Ik kan een aantal dingen niet plaatsen;
-Vanaf wanneer krijgt de S60 nou de nieuwe type lampen / bumpers
-Vanaf wanneer zwart dashboard
-Zijn de buitenspiegels makkelijk aan te passen dat ze inklappen electrisch
-Is achteruit rij hulp makkelijk te plaatsen naderhand
-De automaat (Geartronic), is dit 5 of 6 versnellingen
-Wat is beter? De automaat of de Geartronic
-Wat is beter? 163pk of 185pk?
-Gaat een automaat van Volvo lang mee bij normaal gebruik / onderhoud, of zijn dit bakken die bij een bepaalde km-stand duur onderhoud gaan eisen
Toch nog een paar vragen / geartronic
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
-Vanaf wanneer krijgt de S60 nou de nieuwe type lampen / bumpers
Vanaf my05, dus midden 2004.
-Vanaf wanneer zwart dashboard
vanaf my04, dus midden 2003.
-De automaat (Geartronic), is dit 5 of 6 versnellingen
Hangt van je modeljaar af, eerste generatie zijn 5-versnelling later(begin 2006) is dit 6-versnelling geworden.
-Wat is beter? De automaat of de Geartronic
Valt niet echt te zeggen, hangt ook van je voorkeur af.
-Wat is beter? 163pk of 185pk?
Meer pk is voor sommige mensen beter. Maar er zijn verschillende 163 pk versies, degene uitgeleverd als D5 en als 2.4d. Laatste is, net zoals de 185 pk, alleen geleverd met roetfilter. Dit is denk het grote verschil tussen een 1e en latere generatie D5. Roetfilter zorgt voor hoger verbruik en regenereren tijdens rijden, wat zorgt voor inhouden en soepel lopen van de motor.
-Gaat een automaat van Volvo lang mee bij normaal gebruik / onderhoud, of zijn dit bakken die bij een bepaalde km-stand duur onderhoud gaan eisen
Is denk ik genoeg info over te vinden op dit forum.
Vanaf my05, dus midden 2004.
-Vanaf wanneer zwart dashboard
vanaf my04, dus midden 2003.
-De automaat (Geartronic), is dit 5 of 6 versnellingen
Hangt van je modeljaar af, eerste generatie zijn 5-versnelling later(begin 2006) is dit 6-versnelling geworden.
-Wat is beter? De automaat of de Geartronic
Valt niet echt te zeggen, hangt ook van je voorkeur af.
-Wat is beter? 163pk of 185pk?
Meer pk is voor sommige mensen beter. Maar er zijn verschillende 163 pk versies, degene uitgeleverd als D5 en als 2.4d. Laatste is, net zoals de 185 pk, alleen geleverd met roetfilter. Dit is denk het grote verschil tussen een 1e en latere generatie D5. Roetfilter zorgt voor hoger verbruik en regenereren tijdens rijden, wat zorgt voor inhouden en soepel lopen van de motor.
-Gaat een automaat van Volvo lang mee bij normaal gebruik / onderhoud, of zijn dit bakken die bij een bepaalde km-stand duur onderhoud gaan eisen
Is denk ik genoeg info over te vinden op dit forum.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Zijn er hier geartronic rijders met 5 versnellingen?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
alle D5 en 2.4D diesel rijders zonder rpf
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Wat is beter? 163pk of 185pk?
Er zijn twee uitvoeringen van de 5 cilinder dieselmotor met 163 pk.
1. D5 Euro 3 t/m MY 2005
2. 2.4D Euro 4 vanaf MY 2006
Met betrekking tot de dieselmotoren vanaf MY 2006 lees ik nogal eens over problemen met het roetfilter, de wervelklep en ook over door diesel vervuilde motorolie.
Er is ook nog een 130 pk 2.4D Euro 3 t/m MY 2005 welke gechipt kan worden met de 163 pk software.
Er zijn twee uitvoeringen van de 5 cilinder dieselmotor met 163 pk.
1. D5 Euro 3 t/m MY 2005
2. 2.4D Euro 4 vanaf MY 2006
Met betrekking tot de dieselmotoren vanaf MY 2006 lees ik nogal eens over problemen met het roetfilter, de wervelklep en ook over door diesel vervuilde motorolie.
Er is ook nog een 130 pk 2.4D Euro 3 t/m MY 2005 welke gechipt kan worden met de 163 pk software.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Toevoeging op hierboven: vanwege de Euro 5 aanpassingen wordt vaak ook een hoger verbruik gemeld bij de 2.4D/D5 vanaf MY2006.
(Misschien nutteloze toevoeging: voor zover bekend is op een 'oude' D5 nog steeds gratis een roetfilter te plaatsen door de dealer, betaald door onze vrienden in Den Haag)
Voor wat betreft de parkeerhulp; er is een originele Volvo kit te koop hiervoor, kost je geloof ik rond de € 500. De dealer kan hem inbouwen, maar is ook prima zelf te doen als je handig bent (even zoeken op het forum, staat een beschrijving met foto's).
(Misschien nutteloze toevoeging: voor zover bekend is op een 'oude' D5 nog steeds gratis een roetfilter te plaatsen door de dealer, betaald door onze vrienden in Den Haag)
Voor wat betreft de parkeerhulp; er is een originele Volvo kit te koop hiervoor, kost je geloof ik rond de € 500. De dealer kan hem inbouwen, maar is ook prima zelf te doen als je handig bent (even zoeken op het forum, staat een beschrijving met foto's).
Volvo S60 D5 Edition MY2004
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Toevoeging is niet nutteloos, deze is nog gratis beschibaar t/m 31.12.2010JSS schreef:(Misschien nutteloze toevoeging: voor zover bekend is op een 'oude' D5 nog steeds gratis een roetfilter te plaatsen door de dealer, betaald door onze vrienden in Den Haag)
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 09.08.2009 - 18:16
- Locatie: Dronten
Ik heb een geartronic met 5 verzetten, welliswaar in een V70 maar dat maakt volgens mij niet uit. Ik ben goed te spreken over de bak. Op snelheid zal deze iets meer toeren maken dan een 6bak, maar dat maakt mij niet zo veel uit. Nu heb ik er nog maar net een ton op zitten aan km's dus ik verwacht dan ook nog geen problemen met de bak. Wel kijk ik regelmatig de kleur van de olie van de bak even na, deze is nog steeds mooi helder rood.Zijn er hier geartronic rijders met 5 versnellingen?
mvrgr
Berrie
Volvo V70 D3 geartronic summum my 2015, black saphire metallic, schuif/kanteldak, standkachel, 18" sleipner velgen, Blis etc........
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27450
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Roetfilter
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 09.08.2009 - 18:16
- Locatie: Dronten
Nee van origine geen roetfilter maar ik heb er achteraf eentje onder laten bouwen, ik merk hier eerlijk gezegt niets van qua verbruik en/of vermogen.RPF?
mvrgr
Berrie
Volvo V70 D3 geartronic summum my 2015, black saphire metallic, schuif/kanteldak, standkachel, 18" sleipner velgen, Blis etc........
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Nahja ik hoorde hier iemand eens vertellen dat het vermogen te groot was voor de automaat ofzo... Vandaar de vraag.
Kan een Volvo S60 D5, 2004 kopen. Geartronic, 5 gangen... Heeft 270 gelopen. Wel altijd onderhouden en alle opties erop (alleen PDA niet
).
Nu heeft mijn diesel bijna 3 ton gelopen (S40) en me vorige LPI S40 ruim 4 ton, maar ik ken de S60 niet, en ik vind het eigenlijk DOOD-eng om te kopen. Zeker omdat je in een nieuwe klasse stapt waarbij alles ook 4x zo duur is, snap?
Kan een Volvo S60 D5, 2004 kopen. Geartronic, 5 gangen... Heeft 270 gelopen. Wel altijd onderhouden en alle opties erop (alleen PDA niet

Nu heeft mijn diesel bijna 3 ton gelopen (S40) en me vorige LPI S40 ruim 4 ton, maar ik ken de S60 niet, en ik vind het eigenlijk DOOD-eng om te kopen. Zeker omdat je in een nieuwe klasse stapt waarbij alles ook 4x zo duur is, snap?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 09.08.2009 - 18:16
- Locatie: Dronten
Ik kan je alleen maar mijn bevindingen vertellen en die zijn goed. Nu lijkt het me dat volvo geen automaten koppelt aan motoren met een te hoog vermogen. Wel gaat het vermogen een rol spelen wanneer je de auto laat tunen maar daar zal een goede tuner je alles over kunnen vertellen (Rica). Ook is hier op het Forum het een en ander over geschreven. Eerlijk gezegd weet ik niet veel over de automaten bij die kilometerstanden, maar ja een handbak heeft ook niet het eeuwige leven.
mvrgr
Berrie
mvrgr
Berrie
Volvo V70 D3 geartronic summum my 2015, black saphire metallic, schuif/kanteldak, standkachel, 18" sleipner velgen, Blis etc........
Doe je toch een aankoopkeuring + garantie niks doodengs aan. Alles 4 x zo duur??Bart Giesen schreef:Kan een Volvo S60 D5, 2004 kopen. Geartronic, 5 gangen... Heeft 270 gelopen. Wel altijd onderhouden en alle opties erop (alleen PDA niet).
Nu heeft mijn diesel bijna 3 ton gelopen (S40) en me vorige LPI S40 ruim 4 ton, maar ik ken de S60 niet, en ik vind het eigenlijk DOOD-eng om te kopen. Zeker omdat je in een nieuwe klasse stapt waarbij alles ook 4x zo duur is, snap?
Die km-stand zegt mij niet zoveel! Gaat er om hoe is er mee omgegaan.
Is de prijs goed?
- Vliegende Baksteen
- 2nd Gear member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 29.08.2007 - 22:06
Ja, normale aftermarket setjes met sensors in de bumper zijn net zo makkelijk te plaatsen als bij elke andere auto. Nog mooier is als er een Volvo RTi-scherm in je dashboard zit; daar kun je een camera aan koppelen die inschakelt als je 'm in z'n achteruit zet. Verkrijgbaar bij forumsponsor Volvotech als onderdeel van de iMIV kit.Bart Giesen schreef: -Is achteruit rij hulp makkelijk te plaatsen naderhand
V70 D5 Summum ('02) Cosmos Blue metallic (full color), DVD RTi, 18inch Nebula (wintermaanden 16inch Ursa), iMIV + RVCAM, blokjesgrille, off black sport leder, MY05 koplampen + achterlichten
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Nahja dat is het 'm nou juist. Kan 'm voor een belachelijk scherpe prijs krijgen (dankzij kennissen van kennissen van kennissen van de verkoper). Echter, die prijs is dan wel betalen en wegrijden. Edoch, hij 'schijnt' door Volvo getuned te zijn van 163 naar 185 pk.
Dat vind ik een flink verschil, en ik vraag me dan ook af, of zon automaat daar niet idioot onder lijdt. Daarnaast heeft het ding een trekhaak, en die zit er niet voor niks...
Vandaar mijn angst. Het is verder echt een plaatje (alleen rare stoelen, hoe leg ik dat uit?. Mijn stoelen hebben wangen op zit- en rugvlak. Deze zetels aleen in de rug).
Dat vind ik een flink verschil, en ik vraag me dan ook af, of zon automaat daar niet idioot onder lijdt. Daarnaast heeft het ding een trekhaak, en die zit er niet voor niks...
Vandaar mijn angst. Het is verder echt een plaatje (alleen rare stoelen, hoe leg ik dat uit?. Mijn stoelen hebben wangen op zit- en rugvlak. Deze zetels aleen in de rug).
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Door Volvo getuned lijkt me sterk. Er wordt de laatste tijd mondjesmaat door Polestar (huistuner van Volvo) getuned via de dealer, maar daar komen de 'oude' D5's niet voor in aanmerking. Het hoeft geen probleem te zijn, maar (zeker bij automaat) wel een reden om extra oplettend te zijn!
Zou in elk geval een aankoopkeuring bij Volvo doen, dat moet toch wel bespreekbaar zijn?
Zou in elk geval een aankoopkeuring bij Volvo doen, dat moet toch wel bespreekbaar zijn?
Volvo S60 D5 Edition MY2004
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Oplettend. Hoe en waarop?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 30.03.2009 - 09:08
- Locatie: Utrecht
Oplettend om erachter te komen hoe er met de auto gereden is. Tuning an sich is geen probleem voor een auto, het is het rijgedrag wat er (vaak/soms) mee gepaard gaat.
Daarom zou ik hem laten keuren bij Volvo en er door een ervaringsdeskundige met die auto's goed mee laten rijden. Vaak zegt het schakelgedrag (en 'hoe voelt hij aan') van een automaatbak al veel over de staat ervan.
En tja, uiteindelijk blijft het toch een gok. Maargoed, alles heeft zijn prijs (of juist de korting, in dit geval)...
Daarom zou ik hem laten keuren bij Volvo en er door een ervaringsdeskundige met die auto's goed mee laten rijden. Vaak zegt het schakelgedrag (en 'hoe voelt hij aan') van een automaatbak al veel over de staat ervan.
En tja, uiteindelijk blijft het toch een gok. Maargoed, alles heeft zijn prijs (of juist de korting, in dit geval)...
Volvo S60 D5 Edition MY2004