Vanaf vandaag t/m woensdag 3 november draait er een nieuwe TV commercial op verschillende zenders. Onderwerp is pedestrain Detection op de nieuwe S60.
Linkje
Nieuwe TV Commercial
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- ZX10r
- 5th Gear member
Geinig
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
-
- 8th Gear member
Sorry, weer kritiek.....
Door het geluid en de man met helm wordt er weer een verkeerde indruk gewekt.
En door in beeld even (1 sec) "testcircuit tot 35 km/h" in beeld te zetten, zet je de kijker/koper weer een verkeerd beeld voor ogen... Wat een slecht reclamebureau heeft Volvo toch.
Door het geluid en de man met helm wordt er weer een verkeerde indruk gewekt.
En door in beeld even (1 sec) "testcircuit tot 35 km/h" in beeld te zetten, zet je de kijker/koper weer een verkeerd beeld voor ogen... Wat een slecht reclamebureau heeft Volvo toch.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Verklaar je nader John want ik zie niet in hoe jouw kritiek het doel van het spotje beïnvloedt. En ik denk dat het met dat reclamebureau wel mee valt, naar mijn idee gaat er eens een frisse wind door de Volvo filmpjes.
Vind jij de bv CilitBang reclames niet misleidend? al die nagesynchroniseerde rommel?
Vind jij de bv CilitBang reclames niet misleidend? al die nagesynchroniseerde rommel?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
-
- 8th Gear member
Ja natuurlijk, maar of nou dat het doel moet zijn... Een zo slecht mogelijke reclame maken om dat er dan over je gepraat wordt... Dat lijkt mij toch niet de bedoeling, of wel?
Dat systeem is er toch voor om eventueel niet goed oplettende bestuurders te corrigeren??
Dan vind ik het vreemd dat je dan dat systeem gaat aanprijzen met iemand met een racehelm op en snelle geluiden daarbij...
Je mag toch aannemen dat zo iemand heel scherp is en die mensen/poppetjes ziet..
Ik kan mij betere scenario's voorstellen om dit aan te prijzen bij het publiek.
Zoals een gezinnetje in de auto' druk in gesprek .. en nouja, de rest kan je zelf wel invullen..
Dat systeem is er toch voor om eventueel niet goed oplettende bestuurders te corrigeren??
Dan vind ik het vreemd dat je dan dat systeem gaat aanprijzen met iemand met een racehelm op en snelle geluiden daarbij...
Je mag toch aannemen dat zo iemand heel scherp is en die mensen/poppetjes ziet..
Ik kan mij betere scenario's voorstellen om dit aan te prijzen bij het publiek.
Zoals een gezinnetje in de auto' druk in gesprek .. en nouja, de rest kan je zelf wel invullen..

- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Dan denk ik dat jij dit filmpje een betere had gevonden. Maar ik zie geen probleem met deze commercial, het mag toch wel een beetje opvallend en spectaculair zijn. Ik denk dat de helm een verwijzing is naar de eerdere spot, die met de vrachtwagen.
Mijn blog
-
- 8th Gear member
Ja, die had ik al eens gezien, veel beter! spreekt meer tot de verbeelding en is een herkenbare praktijksituatie. Dat verkoopt beter, echt waar 
De lijn qua commercials die nu ingezet is, is volgens mij.... niet de meest effectieve.

De lijn qua commercials die nu ingezet is, is volgens mij.... niet de meest effectieve.
-
- 8th Gear member
Leuk scenario..
Een man (manager ofzo), zit met zijn maîtresse in de auto te praten over hun relatie en zijn vrouw en kinderen thuis... druk in gesprek doet zich de situatie voor, kind voor de auto.
Man schrikt zich de blubber en realiseert zich ineens hoe belangrijk zijn kinderen voor hem zijn... Exit maîtresse.
Een man (manager ofzo), zit met zijn maîtresse in de auto te praten over hun relatie en zijn vrouw en kinderen thuis... druk in gesprek doet zich de situatie voor, kind voor de auto.
Man schrikt zich de blubber en realiseert zich ineens hoe belangrijk zijn kinderen voor hem zijn... Exit maîtresse.

- Nik0la
- 3rd Gear member
Deze stond al lang in het "naughty" menuutje. Kunnen we meer van de naughty filmpjes verwachten? Ben eigenlijk ook geen voorstander.
Mijn ideale reclame:
Gelukkig familie met kids, op weg naar vakantie, waar de achterbank tot kinderzitje wordt geklapt. Volvo koffer op het dak.
Vader valt 's nachts bijna in slaap, maar wordt wakkergemaakt door de lane departure bliepjes. Stoppen bij een benzinepomp om op adem te komen. Stapt een klant net de deur uit, volvo stopt door pedestrian detection.
Iets in die trent. Family + safety.
Weten jullie nog het filmpje van de xc60 dat dat stel jonge lui op wintersport gaat. Zoiets ook prachtig, straalt emotie en merkwaarden uit.
Mijn ideale reclame:
Gelukkig familie met kids, op weg naar vakantie, waar de achterbank tot kinderzitje wordt geklapt. Volvo koffer op het dak.
Vader valt 's nachts bijna in slaap, maar wordt wakkergemaakt door de lane departure bliepjes. Stoppen bij een benzinepomp om op adem te komen. Stapt een klant net de deur uit, volvo stopt door pedestrian detection.
Iets in die trent. Family + safety.
Weten jullie nog het filmpje van de xc60 dat dat stel jonge lui op wintersport gaat. Zoiets ook prachtig, straalt emotie en merkwaarden uit.
2012-2013 Volvo s40 2.0 my08
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Goed dan is nu het woord aan een oude man die natuurlijk weer niet met zijn tijd is meegegaan ! (want dat doen oude mannen immers !)
Maar waar is de tijd gebleven dat je autofolders had waar je gewoon in kon zien hoe de auto er uit zag ?
Gewoon de auto weet je wel, het doel waarvoor de folder was gemaakt ! Niets meer en niets minder.
Idem die 'prachtige. geweldige, indrukwekkende filmpjes'. Superlatieven schieten me tekort om mijn warme gevoelens die ik krijg bij het aanschouwen ervan, onder woorden te brengen.
Zelfs in super-slow-motion kun je nauwelijks zien welke auto het betreft.
Ja, wat je wél kunt zien bij de huidige grafische hoogstandjes is welke mogelijkheden alle digitale grafische technieken hebben en dat de fotograaf en/of regisseur maar vast laten zien wat ze ermee kunnen in hun hoop op de grote doorbraak.
Nu heb ik helemaal niets tegen mensen die verder willen in hun beroep maar ik wil gewoon AUTO'S zien, de voorkant, zijkant, achterkant en binnenzijde.
Gewoon ouderwets herkenbaar in beeld !
Experimenteren met hun soft- en hardware doen ze maar voor de Libelle, Margriet of een kleuren documentaire over een mud steenkool !
Rob
Maar waar is de tijd gebleven dat je autofolders had waar je gewoon in kon zien hoe de auto er uit zag ?
Gewoon de auto weet je wel, het doel waarvoor de folder was gemaakt ! Niets meer en niets minder.
Idem die 'prachtige. geweldige, indrukwekkende filmpjes'. Superlatieven schieten me tekort om mijn warme gevoelens die ik krijg bij het aanschouwen ervan, onder woorden te brengen.
Zelfs in super-slow-motion kun je nauwelijks zien welke auto het betreft.
Ja, wat je wél kunt zien bij de huidige grafische hoogstandjes is welke mogelijkheden alle digitale grafische technieken hebben en dat de fotograaf en/of regisseur maar vast laten zien wat ze ermee kunnen in hun hoop op de grote doorbraak.
Nu heb ik helemaal niets tegen mensen die verder willen in hun beroep maar ik wil gewoon AUTO'S zien, de voorkant, zijkant, achterkant en binnenzijde.
Gewoon ouderwets herkenbaar in beeld !
Experimenteren met hun soft- en hardware doen ze maar voor de Libelle, Margriet of een kleuren documentaire over een mud steenkool !
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Discovery
- 5th Gear member
Ik vind dit soort reclame ook beter: http://www.youtube.com/watch?v=C8zJsMMu6to . Ik ken deze(uit mijn link) reclame overigens helemaal niet, is deze op tv geweest?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik wil de discussie over de nieuwe commercial ook wel eens aan.
Ben het helemaal eens met iedereen die zegt dat het een volkomen verkeerde indruk geeft van wat de bedoeling is.
Een vent met een helm op in een auto wekt de indruk dat er snel gereden wordt.
Het tegenovergesteld van wat er bedoeld wordt.
Ben het met Rob eens dat autofolders auto's moeten laten zien. Maar ja, ik ben dan ook al bijna net zo oud als Rob
Volvo schiet een beetje door met het Naughty thema. Past niet bij Volvo en past niet bij de auto's. Gebruik het alleen voor échte naughty auto's zoals een échte R. Maar ja, die is er alleen als Polestar er mee aan de gang is geweest.
Een S60 is gewoon een nette vertegenwoordigersauto en de V60 eentje met wat meer ruimte. Niks Sport, gewoon een mooie auto.
just my 2 cents
Ben het helemaal eens met iedereen die zegt dat het een volkomen verkeerde indruk geeft van wat de bedoeling is.
Een vent met een helm op in een auto wekt de indruk dat er snel gereden wordt.
Het tegenovergesteld van wat er bedoeld wordt.
Ben het met Rob eens dat autofolders auto's moeten laten zien. Maar ja, ik ben dan ook al bijna net zo oud als Rob

Volvo schiet een beetje door met het Naughty thema. Past niet bij Volvo en past niet bij de auto's. Gebruik het alleen voor échte naughty auto's zoals een échte R. Maar ja, die is er alleen als Polestar er mee aan de gang is geweest.
Een S60 is gewoon een nette vertegenwoordigersauto en de V60 eentje met wat meer ruimte. Niks Sport, gewoon een mooie auto.
just my 2 cents
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Zijn ook errug homo gericht de laatste tijd.. Alsof ze een nieuwe doelgroep willen "aanboren" .. :twisted:
-
- 3rd Gear member
@Rob
Toen jij, maar ik zeker, nog jong waren kon er geen nieuwe auto gepresenteerd worden zonder een "pin-up" (oud woord, opzoeken in de dikke van Dale) liggend in een bikini in de verleidelijke jaren-60 kleuren oranje-bruin op de motorkap. Niks folders met alleen auto's! Vrouwen eromheen, dat verkoopt pas :eggface:
Toen jij, maar ik zeker, nog jong waren kon er geen nieuwe auto gepresenteerd worden zonder een "pin-up" (oud woord, opzoeken in de dikke van Dale) liggend in een bikini in de verleidelijke jaren-60 kleuren oranje-bruin op de motorkap. Niks folders met alleen auto's! Vrouwen eromheen, dat verkoopt pas :eggface:
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Het goede er aan wat mij betreft is dat de filmpjes sterk afwijken van traditionele auto reclames...
Het grijpt je aandacht omdat het anders is.
Het Naughty plasje over al die filmpjes heen vind ik wel prettig, het net even aandurven allemaal wat scherper neer te zetten.
Dat regeltje 35Km/uur zie ik in de Duitse versie niet terugkomen, dus zal wel een juridische noodzaak hebben...
Het grijpt je aandacht omdat het anders is.
Het Naughty plasje over al die filmpjes heen vind ik wel prettig, het net even aandurven allemaal wat scherper neer te zetten.
Dat regeltje 35Km/uur zie ik in de Duitse versie niet terugkomen, dus zal wel een juridische noodzaak hebben...
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Doe effe normaal zeg...Johann schreef:Zijn ook errug homo gericht de laatste tijd.. Alsof ze een nieuwe doelgroep willen "aanboren" .. :twisted:
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ja doe ik.Hans schreef:Doe effe normaal zeg...Johann schreef:Zijn ook errug homo gericht de laatste tijd.. Alsof ze een nieuwe doelgroep willen "aanboren" .. :twisted: