Misschien draaien ze bij daar bij Volvo en zien ze in dat de blokjes grille het duidelijk wint qua schoonheid. Hun princiepe was blokjes voor de S modellen en spijltjes voor de V modellen. Maar princiepes...
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Zelf ben ik er voorstander van de auto zo origineel mogelijk te houden. Persoonlijk vind ik die Chromen grill mooier. Die laat ik er dan ook mooi opzitten bij mijn V50.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
EV schreef:Grilles zijn gewoon uitwisselbaar voor de S40 en V50, no problemo!
En een S40 grille in een V50 staat idd erg mooi!
EV
Als 850 rijder heb ik de chroom 'waterval' grille altijd mooier gevonden. Ik heb zelfs een afspraak met mijn dealer, dat als ik een S40 bij hem bestel, ik hem krijg met een V50 grille !
Je hoeft niet alles te weten, als je het antwoord maar weet te vinden...
Niels 940 schreef:Het rare is (of juist net niet raar) dat ook de mistlampen van de S erin zitten, rond ipv vierkant... In reallife nog nooit gezien iig.
Sterker nog, hij heeft ook de S40 koplampen, die hebben een zwarte binnenkant in plaats van grijs. Het is een volledige S40 neus dus. Het kan allemaal vervangen worden, maar het lijkt me wel een heel gedoe.
Ik laat het voorlopig ook maar bij mijn chromen grille, vind ik toch net iets sjieker.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option (2020) Audi E-tron (2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
In de VS heeft de V50 volgens mij altijd een S40 grille (maar wel met de V50 lampen en mistlampen).
Het is sowieso allemaal uitwisselbaar.
Persoonlijk vind ik de chromen grille mooier.
Ik vind de chromen grille ook mooier (maar is een kwestie van smaak natuurlijk), maar vond de foto op de Volvo-website gewoon opvallen door de afwijkende grille en koplampen. Uit je verhaal begrijp ik dat dit dan ook geen VS exemplaar is?
De truc is het koplamphuis, Canard. Bij de V50 (rechts) hebben die een lichtgrijze achtergrond, terwijl op de koplampen van de S40 (links) een donkergrijze/zwarte achtergrond zit.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option (2020) Audi E-tron (2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
Ik meen dat het veel lastiger te vervangen is dan bij een V40. De neus schijnt er volledig af te moeten om de grille vanaf de binnenzijde te kunnen omwisselen. Lijkt me sterk dat je dat in 5 min. doet!
Summum schreef:Ik meen dat het veel lastiger te vervangen is dan bij een V40. De neus schijnt er volledig af te moeten om de grille vanaf de binnenzijde te kunnen omwisselen. Lijkt me sterk dat je dat in 5 min. doet!
Dit had ik ook vernomen, en daarom vroeg ik me af of het echt zo moest...
Iemand plaatjes of een handleiding voor het demonteren van de neus?
Tnx!!