Pagina 1 van 2
Multiriem/poelie
Geplaatst: 26.11.2010 - 20:45
door Roderic E34T
Ik heb een Volvo 440 2.0 GLT uit 1993.
Nu is het zo dat mijn multiriem er af ligt.
De multiriem is nog heel, alleen is er een poelie afgebroken. :shock:
Maar mijn vraag is nu waar die van is.
Als je van boven af kijkt en aan de voorkant staat, heb je eerst de dynamo, dan zie je een spanrol zitten en daar schuin onder weer een poelie... En daar gaat het nu om...
Is die van de waterpomp of van de stuurbekrachtiging?
En moet ik dan het betreffende onderdeel in zijn geheel vervangen, of kan ook alleen de poelie vervagen worden?
Geplaatst: 26.11.2010 - 21:51
door wpee
Ik weet niet waarvan deze is maar als je de poulie normaal gesproken kunt demonteren dan kun je normaal gesproken ook er eentje weer op monteren....
Krijg je de restanten poulie van de as?
POulie aan de voorzijde kan van de stuurbekrachtiging zijn, die aan de achterzijde is zeker van de waterpomp (en die kun je niet los demonteren, nieuwe pomp dan.
Geplaatst: 26.11.2010 - 21:51
door kip88
De stuurbekrachtiginspomp zit onder de dynamo. De waterpomp zit als je vanaf de bijrijderskant kijkt linksonderin. Is deze poelie echt afgebroken of losgetrild of iets dergelijks?
Geplaatst: 26.11.2010 - 22:15
door Roderic E34T
Ik moet morgen ff goed kijken.
Wagen staat op me werk, maar ben niet voor donker terug. :mrgreen:
Maar wpee, als het de waterpomp is, waarom kan ik dan waterpomp kopen zonder poullie?
Geplaatst: 26.11.2010 - 22:20
door kip88
In ieder geval niet gaan rijden zo. Waterpomppoelie kun je wel los vervangen.
Geplaatst: 26.11.2010 - 22:27
door Roderic E34T
Rijden kan nu sowieso niet... :mrgreen:
Dan maar hopen dat ik morgen ff ergens zo'n poullie kan halen...
Geplaatst: 26.11.2010 - 22:34
door kip88
Poelie heb ik e.v.t. wel voor je. Weet niet waar je vandaan komt?
Geplaatst: 26.11.2010 - 22:56
door Roderic E34T
Den Haag.
Wagen staat in Wateringen.
Is de poelie wel voor een 2.0? Of is die van een 1.8 ofzo hetzelfde?
Geplaatst: 27.11.2010 - 00:27
door kip88
Poelie zit toevallig ook op een 2.0, maar is voor de hele 400 serie hetzelfde.
Geplaatst: 27.11.2010 - 00:31
door Ramon&Ramon
de waterpomppoelie is van metaal en van de st bekrachtiging soms van plastic,dus die zal gebroken zijn denk ik
andere pomp erop dus...die poelie krijg je er niet heel af en op van die stuurpomp
Geplaatst: 28.11.2010 - 14:53
door Roderic E34T
Ramon&Ramon schreef:de waterpomppoelie is van metaal en van de st bekrachtiging soms van plastic,dus die zal gebroken zijn denk ik
andere pomp erop dus...die poelie krijg je er niet heel af en op van die stuurpomp
Het is dus echt de poellie van de waterpomp...
Kip88: kun je je prijs naar mij PB-en??
Geplaatst: 28.11.2010 - 23:26
door Ramon&Ramon
Dan valt het mee
Geplaatst: 14.12.2010 - 21:53
door Roderic E34T
Helaas helaas...
De poellie die Kip88 opgestuurd heeft, is niet de goeie...
Die Kip88 opgestuurd heeft is glad en zit met 3 bouten vast.
Degene die ik moet hebben heeft ribbels en zit met 1 bout vast...
20 euro down the drain...

Geplaatst: 14.12.2010 - 22:36
door chrisje
Maak er anders eens een foto van, en misschien wat duidelijker aan geven waar ie precies zit
Geplaatst: 14.12.2010 - 23:06
door Roderic E34T
Kan er moeilijk een foto van maken, omdat ie zo balle zit..
Maar ik probeer wel wat...
En waar hij precies zit?? OP de waterpomp...
Edit...
Ik dacht echt dat hij op de waterpomp zat, daar ik dacht dat de krukaspoelie lager zat... (Ben meer een BMW man...)
Het is de meest linker.
Geplaatst: 14.12.2010 - 23:06
door kip88
Dan is het dus niet die poelie van de kw. pomp die jij moet hebben.
Die is voor de hele 400 serie(benzine) hetzelfde. Weet je zeker dat het niet die van de stuurbekrachtigingspomp is. Die is zwart heeft ribbels en zit ook met 1 soort van bout vast.
Edit: Zoals je het nu laat zien is het dus de krukaspoelie die bij jou kapot is. Zit die bij jou ook met 1 bout(dacht dop19) vast?
Geplaatst: 14.12.2010 - 23:14
door Roderic E34T
Check hier boven... :mrgreen:
Het is mijn eigen schuld, kom ik dus nu achter... Ik dacht werkelijk dat er de waterpomp achterzat... En dat die jij hebt opgestuurd een spanrol was...
Geplaatst: 14.12.2010 - 23:18
door kip88
Ik heb de krukaspoelie ook nog wel voor je, als ik hem los krijg tenminste. Vraag me trouwens wel af hoe die kapot kan gaan, is er iets tussengekomen ofzo?
Geplaatst: 14.12.2010 - 23:19
door Roderic E34T
Het moet die van de krukas wel zijn, want degene die mij kapot is, is diegene die op de bijgevoegde foto helemaal links zit en op de foto zit geen stuurbekrachtiging.
En die pomp zit onder de dynamo toch?
Geplaatst: 14.12.2010 - 23:21
door Roderic E34T
kip88 schreef:Ik heb de krukaspoelie ook nog wel voor je, als ik hem los krijg tenminste. Vraag me trouwens wel af hoe die kapot kan gaan, is er iets tussengekomen ofzo?
Er is niks tussen gekomen, maar hij maakte al wel een tijd een piepend geluid...
Blok heeft genoeg olie, dus dat kan het ook niet zijn...
Hij heeft al wel 350.000km gedraaid...
Heb het ook al eens meegemaakt met een BMW...
