Resonantie in zijn D (automaat)

Plaats reactie
Phyl
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02.02.2006 - 00:17

Heb sinds kort last van resonantie in de auto als deze wanneer in stil sta met de automaat in D. In N of R heb ik er geen last van.
Dus wanneer ik bij een stoplicht stil sta met de automaat in D. Stationair draait de motor op 800 toeren.

Ben langs de dealer geweest, ze hebben de rubbers van de motor ophanging gecontroleerd maar konden niets vinden en weten dus niet waar de resonantie vandaan komt. Heeft iemand evaring hiermee?

Het is een S80 met 2.5 D.
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

heb ik ook, maar enkel tijdens het rijden, heb een tijdje geleden over een serieus obstakeltje gereden, en sindsdien hoor ik tijdens het rijden een heel ergerlijk ambetante resonantie geluid... Zal moeten laten nazien, mss wel een rollement kapot!!

Maar je hebt het ook bij het rijden ???hmmmm en de ophangings rubbers waren ook ok ??
Word je trillingen gewaar als je in D stand stil staat ???
Bn er geen kei in.... miss iets met de stabilisator stang ( als het er al iets meet te maken heeft natuurlijk )
succes maat
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
Gebruikersavatar
VolvoZoeker
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
Locatie: Amersfoort

@phyl - Is het zowel bij koud weer als warm weer??? En is het zowel bij koude motor/automaat als warme???
Gr
Menno

Zoekend naar een C70 2006-2009
Phyl
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02.02.2006 - 00:17

@olympus.
Het is alleen in D met rem ingetrapt. Tijdens het rijden heb ik er geen last van, zodra ik optrek/ rem los laat is alle resonantie verdwenen. Ik had wel speling in de linker stabilisator stang, maar dat is reeds door de dealer vervangen. voor de rest waren de rubbers wel volgens hun ok.

@Menno. ik heb het sinds kort, gezien de koude dagen kan niet beoordelen of dit met het weer te maken heeft . maar een warme of koude motor maakt niet uit resonantie blijft.

Ik laat de automaat altijd in zijn D misschien moet ik tijdens het stil staan in N zetten ( dan heb ik geen last van) meer weet niet of dit wel gezond is voor de automaat.
Plaats reactie

Terug naar “S80”