aanrijding lv gehad

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
peter d
3rd Gear member

Nou, ff de rotonde bij file verkeer oprijden...aansluitend op voorganger... Mini Cooper van links willde voorrang nemen....was wel gestopt claxoneerde en toonde boze gebare uit haar auto...ik steek vinger op en toen: zij reed vanuit stilstand tegen het lv wiel van mijn S60 omdat mevrouwtje boos was geworden van mijn opgestoken vinger.

Nu het Lullige, mevrouwtje nam niet de moeite om uit te stappen, niet mee willen werken om een formulier in te vullen, niet aanpassen aan de verkeers situatie om het verkeer beter door te laten lopen, voorrang nemen....en uiteindelijk doorrijden !! Achteraan gereden in fileverkeer en politiemelding gedaan.

Gelukkig kenteken + getuigen, zij krijgt dikke boetes opgelegd !

Nu het leuke :
Haar bumper rv gescheurd, mistlamp stuk ! En mijn S60....?....ook na uitlijnen....niks krom, geen vreemde afwijkingen !!! Niks aan de hand !!

Natuurlijk zonde, maar nu blijkt het wel dat een Volvo een tank is !

Oh ja, haar auto staat bij mij in het dorp...met schade !

Sorry, uit frustratie moest ik dit ff kwijt....

Groetjes, Peter
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
derre
3rd Gear member

dikke boetes hoe kom je aan die remedie ?
dikke boetes krijgt ze niet , wij gaan enkel bij haar aan de deur om haar verhaal aan te horen .
Oceanracer
Geartronic member

Opgestoken vinger? In een Vulvuh? Tsssjjj... :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
945i
8th Gear member

derre schreef:dikke boetes hoe kom je aan die remedie ?
dikke boetes krijgt ze niet , wij gaan enkel bij haar aan de deur om haar verhaal aan te horen .
Ben jij een agent?? :shock:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Zou ik dit nu alleen hebben maar om een of andere reden schiet mij zomaar spontaan deze topic in gedachten ! :evil:

"Vingertje vingertje aan de hand wie heeft de meeste rechten in autoland ?"

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
sjors86
2nd Gear member

dat is meestal het geval "even babbelen" (met 0 resultaat), maar als je vervolgens 5 km/h te hard rijd heb je onmiddelijk een boete binnen..
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|

S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
Bart Giesen
5th Gear member

derre schreef:dikke boetes krijgt ze niet , wij gaan enkel bij haar aan de deur om haar verhaal aan te horen .
Pardon?! Doorrijden na het veroorzaken van een ongeval is wel degelijk strafbaar. Sterker nog, het is een misdrijf!

---

Volgens de wegenverkeerswet, artikel 7
Artikel 7

1.
Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:
a.
bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;
b.
daardoor, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander aan wie bij dat ongeval letsel is toegebracht, in hulpeloze toestand wordt achtergelaten.
2.
Het eerste lid, aanhef en onderdeel a, is niet van toepassing op degene die op de plaats van het ongeval behoorlijk de gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en, voor zover hij een motorrijtuig bestuurde, tevens van de identiteit van dat motorrijtuig.

---

En de straf
Artikel 176

3.
Overtreding van de artikelen 7, eerste lid, 8, 9, eerste, tweede, vierde, vijfde en zevende lid, 41, eerste lid, onderdelen a en b, 51, eerste lid, 61, eerste lid, onderdeel c, 74, 114, 138, 162, derde lid, 163, tweede, zesde, achtste en negende lid, en van de in artikel 4, tweede en vijfde lid, bedoelde regels voor zover het betreft een verbod tot het gebruik van verlichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de derde categorie.

---

In Jip en Janneke taal;

Artikel 7 WVW bevat een verbod op het doorrijden na een aan aanrijding . Als iemand betrokken is geweest bij een aanrijding waarbij een ander is gedood of waarbij schade of letsel is toegebracht, mag hij de plaats van het ongeval niet verlaten tot het moment dat hij behoorlijk gelegenheid heeft geboden tot vaststelling van zijn identiteit en die van zijn voertuig. Ook mag hij gewonden niet in hulpeloze toestand achterlaten. Een en ander geldt natuurlijk alleen indien diegene weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat een nader is gedood of dat schade of letsel is toegebracht.

Afgezien van de situatie waarin een gewonde in hulpeloze toestand is achtergelaten kan strafvervolging worden voorkomen indien men zichzelf vrijwillig binnen 12 uren na het verkeersongeval bij de politie meldt.

Voor dit misdrijf kan een boete tot €4500,= worden opgelegd en gevangenisstraf tot 3 maanden, alsmede een ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal 5 jaar (bij recidive 10 jaar).

---

Ik ga er gevoegelijk dan ook vanuit, dat jij geen agent bent. If so; hoe kom jij aan deze remedie?
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Heren heren heren.
Strafoplegging is in handen van de rechter, de Officier van Justitie mag, ter voorkoming van strafvervolging, een schikkingsvoorstel doen.

Gelet op de casus is mevr. verdachte tzv o.a. art 5 WvW '94 gevolgd door 7 WvW. Art 5 is een overtreding, art 7 is een misdrijf.

Dag datum en tijdstip staan in de casus niet vermeld maar gemakshalve gaan we er maar even vanuit dat het PV nog niet klaar is. Desondanks......

Laten we eens een gokje doen aangaande de strafoplegging:
Ik zet hoog in, 500 euro als boete met een voorwaardelijke rij-ontzegging van 3 maanden met een proeftijd van 2 jaren.

Tip: Nieuwe gokkers dienen lager te gaan zitten want dit is exhorbitant hoog.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
toppertje
6th Gear member

V70/2.4D/2003 schreef: Laten we eens een gokje doen aangaande de strafoplegging:
Ik zet hoog in, 500 euro als boete met een voorwaardelijke rij-ontzegging van 3 maanden met een proeftijd van 2 jaren.
je zal wel gelijk hebben,maar gezien de situatie zoals de TS
die schetst,kan ik mij er wel "iets" bij voorstellen zoals die mevrouw
gereageerd heeft.
en vind de strafoplegging die jij noemt dan ook buiten proportioneel.
(een agent op zijn bakkus meppen,word lichter bestraft!)

ik ken de verkeerssituatie niet ter plekke,maar zie regelmatig verkeerssituaties,waar je anderen voorang moet verlenen,maar
dat dat toevallig een file is,als er dan niemand zo hoffelijk is
om jou er na tig auto,s tussen te laten,nadat je er al
weet ik hoeveel minuten gestaan hebt,dan laat je de auto wat opkomen
om zo aan te geven dat je er ook graag tussen wil.
als je dan vervolgens zon onvolwassen reaktie van een opgestoken
middelvinger krijgt,zoals van @peter d, tja dan is er kans
dat sommige mensen dus zo reageren.
(let wel,ik praat het gedrag van de mevrouw in kwestie niet goed)
geen glans zonder wrijving
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Tja, in het verkeer is het veiliger om te geven dan te nemen. Ik ben zelve wat meer van het slag die van mening is dat anderen het veel drukker hebben dan ik dus, als ze dan zo nodig onfatsoenlijk moeten zijn, laat ze dan.
Hoffelijkheid verdient vaak meer respect en voorkomt dat.....enfin, sh*t happens.
Vigilat ut quiescant
Silver_R
6th Gear member

peter d schreef:ik steek vinger op en toen:
Oceanracer schreef:Opgestoken vinger? In een Vulvuh? Tsssjjj... :D
Hij bedoeld zijn duim natuurlijk.
slagschip-s60
4th Gear member

Als je gewoon gewacht had tot iemand je er tussen liet was je minder tijd kwijt geweest en minder moeite gehad om alles te regelen.

Spreek ik nog niet over de ergenis die je met dit alles hebt gehad , en ergens wel jammer dat die mevrouw hier niet kan reageren .
Haar verhaal was misschien ook wel intressant geweest.
V60 cross country 2023 Silver Dawn
Bart Giesen
5th Gear member

V70/2.4D/2003 schreef:Heren heren heren.
Strafoplegging is in handen van de rechter, de Officier van Justitie mag, ter voorkoming van strafvervolging, een schikkingsvoorstel doen.

Gelet op de casus is mevr. verdachte tzv o.a. art 5 WvW '94 gevolgd door 7 WvW. Art 5 is een overtreding, art 7 is een misdrijf.

Dag datum en tijdstip staan in de casus niet vermeld maar gemakshalve gaan we er maar even vanuit dat het PV nog niet klaar is.
Jij insinueert nu een OvJ / rechter te zijn. Althans, in je aanhef vermeldt je dat wij 'speculeren' (mijn genoemde bronnen zijn betrouwbaar overigens, aangaande de straffen e.d.), maar later op speculeer je net zo hard mee :)

Edoch, ik wilde graag mijn frustraties uiten richting de gemaakte opmerking van Sjors86. Dit soort opmerkingen bagatelliseert de Politie en diens bijdrage aan het verzorgen van de gehele OOV dat zei handhaven enorm.

Tenslotte; wanneer je, ongeacht scenario (middelvinger, moonen, kunstgebit vergeten, voorang afdwingen etc. etc. etc.), al dan niet moedwillig, een ongeluk veroorzaakt, MOET je ten alle tijden het kleine beetje verstand en fatsoen hebben om gegevens uit te wisselen. Kun je dat niet vanwege een escalerende dreiging of wat dan ook, dan kun je altijd nog de politie verzoeken om hulp. Wat mevrouw hier heeft gedaan (doorrijden na een ongeval, welke zij mijn inziens uitgaande op bovenstaand verhaal, zelf heeft veroorzaakt) is in mijn ogen eigen rechter spelen en wat mij betreft komt zoiets voorlopig niet meer in een auto! Ennuh, plaatsje 'afdwingen' op een rotonde, waar je voorrang hoort te geven, verdiendt ook geen schoonheidsprijs...

En nu ga ik tukken, nachtdiensten zijn vermoeiend genoeg :)
HansEindhovenV70
4th Gear member

Mensen die hun middelvinger opsteken hebben ze gewoon niet allemaal op een rijtje!
945i
8th Gear member

Nee, kan echt niet. :birdman: ( deze emoticon staat gewoon op deze site trouwens)

Relax mensen, de soep wordt niet.........
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
peter d
3rd Gear member

Aan de deur komen voor verhaal..? :? ... niet het geval dus. politie doet tegenwoordig niks als je ze nodig hebt ! Dezelfde dag in de avond aangifte gedaan en zij hadden de tegenpartij opgebeld. Mevrouwtje liet haar man het regelen.... Zij gaat sowieso in haar No-Claim minimaal 5 tredes terug (= prive auto) dus gaat meer premie betalen. In dit geval heeft evt. een No-Claim beschermer dacht ik geen invloed.

ALS zij vervolgd wordt ( zal vast niet met die kromme wet in Nederland )en het loopt via justitie, zal er vast wel een boete opgelegd worden denk ik. En zo niet, dan zie je hoe tolerant Nederland is.

Maar goed, getuige is reeds verhoord en zal het verder duidelijk worden hoe het voorval was gebeurd.

Maar hoe dan ook, het is en blijft jammer maar ik denk altijd: blijven lachen ! :D
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
peter d
3rd Gear member

Oh ja....

Een middelvinger opsteken is idd NIET sportief geweest. Maar zou iedereen het maar slikken als er voorrang genomen wordt en claxoneert en rare boze gebaren krijgt ?? Tijdens zo'n moment zal echt niet iederen voor zich uit blijven kijken en doen alsof er niks aan de hand is.....toch?
Maar geloof mij, ik reed de rotonde op... eigenlijk stond ik er al half op, voorwielen stonden al ver over de haaientanden heen ik sloot netjes aan op mijn voorligger....
en haar verhaal: precies zoals omschreven staat. ( 2 getuigen waarvan 1 het duidelijk gezien had).

Maar ja, eind goed al goed. :)

Normaal ben ik een rustige relaxde rijder met de gedachte : snel wegtrekken helpt niet en vervolgens bij de verkeerlichten sta je dan toch weer te wachten. Nee, ik heb altijd lekker een muziekje aan.... je komt toch wel op je werk aan. Going easy ! :)
In bezit :

Niet meer in bezit :
Gast

:roll:
Sorry dat ik zo zeg, maar ga eens aan het werk! Ja ik weet, je hebt het druk en er zijn andere prioriteiten.
Verhaal aan horen? Het is gewoon verlaten plaats ongeval. Wat al werd aangegeven, het is een misdrijf.
Ik was er wel klaar mee, klachten formulier.... Zijn we met z'n allen zot geworden in dit land?
Doen ze nu ook al niets meer aan misdrijven?

Ik moet ook even kwijt, dat de middelvinger opsteken nu niet getuigd van een nette Volvorijder.
Zal wel een schrikreactie zijn geweest.
Voorrang nemen is trouwens ook strafbaar.......... half over de haaietanden of niet.
Dus @peter d ook jij bent een beetje fout.
Je moet nu eenmaal rekening houden met mensen die geen verkeersinzicht hebben of die je het gewoon niet gunnen.
Oceanracer
Geartronic member

Strikt genomen heeft "het mevrouwtje in de Cooper" gewoon voorrang. Wanneer er schade ontstaat in een voorrangsituatie moet je echt van goede huize komen, wil je je daar onderuit praten. Of je nou voor 1/4 of 3/4 over de haaientanden heen bent reden. Je had voorrang moeten verlenen. Punt.

Dat mevrouw doorrijdt na het betrokken zijn bij een ongeval staat los van de schuldvraag. Maar kijk niet vreemd op wanneer haar verzekering jou aansprakelijk stelt voor de ontstane schade.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
V70/2.4D/2003
8th Gear member

@ Bart Giesen, laat ik mijzelf maar "materiedeskundig" noemen. De stelling hierboven van Oceanracer is trouwens wel een mooie aanvulling (en ook die weet vrij aardig waar hij het over heeft)
Lekker geslapen trouwens?
Vigilat ut quiescant
Gesloten

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”