Ik heb een XC90 V8 uit 2005 in onderhoud waarvan een balansaslager van de motor defect was door waterintrede. Aangezien dit bij Volvo Nederland een bekend probleem was, vroeg ik mij af of het in het land ook wel eens voorkwam? Dealerkosten ca. 7500 euro. Gelukkig kon ik het goedkoper, maar toch.
Iemand al een keer voor handen gehad?
Balansaslager V8
-
- 2nd Gear member
Op Amerikaanse fora lees je er een hoop over. Ik vermoed dat dat komt omdat Amerikanen verwoede motorruimteschoonmakers (leuk voor Scrabble) zijn. Zeker als de wagen wordt gereinigd door de handelaar en vervolgens met water in de V een paar weken te koop staat, gaat het mis (volgens de verhalen). Volvo schijnt het blok te hebben gemodificeerd met een ontwateringskanaaltje door het blok. Bij vroege blokken schijnt dat alsnog te kunnen worden gemodificeerd. Gelukkig geen persoonlijke ervaring mee.
-
- 8th Gear member
http://forums.swedespeed.com/showthread ... e-Failures
Wel een mooie krachtpatser met een gaaf geluid!
Wel een mooie krachtpatser met een gaaf geluid!
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- iksee90
- 3rd Gear member
[quote="Ripley"]Volvo schijnt het blok te hebben gemodificeerd met een ontwateringskanaaltje door het blok..[/quote]
Inderdaad, er moest een afwaterkanaaltje geboord worden om het water af te voeren. Overigens een mooie klus geweest. Blok eruit, cil.kop eraf, Dist. los. Hele week werk geweest. Maar je zal zo'n ding prive gekocht hebben.
Na motornummer 6000 is hij af fabriek gemodificeerd.
Inderdaad, er moest een afwaterkanaaltje geboord worden om het water af te voeren. Overigens een mooie klus geweest. Blok eruit, cil.kop eraf, Dist. los. Hele week werk geweest. Maar je zal zo'n ding prive gekocht hebben.
Na motornummer 6000 is hij af fabriek gemodificeerd.