Volgens mij ben ik aan een nieuwe koppelingsplaat toe.
De koppeling zit / reageert helemaal op het laatste eindje van de slag. Ook is het abrupt laten opkomen van de koppeling erg gedempt qua schok.
Wat kost een dergelijke operatie? Kan ik het zelf?
Door wie, wat of waar kan de patiënt (T5) eventueel geholpen worden?
//Steven
Wat kost een nieuwe koppeling & DMF voor een T5
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Koppeling en vliegwiel kost ongeveer 2000 euro als je het laat doen. Ik weet niet hoe handig je bent, maar het is echt een behoorlijke operatie. Je hebt een brug nodig, een motorsteun omdat het subframe eraf moet. De aandrijfassen moeten er onderuit, het stuurhuis los enz. Als je het nog nooit hebt gedaan ga je dit niet in een dag redden.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Ok, 2000 euro schrikt me toch wel af voor het vervangen van een dergelijk onderdeel. Huidige waarde van de auto zal niet meer zijn dan 7000-8000 euro. Aan de andere kant ben ik erg gelukkig met de auto, en voor 10000 euro kan ik geen gelijke in huidige staat op de kop tikken.
Nieuwe auto heb ik ook geen geld voor ivm het plannen/voorbereiden van het ombouwen van een auto naar elektrisch. Dus het wordt toch een nieuwe koppelingsplaat. Maar voor minder dan 2000,- mogelijk ?
Nieuwe auto heb ik ook geen geld voor ivm het plannen/voorbereiden van het ombouwen van een auto naar elektrisch. Dus het wordt toch een nieuwe koppelingsplaat. Maar voor minder dan 2000,- mogelijk ?
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als je alleen de koppeling vervangt zal het zo'n 1000-1100 euro zijn. Maar ik zou toch zeker ook het vliegwiel vervangen. Het is misschien even slikken, maar er ontstaan vaak problemen achteraf als alleen de koppeling wordt vervangen.
Hoeveel km heeft de auto gelopen?
Hoeveel km heeft de auto gelopen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Ja, alleen koppelingsplaat lijkt mij ook onverstandig.
ik dacht iets van 230000 waarvan 40k van mijzelf. (mei vorig jaar gekocht)
ik dacht iets van 230000 waarvan 40k van mijzelf. (mei vorig jaar gekocht)
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- steven460
- 5th Gear member
- Berichten: 1009
- Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
- Locatie: Almelo
- Contacteer:
Ik vermoed dat de koppelings cylinder een keer vervangen is, mogelijk ook meer.... Reden is kleur van plastic er veel nieuwer uit ziet. MAAR dat kan bedrog zijn. Geen notitie in rep. geschiedenis. 

s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
- derre
- 3rd Gear member
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 10.11.2010 - 16:07
Ja gezien de km stand denk ik wel dat je koppeling de langste tijd gehad heeft .
Ik zou het zeker wel laten maken, kijk je kan wel een andere auto kopen maar goed dat kost meestal een stuk meer geld.
En als je plezier hebt van je auto zou ik hem zeker houden.
Ik zou het zeker wel laten maken, kijk je kan wel een andere auto kopen maar goed dat kost meestal een stuk meer geld.
En als je plezier hebt van je auto zou ik hem zeker houden.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Bij veel garages kost het DMF alleen al aan orderdeelprijs iets in de buurt van de 1000 Euro. Maar ik heb ze ook wel eens aangeboden gezien voor flink veel minder in de UK.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die prijzen zijn natuurlijk wel leuk als je onderdelen tegen een flinke korting kunt kopen.
Maar er is ook een keerzijde aan deze materie,namelijk,er zijn maar weinig bedrijven die zelf meegebrachte onderdelen monteren,de winst die ze op een reparatie maken komt natuurlijk ook uit de onderdelen.
Tenzij je het zelf doet,dan is het natuurlijk goedkoop.
Als je naar een restaurant gaat,breng je toch ook je eigen eten niet mee?
Maar er is ook een keerzijde aan deze materie,namelijk,er zijn maar weinig bedrijven die zelf meegebrachte onderdelen monteren,de winst die ze op een reparatie maken komt natuurlijk ook uit de onderdelen.
Tenzij je het zelf doet,dan is het natuurlijk goedkoop.
Als je naar een restaurant gaat,breng je toch ook je eigen eten niet mee?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Het is minder dan de helft.
Nordicar gaf mij een opgave van 1000 Euro extra voor de vervanging van het DMF bovenop de prijs voor de vervanging van de koppeling. Ik heb het DMF toen niet laten vervangen omdat het niet stuk was. Maar als je dan later ziet dat Buy Parts By in de UK het aanbied voor £246.58 + vat (en er kennelijk winst op maakt) dan krijg ik daar toch een vervelend gevoel bij.
Nordicar gaf mij een opgave van 1000 Euro extra voor de vervanging van het DMF bovenop de prijs voor de vervanging van de koppeling. Ik heb het DMF toen niet laten vervangen omdat het niet stuk was. Maar als je dan later ziet dat Buy Parts By in de UK het aanbied voor £246.58 + vat (en er kennelijk winst op maakt) dan krijg ik daar toch een vervelend gevoel bij.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat is natuurlijk een heel verschil,dat snap ik,maar probeer maar iemand te vinden die het wil monteren!
Als je met een doos vol beurtspullen naar de dealer gaat en je vraagt,zet dit er even voor me in,vragen ze aan je of je gek geworden bent!
En dat is ook logisch,s denk ik.
Als je met een doos vol beurtspullen naar de dealer gaat en je vraagt,zet dit er even voor me in,vragen ze aan je of je gek geworden bent!
En dat is ook logisch,s denk ik.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Ik vind dat je voor een tarief van 55 Euro ex per uur dat als klant dat best mag verwachten.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik weet zeker dat het zo niet werkt,er zullen best garages te vinden zijn die dat doen,maar tegen een hoger tarief..
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21196
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb kennis gemaakt met mensen die zelfs dat niet willen betalen, elders hun benodigheden kopen en bij ons binnen lopen en vragen of ze even gebruik mogen maken van onze tijd en service.Edwin@Amsterdam schreef:Ik vind dat je voor een tarief van 55 Euro ex per uur dat als klant dat best mag verwachten.
Soms doen we dat, maar als diezelfde persoon voor aanschaf van nieuwe benodigheden weer naar concollega,s gaan dan mogen ze daar ook hun service gaan halen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Vanuit de garage bezien spelen er andere belangen, die op zich ook wel weer verdedigbaar zullen zijn.
Maar als klant vind ik dat je met een tarief van 55 ex per uur voldoende winst moet kunnen maken zonder ook nog eens honderden euro's op een onderdeel mee te moeten pakken.
En zelfs voor dat hoge uurtarief gaat er nog van alles fout, zo is de bak van mijn S60 2X uitgebouwd omdat de eerste keer de drukgroep niet juist gemonteerd was. En de afgelopen zomer toen ik na mijn Euro tour zelf wat onderhoud deed vond ik een van de bouten die de bak aan het blok bevestigen terug op de afdekplaat aan de onderzijde van de motorruimte. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat een monteur van dat niveau meer dan 15 Euro per uur mee naar huis krijgt.
Maar waar komt dat enorme prijsverschil voor een DMF vandaan? Ik heb wel meer leveranciers in de UK gezien die het ver beneden de in NL gangbare prijs leveren. In Duitsland heb ik die weer niet kunnen vinden, ondanks dat LuK dacht ik een Duits merk is.
Maar als klant vind ik dat je met een tarief van 55 ex per uur voldoende winst moet kunnen maken zonder ook nog eens honderden euro's op een onderdeel mee te moeten pakken.
En zelfs voor dat hoge uurtarief gaat er nog van alles fout, zo is de bak van mijn S60 2X uitgebouwd omdat de eerste keer de drukgroep niet juist gemonteerd was. En de afgelopen zomer toen ik na mijn Euro tour zelf wat onderhoud deed vond ik een van de bouten die de bak aan het blok bevestigen terug op de afdekplaat aan de onderzijde van de motorruimte. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat een monteur van dat niveau meer dan 15 Euro per uur mee naar huis krijgt.
Maar waar komt dat enorme prijsverschil voor een DMF vandaan? Ik heb wel meer leveranciers in de UK gezien die het ver beneden de in NL gangbare prijs leveren. In Duitsland heb ik die weer niet kunnen vinden, ondanks dat LuK dacht ik een Duits merk is.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Veel onderdelen zijn in duitsland veel goedkoper,hoe dat komt moet je in Den Haag vragen.
Dat is nu eenmaal zo.
het uurtarief bij de dealer ligt trouwens een stuk hoger dan de 55 euro die jij opnoemt.
Wat de monteur betreft,die zou willen dat hij 15 euro netto per uur krijgt,dat is 15 euro netto maal 40 uur per week,is 600 euro netto per week.
Een beetje monteur mag blij zijn met 1500 euro netto per maand.
Dat is nu eenmaal zo.
het uurtarief bij de dealer ligt trouwens een stuk hoger dan de 55 euro die jij opnoemt.
Wat de monteur betreft,die zou willen dat hij 15 euro netto per uur krijgt,dat is 15 euro netto maal 40 uur per week,is 600 euro netto per week.
Een beetje monteur mag blij zijn met 1500 euro netto per maand.
Dus moraal van het verhaal, zoeken naar de Volvo-monteur die zijn maandsalaris wat op wil krikken. 
