Pagina 1 van 3

V60 (of S60) T6

Geplaatst: 31.10.2010 - 09:25
door ZX10r
Zou deze nog een beetje verkocht gaan worden?

En wat is de toegevoegde waarde van dit blok, kan dit nog in deze tijd?

etc

Geplaatst: 31.10.2010 - 09:31
door bart simpson
1) nee
2) vrijwel niets
3) feitelijk niet, de overheid draait dit soort motoren middels CO2/slurptax de nek ook om (+/+ € 3.300,-- per/1/2011)

Geplaatst: 31.10.2010 - 09:45
door 945i
"there is no substitute for cubic inches" , dat was het gezegde, maar de tegenwoordige techniek bewijst dat je toch een heel eind in de buurt kan komen.

Downsizen is het devies. :)

Geplaatst: 31.10.2010 - 09:51
door bart simpson
de V8 was al exit

Geplaatst: 31.10.2010 - 10:01
door 945i
Het wachten zal wel zijn op een snelle hybride variant..

Geplaatst: 31.10.2010 - 10:07
door Edgar
Zal de tijd van de "dikke" motoren ooit nog terug komen...

Geplaatst: 31.10.2010 - 10:17
door 945i
Ik denk het wel.. BMW heeft de 3 liter 6 cilinder nu in de 258 pk versie al schoner dan de 204 pk versie. (beide zonder turbo)
Die beide schoner zijn (een b ipv c label) dan de 20T van Volvo/Ford.

Dus die ontwikkeling staat niet stil.

Geplaatst: 31.10.2010 - 13:13
door ZX10r
Zolang alles nog gebasseerd wordt op een niets zeggend verbruikscijfer zegt dit niets. De testen om dit te bepalen gaan namelijk helemaal nergens over, zo zijn maar weining auto's welke deze cijfers halen.

Geplaatst: 31.10.2010 - 13:17
door Johann
Duitsers gooien ook op vrijwel elk model gelijk een start/stop systeem. Zal in de test wel goed scoren.

Geplaatst: 31.10.2010 - 13:31
door ZX10r
Mwa van 80 naar 120 in 2,5 min is een onderdeel van deze tests, wie doet dat in de praktijk? Daarnaast worden deze tests uitgevoerd bij een bepaalde temperatuur er schijnen al auto's te zijn welke op ander parameters gaan draaien indien ze dit waarnemen.

Geplaatst: 31.10.2010 - 13:41
door 945i
Maakt niet uit, auto's worden beoordeeld en er wordt een label aangehangen, dat is bepalend voor de slurptax. En dus de prijs.
Denk dat Volvo ook graag een B label bij die 2.0T, T5 of T6 had gehad.

Geplaatst: 31.10.2010 - 13:54
door ZX10r
Er is al enige tijd onvrede over de huidige verbruiksmeting voor personenauto's, omdat die weinig realistisch is.

Bovendien neemt de afwijking met het daadwerkelijke verbruik van een auto steeds verder toe omdat autofabrikanten hun modellen veelal afstemmen op de officiële meetcyclus. Veel fiscale maatregelen zijn gebaseerd op de officieel vastgestelde verbruiksmeting.

Uit een onderzoek van Travelcard in opdracht van het vakblad Automotive, blijkt een verschil van 20 procent tussen het normverbruik en het werkelijke verbruik niet ongewoon. Delbeke zei hierop dat de verbruiksmeting anders moet.

"De emissies van auto's en van het verkeer in het algemeen blijven stijgen. We hebben geen andere keuze dan ook daar een tandje bij te steken aan de doelstellingen en ook aan de testcyclus die de wagen moeten ondergaan", zo meldt hij in het blad Automotive. Volgens Delbeke is de eerstvolgende kans om de test aan te passen pas in 2014.

bron: http://www.z24.nl/z24geld/autos_reizen/ ... eting.html

Geplaatst: 31.10.2010 - 15:33
door jds
Eigenlijk zijn deze V8-motoren altijd al overbodig geweest. Een 6-cylinder kan ik nog inkomen, maar als je nu ziet dat er al veel 4-cylindermotoren zijn die even of zelfs verfijnder zijn dan worden 6-cylinders objectief gezien eigenlijk ook al overbodig.

Geplaatst: 31.10.2010 - 18:43
door eddy3
Bij mij staat de T6 toch als eerst op men verlanglijstje,als ik van wagen verander,of ik moetweer voor diesel kiezen...
Keuze voor een benzine in het aanbod is snel gemaakt,van Ford moet ik niks,en als je de prijs hier dan ziet in Belgie,slechts 43000 euros voor een summum,of een R-Design.

Grtn Eddy

Geplaatst: 31.10.2010 - 18:44
door steven460
Waarom uberhaupt cylinders en geen straalmotor? hybride auto met kleine straalmotor op aardgas / diesel / benzine.

Geplaatst: 31.10.2010 - 18:47
door ZX10r

Geplaatst: 31.10.2010 - 21:27
door HV
de T6 bevalt mij heel goed in de XC60, maar wordt in de S60/V60 onevenredig duur naar mijn smaak. Ik vraag me af of dit alleen komt door belastingen of ook Volvo prijspolitiek is. Technisch voegt de 6 cylinder zeker wat toe, maar de prijs/prestatieverhouding is naar mijn idee echt uit balans; bij de Xc60 valt dit nog mee.

Geplaatst: 01.11.2010 - 08:03
door bart simpson
Zonder belastingen komt een S60 T5 kinetic op € 28.332,33, een T6 doet € 33.144,48, een verschilletje van € 4.812,15 voor 64pk en AWD
Met belastingen € 42.490,-- voor de T5 en € 55.995,-- voor de T6, een verschil van € 13.505,--, denk dat het niet heel moelijk is om uit te maken wie dat verschil veroorzaakt.

Bij de XC60 is het verschil nog veel extremer, een T5 zonder belasting € 33.593,94, een T6 € 34.464,16, nog geen € 900,--, in de belastingen € 52.495,-- voor een T5, en € 60.195,-- voor een T6, dat is € 7.700,--!
De CO2 tax is daarin de boosdoener

Geplaatst: 01.11.2010 - 09:57
door jds
steven460 schreef:Waarom uberhaupt cylinders en geen straalmotor? hybride auto met kleine straalmotor op aardgas / diesel / benzine.
Is natuurlijk wel de toekomst. Jaguar heeft inderdaad de technologie al liggen en heeft zelfs subsidies gekregen om deze technologie terug van onder het stof te halen. Capstone heeft ook een superwagen met dezelfde technologie. Turbinemotoren zijn zeer efficient op één toerental en de electromotor is efficienter dan verbrandingsmotoren.

Geplaatst: 01.11.2010 - 13:47
door Johann
bart simpson schreef: De CO2 tax is daarin de boosdoener


Nee, de geartronic. :wink: