Nu mijn huidige 2.0D V50 (my2004) bijna de 240.000km heeft bereikt lijken er naast de vervanging van de distributieriem ook nog wat andere ongemakken aan te komen (wielophanging voor, lekke airco).
Kosten die ik eigenlijk niet meer wil maken aan deze auto.
Nu ben ik rond aan het kijken en vond ik twee interessante V50's.
2.0D my 2007, 57.000km
2.0D my 2009, 41.500km
Los van het prijsverschil vraag ik mij af of er bij de nieuwere modellen grote veranderingen (verbeteringen) zijn doorgevoerd ten opzichte van de voorgaande modeljaren.
Dat de verlichting een facelift heeft gekregen interesseert me niet zo, maar zijn er bijvoorbeeld veranderingen doorgevoerd aan de turbo (waar de oudere V50's nog weleens last mee willen hebben) of andere significante zaken.
Ik dacht zo onder andere gelezen te hebben dat de nieuwe modellen geen vervanging van het roetfilter mee nodig hebben?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
2.0D my2007 vs. 2.0D my2009
- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
MY09 heeft wel een roetfilter, maar die is niet onderhoudsvrij. De MY 09 is tevens ook een stukje stiller, maar weet wel niet wanneer dat exact gebeurd is.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
2009 heeft meer opbergruimte, te weten in portiervakken en middenconsole, verder is 2009 het gefacelifte model
Volvo for life
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
2007 had ook al een roetfilter (althans in België toch)
De 2007 2.0D was al redelijk veranderd vergeleken met mijn '04 2.0D (ander inlaatsysteem, motor pakt veel vlotter op in lage toeren)
De 2007 2.0D was al redelijk veranderd vergeleken met mijn '04 2.0D (ander inlaatsysteem, motor pakt veel vlotter op in lage toeren)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 20.04.2010 - 09:16
- Locatie: Gent
Uit het feit dat er niet veel reacties komen maak ik op dat er eigenlijk weinig is veranderd aan de auto.
Er is een facelift geweest en er is wat meer opbergruimte.
Enkel dat de motor beter oppakt in de lage toeren, is iets om te overwegen (en te testen uiteraard.)
Er is een facelift geweest en er is wat meer opbergruimte.
Enkel dat de motor beter oppakt in de lage toeren, is iets om te overwegen (en te testen uiteraard.)
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
qua carrosserie enzo is er eigenlijk absoluut niks veranderd. Interieur ook niets, alleen dat het knopje DSTC verdwenen was vanaf MY07 geloof ik, DSTC is dan uit te schakelen via de boordcomputer ipv via het knopje.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D