Dag,
Heb al een tijdje een probleem met het starten van mijn V50 2.0D. Inmiddels 4x weg gesleept en 1000 Euro kwijt aan reparatuies, dus de lol is er wel vanaf.
Probleem: auto start soms niet. Startmotor hoor je gaan maar draagt niet over. Is niet meer de EGR klep en dieselfilter want die zijn vervangen. Dealer heeft hem onlangs helemaal ontlucht.
Auto rijdt overigens als een zonnetje als de motor draait.
Nu startte hij vandaag weer moeilijk ( na 3x) na het tanken.
Heeft iemand ervaring met het wegvallen van de druk of het teruglopen van de diesel doordat er ergens een luchtlek lijkt te zitten.
Groeten Han
moeilijk of niet starten na tanken
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21541
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Han, dit is wel een moeilijke vraag. Kun je aangeven wat er allemaal gedaan is voor die 1000 euro? Een EGR-klep en een filter vervangen is vast niet het enige voor dat geld.
Als niets helpt, ga dan in overleg met je garage eens naar een andere dealer voor deze storingen. Misschien helpt het om met een andere blik naar deze storing te kijken.
Als niets helpt, ga dan in overleg met je garage eens naar een andere dealer voor deze storingen. Misschien helpt het om met een andere blik naar deze storing te kijken.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik denk een brandstoffilter wat lucht aanzuigt,komt vaak voor door verkeerde montage van de afdichtringen!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Of het opvoerpompje in de tank stuk!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 29.08.2010 - 08:14
Bedankt voor jullie reacties
voor 1000 euro totaal is de EGR gemaakt. Dieselfilter is vervangen door de ealer. Is er een aantal keren lucht uit het brandstofleiding gehaald. Mogelijk ook doordat de hulpdienst de branstofslangen op de motor heeft losgemaakt Ook is er inmiddels vier keer ondezoek gedaan (o.a. storing uitgelezen). Ben na tweede storing overgestapt op de VOLVO dealer.
Auto bleek ook eerder een aanrijding te hebben gehad. Hebben ze een behuizing van de computer die de ventilatoren aanstuurt incl aansluitingen vervangen (was namelijk vocht in gekomen). Deze computer zit links voor onder de motor
Ik heb het een tweetal keren gehad toen ik getankt had andere twee keer nadat ie langer had stilgestaan.
Kreeg de suggestie van een kennis dat het filterhuis of een zogenaamde O ring kapot is en daardoor misschien lucht lekt en dat dit net genoeg is dat de motor niet genoeg brandstof krijgt.
Moeilijke is dat het defect niet uit een foutmeldin van de computer naar voren komt.
Zo'n opvoerpompje, waar zit die ergens en krijg je daar normaliter een foutmelding van?
Groeten Han
voor 1000 euro totaal is de EGR gemaakt. Dieselfilter is vervangen door de ealer. Is er een aantal keren lucht uit het brandstofleiding gehaald. Mogelijk ook doordat de hulpdienst de branstofslangen op de motor heeft losgemaakt Ook is er inmiddels vier keer ondezoek gedaan (o.a. storing uitgelezen). Ben na tweede storing overgestapt op de VOLVO dealer.
Auto bleek ook eerder een aanrijding te hebben gehad. Hebben ze een behuizing van de computer die de ventilatoren aanstuurt incl aansluitingen vervangen (was namelijk vocht in gekomen). Deze computer zit links voor onder de motor
Ik heb het een tweetal keren gehad toen ik getankt had andere twee keer nadat ie langer had stilgestaan.
Kreeg de suggestie van een kennis dat het filterhuis of een zogenaamde O ring kapot is en daardoor misschien lucht lekt en dat dit net genoeg is dat de motor niet genoeg brandstof krijgt.
Moeilijke is dat het defect niet uit een foutmeldin van de computer naar voren komt.
Zo'n opvoerpompje, waar zit die ergens en krijg je daar normaliter een foutmelding van?
Groeten Han
- freetn
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 08.05.2010 - 18:36
we hebben dit ook eenmaal voorgehad bij ons in de consessie. kdenk dat er we dan het huis va de brandstoffilter en de leiding ervoor hebben vervangen.
en de 2.0 heeft geen opvoerpomp in de tank, dus daar kan het niet aan liggen,
groeten Frederik
en de 2.0 heeft geen opvoerpomp in de tank, dus daar kan het niet aan liggen,
groeten Frederik
Volvo S40 2.0D Black Saphire Metallic Topline 2008
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Hoi Han,
inderdaad zoals hiervoor al aangegeven denk ik ook als eerste aan lucht in de brandstofleiding door een lekje bij het filter of van een de ontluchtingnippels op het filter.
Juist omdat er geen opvoerpomp in de tank zit, moet de pomp voorin bij het filter goed gevuld zijn en het hele aanzuig systeem daarvoor tot in de tank ook, want anders start de auto niet. Heb zelf een keer in een opwelling het filter los gehad, en met heel veel geknoei en een flesje diesel op perslucht de zaak weer dusdanig vrij van lucht gekregen dat de auto weer wilde starten. Nooit weer dus. Overigens, ook bij volledig ontlucht systeem zie je in de doorzichtige leiding altijd wel enkele bellen voorbij komen. Ik dacht dat er nog steeds lucht in was blijven zitten, maar dit is normaal. De auto heeft er inmiddels al weer > 50k mee gedraaid.
Waarom het specifiek na het tanken gaat kan ik niet direkt verklaren, maar een feit is natuurlijk dat er dan door het vullen wel drukverschillen optreden in het brandstofsysteem waardoor er iets extra wordt getriggerd.
Kortom: het lijkt me het eenvoudigst om filter, behuizing en aanvoerleidingen eens te inspecteren. succes ermee!
inderdaad zoals hiervoor al aangegeven denk ik ook als eerste aan lucht in de brandstofleiding door een lekje bij het filter of van een de ontluchtingnippels op het filter.
Juist omdat er geen opvoerpomp in de tank zit, moet de pomp voorin bij het filter goed gevuld zijn en het hele aanzuig systeem daarvoor tot in de tank ook, want anders start de auto niet. Heb zelf een keer in een opwelling het filter los gehad, en met heel veel geknoei en een flesje diesel op perslucht de zaak weer dusdanig vrij van lucht gekregen dat de auto weer wilde starten. Nooit weer dus. Overigens, ook bij volledig ontlucht systeem zie je in de doorzichtige leiding altijd wel enkele bellen voorbij komen. Ik dacht dat er nog steeds lucht in was blijven zitten, maar dit is normaal. De auto heeft er inmiddels al weer > 50k mee gedraaid.
Waarom het specifiek na het tanken gaat kan ik niet direkt verklaren, maar een feit is natuurlijk dat er dan door het vullen wel drukverschillen optreden in het brandstofsysteem waardoor er iets extra wordt getriggerd.
Kortom: het lijkt me het eenvoudigst om filter, behuizing en aanvoerleidingen eens te inspecteren. succes ermee!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 29.08.2010 - 08:14
Bedankt voor de reactie,
Vandaag nog even gekeken naar de (klik)connecters van de aan en afvoer van brandstof die op de dieselfilter zitten. Nu lijkt het er op dat er wat speling op zit. Als je er mee beweegt dan zie je wat diesel eruit komen. Is het een optie om deze te laten vervangen? Of zijn de hoeveelheden lucht die hierdoor komen te klein.
Gr Han
Vandaag nog even gekeken naar de (klik)connecters van de aan en afvoer van brandstof die op de dieselfilter zitten. Nu lijkt het er op dat er wat speling op zit. Als je er mee beweegt dan zie je wat diesel eruit komen. Is het een optie om deze te laten vervangen? Of zijn de hoeveelheden lucht die hierdoor komen te klein.
Gr Han
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het kleinste beetje lucht veroorzaakt een storing.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 29.08.2010 - 08:14
Zojuist wilde ik de auto starten om boodschappen te doen.
Start wel maar motor slaat niet aan. Zie nu dat de belletjes die ik vanmiddag zag groter zijn geworden en een grote bel is (zie foto).
Lijkt dus de reden waarom hij niet start. Maar weer weg laten slepen maandag....
Nog tips voor de dealer naast:
- connectors filter
- filterhuis
- brandstofleiding
Is er nog een mogelijkheid om zelf de lucht er uit te krijgen (voor een leek) of dit de garage laten doen.
Start wel maar motor slaat niet aan. Zie nu dat de belletjes die ik vanmiddag zag groter zijn geworden en een grote bel is (zie foto).
Lijkt dus de reden waarom hij niet start. Maar weer weg laten slepen maandag....
Nog tips voor de dealer naast:
- connectors filter
- filterhuis
- brandstofleiding
Is er nog een mogelijkheid om zelf de lucht er uit te krijgen (voor een leek) of dit de garage laten doen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Van dit luchtbelletje word ik echt niet zenuwachtig... dit is vrij normaal. Daarmee zegt ik echter niet dat er verderop/ elders geen lucht in zit.
Zoals gezegd heb ik met veel geklieder de zaak weer kunnen starten, door met een tankje diesel op overdruk en wat de lucht kunnen door"spoelen", maar dat is een noodoplossing. De dealer moet er maar eens goed naar kijken.
Zoals gezegd heb ik met veel geklieder de zaak weer kunnen starten, door met een tankje diesel op overdruk en wat de lucht kunnen door"spoelen", maar dat is een noodoplossing. De dealer moet er maar eens goed naar kijken.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 29.08.2010 - 08:14
Dealer heeft er intussen twee weken geleden goed naar gekeken. Brandstofhuis en rubbers vervanggen in de bajonetsluitingen.
Nu 1100 km en een week verder, weer hetzelfde probleem. Evengrote bubbel en auto wil niet meer starten. Wel gemerkt dat de afgelopen week de auto steeds na verloop van tijd steeds minder goed start.
Nog ervaringen?
Nu 1100 km en een week verder, weer hetzelfde probleem. Evengrote bubbel en auto wil niet meer starten. Wel gemerkt dat de afgelopen week de auto steeds na verloop van tijd steeds minder goed start.
Nog ervaringen?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21541
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik zie het even niet. Mijn kennis over deze auto is erg weinig, dus als een ander nog een tip heeft ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Hoi Han, als het probleem er nog steeds is lijkt me de dealer toch echt de beste stap. Ze hebben immers al een 1e poging ondernomen...dan nu maar even een stap verder zoeken lijkt me.
Op afstand is hierover weinig of geen zinnigs te zeggen denk ik.
succes!
Op afstand is hierover weinig of geen zinnigs te zeggen denk ik.
succes!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Demonteer de tankvlotter en kijk of de slangetjes die daar in bevestigd zijn niet geknikt zijn,bij een volle tank gaat de vlotter omhoog en kan dus de slang doen knikken,waardoor er geen brandstof meer of onvoeldoende brandstof kan worden aangezogen..
Dit komt wel vaker voor..
Dit komt wel vaker voor..