Pagina 1 van 2
Nieuwe TV Commercial
Geplaatst: 25.10.2010 - 13:46
door Walter
Vanaf vandaag t/m woensdag 3 november draait er een nieuwe TV commercial op verschillende zenders. Onderwerp is pedestrain Detection op de nieuwe S60.
Linkje
Geplaatst: 25.10.2010 - 15:38
door ZX10r
Geinig
Geplaatst: 25.10.2010 - 15:57
door 945i
Sorry, weer kritiek.....
Door het geluid en de man met helm wordt er weer een verkeerde indruk gewekt.
En door in beeld even (1 sec) "testcircuit tot 35 km/h" in beeld te zetten, zet je de kijker/koper weer een verkeerd beeld voor ogen... Wat een slecht reclamebureau heeft Volvo toch.
Geplaatst: 25.10.2010 - 16:15
door Walter
Verklaar je nader John want ik zie niet in hoe jouw kritiek het doel van het spotje beïnvloedt. En ik denk dat het met dat reclamebureau wel mee valt, naar mijn idee gaat er eens een frisse wind door de Volvo filmpjes.
Vind jij de bv CilitBang reclames niet misleidend? al die nagesynchroniseerde rommel?
Geplaatst: 25.10.2010 - 16:30
door 945i
Ja natuurlijk, maar of nou dat het doel moet zijn... Een zo slecht mogelijke reclame maken om dat er dan over je gepraat wordt... Dat lijkt mij toch niet de bedoeling, of wel?
Dat systeem is er toch voor om eventueel niet goed oplettende bestuurders te corrigeren??
Dan vind ik het vreemd dat je dan dat systeem gaat aanprijzen met iemand met een racehelm op en snelle geluiden daarbij...
Je mag toch aannemen dat zo iemand heel scherp is en die mensen/poppetjes ziet..
Ik kan mij betere scenario's voorstellen om dit aan te prijzen bij het publiek.
Zoals een gezinnetje in de auto' druk in gesprek .. en nouja, de rest kan je zelf wel invullen..

Geplaatst: 25.10.2010 - 16:38
door Walter
Dan denk ik dat jij
dit filmpje een betere had gevonden. Maar ik zie geen probleem met deze commercial, het mag toch wel een beetje opvallend en spectaculair zijn. Ik denk dat de helm een verwijzing is naar de eerdere spot, die met de vrachtwagen.
Geplaatst: 25.10.2010 - 16:42
door 945i
Ja, die had ik al eens gezien, veel beter! spreekt meer tot de verbeelding en is een herkenbare praktijksituatie. Dat verkoopt beter, echt waar

De lijn qua commercials die nu ingezet is, is volgens mij.... niet de meest effectieve.
Geplaatst: 25.10.2010 - 16:47
door 945i
Leuk scenario..
Een man (manager ofzo), zit met zijn maîtresse in de auto te praten over hun relatie en zijn vrouw en kinderen thuis... druk in gesprek doet zich de situatie voor, kind voor de auto.
Man schrikt zich de blubber en realiseert zich ineens hoe belangrijk zijn kinderen voor hem zijn... Exit maîtresse.

Geplaatst: 25.10.2010 - 17:04
door Nik0la
Deze stond al lang in het "naughty" menuutje. Kunnen we meer van de naughty filmpjes verwachten? Ben eigenlijk ook geen voorstander.
Mijn ideale reclame:
Gelukkig familie met kids, op weg naar vakantie, waar de achterbank tot kinderzitje wordt geklapt. Volvo koffer op het dak.
Vader valt 's nachts bijna in slaap, maar wordt wakkergemaakt door de lane departure bliepjes. Stoppen bij een benzinepomp om op adem te komen. Stapt een klant net de deur uit, volvo stopt door pedestrian detection.
Iets in die trent. Family + safety.
Weten jullie nog het filmpje van de xc60 dat dat stel jonge lui op wintersport gaat. Zoiets ook prachtig, straalt emotie en merkwaarden uit.
Geplaatst: 25.10.2010 - 17:28
door gsx750r
Goed dan is nu het woord aan een oude man die natuurlijk weer niet met zijn tijd is meegegaan ! (want dat doen oude mannen immers !)
Maar waar is de tijd gebleven dat je autofolders had waar je gewoon in kon zien hoe de auto er uit zag ?
Gewoon de auto weet je wel, het doel waarvoor de folder was gemaakt ! Niets meer en niets minder.
Idem die 'prachtige. geweldige, indrukwekkende filmpjes'. Superlatieven schieten me tekort om mijn warme gevoelens die ik krijg bij het aanschouwen ervan, onder woorden te brengen.
Zelfs in super-slow-motion kun je nauwelijks zien welke auto het betreft.
Ja, wat je wél kunt zien bij de huidige grafische hoogstandjes is welke mogelijkheden alle digitale grafische technieken hebben en dat de fotograaf en/of regisseur maar vast laten zien wat ze ermee kunnen in hun hoop op de grote doorbraak.
Nu heb ik helemaal niets tegen mensen die verder willen in hun beroep maar ik wil gewoon AUTO'S zien, de voorkant, zijkant, achterkant en binnenzijde.
Gewoon ouderwets herkenbaar in beeld !
Experimenteren met hun soft- en hardware doen ze maar voor de Libelle, Margriet of een kleuren documentaire over een mud steenkool !
Rob
Geplaatst: 25.10.2010 - 17:39
door 945i
Terwijl jij toch echt wel tot de doelgroep behoort, als "oude man" met "oude" S80.

Maar ben het als broekie wel met je eens.
Geplaatst: 25.10.2010 - 18:16
door Discovery
Ik vind dit soort reclame ook beter:
http://www.youtube.com/watch?v=C8zJsMMu6to . Ik ken deze(uit mijn link) reclame overigens helemaal niet, is deze op tv geweest?
Geplaatst: 25.10.2010 - 19:37
door Ben
Ik wil de discussie over de nieuwe commercial ook wel eens aan.
Ben het helemaal eens met iedereen die zegt dat het een volkomen verkeerde indruk geeft van wat de bedoeling is.
Een vent met een helm op in een auto wekt de indruk dat er snel gereden wordt.
Het tegenovergesteld van wat er bedoeld wordt.
Ben het met Rob eens dat autofolders auto's moeten laten zien. Maar ja, ik ben dan ook al bijna net zo oud als Rob
Volvo schiet een beetje door met het Naughty thema. Past niet bij Volvo en past niet bij de auto's. Gebruik het alleen voor échte naughty auto's zoals een échte R. Maar ja, die is er alleen als Polestar er mee aan de gang is geweest.
Een S60 is gewoon een nette vertegenwoordigersauto en de V60 eentje met wat meer ruimte. Niks Sport, gewoon een mooie auto.
just my 2 cents
Geplaatst: 25.10.2010 - 20:24
door Johann
Zijn ook errug homo gericht de laatste tijd.. Alsof ze een nieuwe doelgroep willen "aanboren" .. :twisted:
Geplaatst: 25.10.2010 - 22:18
door volvo
@Rob
Toen jij, maar ik zeker, nog jong waren kon er geen nieuwe auto gepresenteerd worden zonder een "pin-up" (oud woord, opzoeken in de dikke van Dale) liggend in een bikini in de verleidelijke jaren-60 kleuren oranje-bruin op de motorkap. Niks folders met alleen auto's! Vrouwen eromheen, dat verkoopt pas :eggface:
Geplaatst: 26.10.2010 - 12:31
door VolvoTech
Het goede er aan wat mij betreft is dat de filmpjes sterk afwijken van traditionele auto reclames...
Het grijpt je aandacht omdat het anders is.
Het Naughty plasje over al die filmpjes heen vind ik wel prettig, het net even aandurven allemaal wat scherper neer te zetten.
Dat regeltje 35Km/uur zie ik in de Duitse versie niet terugkomen, dus zal wel een juridische noodzaak hebben...
Geplaatst: 26.10.2010 - 13:58
door Hans
Johann schreef:Zijn ook errug homo gericht de laatste tijd.. Alsof ze een nieuwe doelgroep willen "aanboren" .. :twisted:
Doe effe normaal zeg...
Geplaatst: 26.10.2010 - 22:02
door Johann
Hans schreef:Johann schreef:Zijn ook errug homo gericht de laatste tijd.. Alsof ze een nieuwe doelgroep willen "aanboren" .. :twisted:
Doe effe normaal zeg...
Ja doe ik.
Geplaatst: 26.10.2010 - 22:06
door Discovery
Ze hadden daar beter onze belgische vriendin uit het andere topic kunnen laten lopen

Geplaatst: 26.10.2010 - 22:08
door 945i
Zeg.... het gaat hier over de nieuwe commercial.....