Een vriend van mij heeft hier in Zweden een schade auto overgenomen van een nederlander. Nu will de Zweedse RDW de originele registratiepapieren hebben om de auto te kunnen registreren in Zweden. We hebben al wel copiën daarvan maar die zijn schijnbaar niet goedgekeurd. De auto is wat ik begreep van hem al in Nederland geschorst door de verzekeringsmaatschappij en de originele kentekenplaten zijn ook ingeleverd.
Ik kan helaas zelf niet met de RDW bellen aangezien het telefoon nummer niet werkt vanaf het buitenland. Heeft iemand enig idee hoe ik aan de papieren kan komen?
Bij voorbaad dank!
Edit: Ik heb het e.a. aan gegevens hier al thuis liggen dus alles julile iets nodig hebben roepen jullie maar...
Registratiepapieren
- gsx750r
- 6th Gear member
- Contacteer:
Dit zou toch moeten werken.
De RDW bellen vanuit het buitenland
Als u vanuit het buitenland wilt bellen met de RDW, dan kunt u het volgende nummer kiezen:+31 598 39 33 30. U kunt de RDW bereiken via een normale vaste- of mobiele telefoon.
Belt u via internet (bijvoorbeeld Skype of VOIP) vanuit het buitenland, dan is het mogelijk dat u om technische redenen de RDW niet kunt bereiken.
Dit: "De auto is wat ik begreep van hem al in Nederland geschorst door de verzekeringsmaatschappij" kan niet. Hij zal wel bedoelen dat de verzekering is beëindigd en dat hijzelf het kenteken heeft geschorst want schorsen kan alleen door de eigenaar/kentekenhouder of door een gemachtigde.
Indien de vorige eigenaar een verzoek heeft ingediend bij de RDW tot 'Beëindiging van de registratie in het Nederlandse kentekenregister' dan zijn de papieren óf door de Zweedse autoriteiten ingenomen (ligt overigens niet voor de hand omdat de auto kennelijk nog niet is ingevoerd) óf door de vorige eigenaar opgestuurd naar de RDW.
Beëindigen van de registratie wil niet zeggen dat de gegevens niet opvraagbaar zijn.
Rob
De RDW bellen vanuit het buitenland
Als u vanuit het buitenland wilt bellen met de RDW, dan kunt u het volgende nummer kiezen:+31 598 39 33 30. U kunt de RDW bereiken via een normale vaste- of mobiele telefoon.
Belt u via internet (bijvoorbeeld Skype of VOIP) vanuit het buitenland, dan is het mogelijk dat u om technische redenen de RDW niet kunt bereiken.
Dit: "De auto is wat ik begreep van hem al in Nederland geschorst door de verzekeringsmaatschappij" kan niet. Hij zal wel bedoelen dat de verzekering is beëindigd en dat hijzelf het kenteken heeft geschorst want schorsen kan alleen door de eigenaar/kentekenhouder of door een gemachtigde.
Indien de vorige eigenaar een verzoek heeft ingediend bij de RDW tot 'Beëindiging van de registratie in het Nederlandse kentekenregister' dan zijn de papieren óf door de Zweedse autoriteiten ingenomen (ligt overigens niet voor de hand omdat de auto kennelijk nog niet is ingevoerd) óf door de vorige eigenaar opgestuurd naar de RDW.
Beëindigen van de registratie wil niet zeggen dat de gegevens niet opvraagbaar zijn.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Hjalmar
- 6th Gear member
De site waar ik op belande stond het bovengenoemde nummer niet maar ik ga het proberen. Alvast bedankt voor het antwoord.
Dat van de schorsing zou maar zo kunnen. Ik ben al te lang uit nederland om dat te weten
Dat van de schorsing zou maar zo kunnen. Ik ben al te lang uit nederland om dat te weten

Hjalmar
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
stel dat de auto na bv total loss eigendom wordt van de verzekering, zou het zo maar kunnen dat die het kenteken geschorst/opgezged heeft.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Hjalmar
- 6th Gear member
Ik ben in contact geweest med de RDW. Ik kan een registratieverklaring aanvragen waar in feite hetzelfde staat als in het kentekenbewijs. Deze is geheel gratis omdat ik het buitenland woon.
Dus dit gaan we aanvragen en testen of de Transportstyrelsen hier het goedkeurd. Deze registratieverklaring is een officieel document die je verkrijgt van het RDW, dus het zou moeten lukken!
Dus dit gaan we aanvragen en testen of de Transportstyrelsen hier het goedkeurd. Deze registratieverklaring is een officieel document die je verkrijgt van het RDW, dus het zou moeten lukken!
Hjalmar