Volvo doet goede zaken

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Van de AutoWorks nieuwsbrief:
Volvo maakt Ford blij

De personenwagendivisie van Volvo zal dit jaar waarschijnlijk een winst van 900 miljoen euro maken. Daarmee zouden de Zweden de hoogste winst scoren sinds de overname door Ford vijf jaar geleden. De Volvo-managers rechtten de rug vooral omdat het premiummerk in tegenstelling tot de met crisis omgeven GM-dochter Saab wel winst maakt voor een groot concern. Volvo-chef Hans-Olov Olsson heeft de smaak te pakken: hij maakt bekend dat Volvo op middellange termijn jaarlijks 600.000 wil verkopen in plaats van de huidige 460.000. Olsson zet zijn verkoopkaarten op fabricage en extra verkopen in China. Er is sprake van bouw van een fabriek in het Chinese Chongqing. Verder is de Zweedse fabrikant van plan om een klein model te gaan bouwen, dat gepositioneerd is onder de huidige S40/V50.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
bart15
3rd Gear member

Leuk om te horen.

Heb net ergens gelezen dat porche ook een goed jaar heeft gehad (mede door de cayenne) ik dacht dat die precies een miljard winst hadden gemaakt en dat er na de winstbelasting nog zo'n 600 miljoen over bleef en daarmee en meest winstgevende auto merk was dacht ik :? weet het niet zeker.

Is die 900 miljoen van volvo netto???
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”