Hallo Volvo-kenners,
Ik zit met twee vraagjes inzake de bediening van mijn auto en hoop dat iemand mij kan helpen. De eerste vraag (zal de tweede netjes in een aparte topic zetten):
In het menu instellingen van de auto > 4. instellingen vergrendelen > 2. Portieren ontgrendelen heb ik optie 1. Alle portieren aangevinkt.
Daarnaast ook de optie portieren autom. op slot.
Echter als ik de auto uitzet en de sleutel er uit haal en uitstap blijven de overige portieren op slot. Die moet ik dan apart ontgrendelen.
Lijkt mij dat dat niet klopt. Misschien doe ik iets fout, maar weet iemand hier de oplossing voor.
Daarnaast moet ik twee keer ontgrendelen (twee keer aan de hendel trekken voordat de deur opengaat) wellicht heeft dat daar iets mee te maken??
Hoor graag!
ontgrendeling van de deuren; wat doe ik fout?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dat klopt wel, je hebt automatisch op slot geactiveerd, dat betekend "automatisch op slot" en niet "automatisch van het slot af" (een VW gaat bij mijn weten ook niet automatisch rondom van het slot af)
Volvo for life
- Rudyvg
- 4th Gear member
Hallo Bart,
Betekent dat dat deze twee keuze-opties eigenlijk elkaar tegenwerken? Misschien dat ik dan beter handmatig kan vergrendelen zodat het ontgrendelen van alle portieren wel werkt. Want het is behoorlijk irritant (en misschien een kwestie van wennen) als je regelmatig de auto uitstapt en dan iets van de achterbank wil pakken en je moet de deur nog eens ontgrendelen.
Ik ga het morgen eens proberen. Bedankt wederom voor de tip!
Betekent dat dat deze twee keuze-opties eigenlijk elkaar tegenwerken? Misschien dat ik dan beter handmatig kan vergrendelen zodat het ontgrendelen van alle portieren wel werkt. Want het is behoorlijk irritant (en misschien een kwestie van wennen) als je regelmatig de auto uitstapt en dan iets van de achterbank wil pakken en je moet de deur nog eens ontgrendelen.
Ik ga het morgen eens proberen. Bedankt wederom voor de tip!
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
er zitten op de voorportieren separate ont/vergrendelingsknopjes voor een manuele override
Volvo for life
- Rudyvg
- 4th Gear member
Ja, dit zal ook wel een kwestie van wennen zijn. Ook dit zit bij VW weer anders in elkaar. Maar goed daar neem ik over twee weken afscheid van en dan is het iedere dag genieten in de V70!
V70 2.0D Momentum MY2008
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
gefeliciteerd met deze smaakvolle keuze!
Volvo for life
- Peter-V50
- 4th Gear member
Ik heb kortgeleden ook de optie "automatisch vergrendelen" aangezet. De portieren kunnen dan wel van binnenuit geopend worden (inderdaad twee keer aan de hendel trekken), maar... op de linkerachterdeur is het kinderslot geactiveerd. Mijn dochtertje kan de deur dus niet openmaken, maar ik ook niet! Behalve natuurlijk als ik alle deuren ontgrendel met de sleutel of de knop op de deur. Wel even wennen...
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Volvo V50 2.0 Edition I MY09
“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Misschien heb ik gemakkelijk praten omdat mijn hele werkzame leven bestond uit controles en het uitvoeren van nauwkeurig vastgelegde procedures en het dáárom niet als een probleem ervaar.
Bij mij is de optie 'automatische deurvergrendeling' ook geactiveerd.
Zodra ik stop en de motor uitzet om vervolgens uit te stappen gaat mijn hand naar de sleutel. M.a.w. uitstappen betekent voor mij: sleutel uit het contactslot ook al is het maar voor één minuut. Overdreven ? Zoals ik al zei, het is maar wat je gewend bent !
Dat ik daarna om bijv. iets van de achter bank of uit de kofferbak te pakken met de afstandsbediening alles moet ontgrendelen: geen probleem, gewoon een routine handeling ! Hetzelfde geldt bij het tanken.
Maar ik kan me wel voorstellen dat voor velen 'Wel even wennen ....' zal gelden !
Het is voor mij in ieder geval géén reden om die optie dan maar uit te zetten !
Rob
Bij mij is de optie 'automatische deurvergrendeling' ook geactiveerd.
Zodra ik stop en de motor uitzet om vervolgens uit te stappen gaat mijn hand naar de sleutel. M.a.w. uitstappen betekent voor mij: sleutel uit het contactslot ook al is het maar voor één minuut. Overdreven ? Zoals ik al zei, het is maar wat je gewend bent !
Dat ik daarna om bijv. iets van de achter bank of uit de kofferbak te pakken met de afstandsbediening alles moet ontgrendelen: geen probleem, gewoon een routine handeling ! Hetzelfde geldt bij het tanken.
Maar ik kan me wel voorstellen dat voor velen 'Wel even wennen ....' zal gelden !

Het is voor mij in ieder geval géén reden om die optie dan maar uit te zetten !
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.