Hallo,
Als ik een lange rit gedaan heb met m'n 2004 V70 2.4D H5 voel ik af en toe bij het vertrekken vanuit stilstand een trilling als de wagen zich in gang zet (rond de 2km/h ofzo, ze is er niet direct als je probeert te vertrekken), ik heb het alleen nog maar gemerkt na ritten van +50 km ofzo, als je doorrijdt verdwijnt het precies weer. Iemand een idee? Ik hoop niet 2 massa vliegwiel?
Trilling na lang rijden
- Thijs
- 7th Gear member
Ik had je laatste zin nog niet gelezen toen ik dacht: Dat zal het twee massa vliegwiel wel zijn.
Wellicht nog iemand anders?
Wellicht nog iemand anders?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 2nd Gear member
Pfff da's kostelijk hé? Ik voel het enkel bij het aanzetten na heel lange ritten en na een tijd verdwijnt het precies. Wat zijn zoal de symptomen van een kapot twee massa vliegwiel? Ik heb gehoord geratel bij stationair toerental?
2004 Volvo V70 2.4D
-
- 5th Gear member
Ik heb hem ook gehad, mijn dealer stelde de diagnose door bij 80 km/pu
in zijn 5 volgas te geven, hierbij begon een zwaar dreunen (alsof je bij een veel te laag toerental veel gas geeft) en bij het afzetten/ stil leggen van de motor viel buiten de auto een duidelijke rammel te horen, alsof er een bakje met knikkers geschud werd.
Alles gelukkig garantiewerk.
Kosten? vliegwiel...kleine 700 euro, als alles los ligt koppeling, druklager en
krukaskeerring meteen meenemen, zo'n 450 euro en dan nog een uurtje of 6 werk.
Laat de dealer de diagnose stellen want voor hetzelfde is het iets onnozels van een paar euro
in zijn 5 volgas te geven, hierbij begon een zwaar dreunen (alsof je bij een veel te laag toerental veel gas geeft) en bij het afzetten/ stil leggen van de motor viel buiten de auto een duidelijke rammel te horen, alsof er een bakje met knikkers geschud werd.
Alles gelukkig garantiewerk.
Kosten? vliegwiel...kleine 700 euro, als alles los ligt koppeling, druklager en
krukaskeerring meteen meenemen, zo'n 450 euro en dan nog een uurtje of 6 werk.
Laat de dealer de diagnose stellen want voor hetzelfde is het iets onnozels van een paar euro
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 2nd Gear member
Slik :s
Ik heb vandaag hem eens geplankt bij 80 in 5e en voelde niets speciaal, heb het wel maar enkele seconden gedaan want de motor was nog niet helemaal warm en echt gezond lijkt het me niet. Zo het kunnen dat het van de motorsteunen komt? De auto heeft 185.000 km nu.
Ik heb vandaag hem eens geplankt bij 80 in 5e en voelde niets speciaal, heb het wel maar enkele seconden gedaan want de motor was nog niet helemaal warm en echt gezond lijkt het me niet. Zo het kunnen dat het van de motorsteunen komt? De auto heeft 185.000 km nu.
2004 Volvo V70 2.4D