beste allemaal
vlak voor de 160.000 km heb ik de distributieriem, waterpomp en spanrollen van mijn v70 d5 laten vervangen. alles draait lekker alleen sindsdien heb ik nu al 2x met een leeg oliereservoir van de stuurbekrachtigingsolie gezeten. Wanneer ik de slang van het reservoir volg kom ik op een vierkante pomp (motortje) uit welke wordt aangedreven door een grote snaar, ik neem aan dat dat de distributieriem is. Aan het uiteinde van dit vierkante pompje zie ik wel olieresten alsof ze daar lekt. Wat is hier aan te doen, heeft iemand hier dezelfde ervaring mee?
Bedankt alvast!
olie stuurbekrachtiging bijvullen na verv. distributieriem
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Bij mij was het slangetje lek, schijnt wel vaker voor te komen. Even inkorten of een nieuw slangetje monteren.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Het slangetje bovenaan het reservoir, wat je meteen ziet als je de motorkap opentrekt. Bij mij was die lek.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die slang lekt waarschijnlijk,nieuwe klem en goed vastzetten dus.
Een foto zie ik helaas niet,maar kan aan mij liggen natuurlijk:)
Een foto zie ik helaas niet,maar kan aan mij liggen natuurlijk:)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
die slang lekt meestal,ff vastdraaien dus en kijken of de leiding ook vast zit..
Die kan tussen het rubbertje uit lekken ook...
Die kan tussen het rubbertje uit lekken ook...
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wat heb je betaald voor die distributieriem wissel enz enz?pure100 schreef:beste allemaal
vlak voor de 160.000 km heb ik de distributieriem, waterpomp en spanrollen van mijn v70 d5 laten vervangen. alles draait lekker alleen sindsdien heb ik nu al 2x met een leeg oliereservoir van de stuurbekrachtigingsolie gezeten. Wanneer ik de slang van het reservoir volg kom ik op een vierkante pomp (motortje) uit welke wordt aangedreven door een grote snaar, ik neem aan dat dat de distributieriem is. Aan het uiteinde van dit vierkante pompje zie ik wel olieresten alsof ze daar lekt. Wat is hier aan te doen, heeft iemand hier dezelfde ervaring mee?
Bedankt alvast!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die vraag is voor de statistieken:):)
- pure100
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 15:11
ik zal alle rubbers eens ff aandraaien en checken op lek, t vreemde is dat ik nergens olieresten zie op en rond de slangen behalve op het draaiende deel van de pomp dus ik vreesde dat ie daar lekte....alvast dank iedereen!
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Bij mij was het de aansluiting van de leidinkjes onderaan het stuurhuis. Daar lekte hij (behoorlijk) omdat de keerring lek/stuk was.
Je kan het zien als je de afschemkap onder de auto weghaalt. Hier staat dan olie in. Door de vorm van de kap houdt die de olie "vast"
Leidinkjes kosten op zich niet zoveel (28 euri ex of zoiets), maar het is wel een lastige klus.
Je kan het zien als je de afschemkap onder de auto weghaalt. Hier staat dan olie in. Door de vorm van de kap houdt die de olie "vast"
Leidinkjes kosten op zich niet zoveel (28 euri ex of zoiets), maar het is wel een lastige klus.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik gok ook op een leiding van de stuurbekrachriging, dus de metalen op het stuurhuis zelf.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- pure100
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 15:11
aangezien ik bij blijf vullen gaat mijn blikkie volgende week maar naar de garage denk ik... zelf zulke dingen vervangen leidt bij mij uiteindelijk op hetg dubbele aan kosten... zodra ie gemaakt is horen jullie het! bedankt allemaal....