je de bougiekabels al gecheckt? Een tijdje geleden heb ik eenzelfde iets gehad met een turboloze S40. Het 'tuitje' dat de vonk door moet geven aan de bougie lekte de stroom via de wand weg. Het gevolg was dat bij een wat lager toerental de motor begon te sputteren...
Geplaatst: 10.12.2004 - 20:17
door CeeBee
De bobines (2 stuks) , willen ook vaker als gemiddeld , de geest geven.
Hoe is het gesteld met je luchtfilter?
Kijk ook eventje je vacüumslangetjes na.
Geplaatst: 12.12.2004 - 15:40
door Mark
ik heb vanalles nagekeken maar alles ziet (er met het blote oog) goed uit. Ik krijg toch het idee dat het aan het brandstofsysteem ligt. ik probeer even dat cleaning goedje, mocht dat niet helpen dan laat ik 'm toch maar even uitlezen.
bedankt voor de reacties
Geplaatst: 22.12.2004 - 23:51
door Mark
Tjonge jonge , hij rijd weer als de tierelier. Ik had er enigzins een hard hoofd in, maar dat spul is fantastisch. En dat voor 2 x €9.50

Geplaatst: 23.12.2004 - 00:04
door Marinus
Blij dat ik ook een keer gelijk had!!!
Nah, ik zei al, ik heb het ook gehad. Af en toe komt het terug en dan knal ik meestal eerst 2 van die flesjes erdoor en dan pas ga ik naar bougies e.d. kijken.
Geplaatst: 23.12.2004 - 00:15
door Brinky
Hebben ze die potjes ook in gasvorm beschikbaar? Dan ga ik het ook eens proberen...
Marinus, kun je niet ff een titlefix doen? motor houdt in
Geplaatst: 23.12.2004 - 11:17
door Marinus
Brinky schreef:Marinus, kun je niet ff een titlefix doen? motor houdt in
*OFF-TOPIC-mode*
Moderators moet je niet verwarren met spellingscontrole
Mijn suggestie is, dat je Mark een PM stuurt met het advies z'n eerste post te editten, omdat je van mening bent dat hij een spelfout gemaakt heeft en dat je hier nogal over valt.
Is ook wat subtieler en netter dan het plompverloren in de groep te gooien.
*/OFF-TOPIC-mode*
Geplaatst: 24.12.2004 - 00:21
door Brinky
Nee, DIT is subtiel! Ik zette mijn offtopic discussie tenminste nog in een klein lettertype.
Ik snap je redenatie nog niet. Als je als mod ziet dat er iets storend mis is (en een topictitle wordt toch door veel mensen gelezen), dan doe je daar toch even subtiel wat aan? Waarom moet daar nou een discussie van gemaakt worden?
Geplaatst: 25.12.2004 - 01:56
door Mark
jongens rustig maar, is al aangepast. Het drama is enigzins te begrijpen:
stel dat de t bij mijn t4 wegvalt, wat heb ik dan nog over?!

Geplaatst: 25.12.2004 - 03:00
door Marinus
Mark schreef:stel dat de t bij mijn t4 wegvalt, wat heb ik dan nog over?!


dan hou je een 4cylinder 1.9 16-klepper met een beroerde compressie over.
Dikke Van Dale
Geplaatst: 25.12.2004 - 09:36
door CeeBee
En voor een €750,- heb je al een nieuwe T.
Geplaatst: 25.12.2004 - 10:25
door Robert
Ik heb er trouwens gisteren ook een flesje injectorreiniger ingegooid ( € 8,55 ), eens kijken of het iets helpt.
De motor loopt naar mijn mening goed, maar kan altijd eens proberen of het beter kan.
Dat we nu een droge en koude lucht hebben is overigens wel te merken :twisted:
Re: Dikke Van Dale
Geplaatst: 25.12.2004 - 13:18
door Brinky
ceebee schreef:En voor een €750,- heb je al een nieuwe T.
Man, voor 5 euro al:
klik!.
Geplaatst: 25.12.2004 - 14:12
door bart15
ipv die reinigings flesjes zou je ook wat vaker V power kunnen tanken dat reinigt je motor ook ZEGGEN ZE TENMINSTE
Geplaatst: 25.12.2004 - 18:42
door Marinus
Robert schreef:Dat we nu een droge en koude lucht hebben is overigens wel te merken :twisted:
Koude lucht echt GOEDDDDD
