Hallo medeliefhebbers!
Nu het koud is buiten heeft onze v50 2.0D het volgende probleem :
Het starten is een drama. Als je geen gasgeeft start ze op volgens mij op 3 cilinders, rammelt, bonkt en walmt als een traktor. Dus direct de sleutel weer terug en uitzetten. 2 keer gloeien maakt niets uit.... Ik krijg het apparaat alleen gestart met ingedrukt gaspedaal, zodra ze loopt nog even een beetje met het gas spelen en dan draait ze netjes rond.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Probleem doet zich alleen voor nu het koud is.... (sinds vorige week dus)
Alvast bedankt voor jullie reacties!
V50 2.0Diesel start als een traktor
- alfajohan
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01.01.2010 - 20:31
- Locatie: Zeijen
In bezit van :
Volvo V70 D4 (5 cilinder) R-Design 2013 Rebel Blue !!
Saab 9-3 Cabrio 2.0 T automaat Sport Edition (2003)
Voorheen :
Volvo V40 D4 R-Design 2014
Volvo V70 D3 Limited Edition (2012)
Volvo S60 1.6 D R-Design (2011)
Volvo V70 1.6 DrivE R-Design (2010)
Volvo V50 2.0 D Momentum (2005)
Volvo V70 D4 (5 cilinder) R-Design 2013 Rebel Blue !!
Saab 9-3 Cabrio 2.0 T automaat Sport Edition (2003)
Voorheen :
Volvo V40 D4 R-Design 2014
Volvo V70 D3 Limited Edition (2012)
Volvo S60 1.6 D R-Design (2011)
Volvo V70 1.6 DrivE R-Design (2010)
Volvo V50 2.0 D Momentum (2005)
- alfajohan
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01.01.2010 - 20:31
- Locatie: Zeijen
Is zoiets uit te lezen door de dealer denk je?
In bezit van :
Volvo V70 D4 (5 cilinder) R-Design 2013 Rebel Blue !!
Saab 9-3 Cabrio 2.0 T automaat Sport Edition (2003)
Voorheen :
Volvo V40 D4 R-Design 2014
Volvo V70 D3 Limited Edition (2012)
Volvo S60 1.6 D R-Design (2011)
Volvo V70 1.6 DrivE R-Design (2010)
Volvo V50 2.0 D Momentum (2005)
Volvo V70 D4 (5 cilinder) R-Design 2013 Rebel Blue !!
Saab 9-3 Cabrio 2.0 T automaat Sport Edition (2003)
Voorheen :
Volvo V40 D4 R-Design 2014
Volvo V70 D3 Limited Edition (2012)
Volvo S60 1.6 D R-Design (2011)
Volvo V70 1.6 DrivE R-Design (2010)
Volvo V50 2.0 D Momentum (2005)
- alfajohan
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01.01.2010 - 20:31
- Locatie: Zeijen
Eens even zien of we morgen langs de dealer gaan dus.
weet je toevallig of dat dure dingen zijn om te vervangen?
weet je toevallig of dat dure dingen zijn om te vervangen?
In bezit van :
Volvo V70 D4 (5 cilinder) R-Design 2013 Rebel Blue !!
Saab 9-3 Cabrio 2.0 T automaat Sport Edition (2003)
Voorheen :
Volvo V40 D4 R-Design 2014
Volvo V70 D3 Limited Edition (2012)
Volvo S60 1.6 D R-Design (2011)
Volvo V70 1.6 DrivE R-Design (2010)
Volvo V50 2.0 D Momentum (2005)
Volvo V70 D4 (5 cilinder) R-Design 2013 Rebel Blue !!
Saab 9-3 Cabrio 2.0 T automaat Sport Edition (2003)
Voorheen :
Volvo V40 D4 R-Design 2014
Volvo V70 D3 Limited Edition (2012)
Volvo S60 1.6 D R-Design (2011)
Volvo V70 1.6 DrivE R-Design (2010)
Volvo V50 2.0 D Momentum (2005)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Van het merk Beru kosten ze een kleine 100 euro incl BTW de vier,bij de dealer zijn ze aanmerkelijk duurder.
Ik weet niet of je ze zelf gaat vervangen,je hebt een vloeistofgekoelde EGR,dus het is een arbeidsintensief klusje,je kunt ze bijna niet zien,je moet dus alles op gevoel doen.
Ik heb er redelijk veel ervaring mee,ik word er ook niet blij van,zo,n klusje..
Degeen die aan de kant van de versnellingbak zit is echt een rot klus om te doen,er moet het en en ander worden gedemonteerd worden om er bij te kunnen,ik denk dat je bij de dealer rond de 350 euro kwijt bent in totaal,dit is een ruwe schatting..
Ik weet niet of je ze zelf gaat vervangen,je hebt een vloeistofgekoelde EGR,dus het is een arbeidsintensief klusje,je kunt ze bijna niet zien,je moet dus alles op gevoel doen.
Ik heb er redelijk veel ervaring mee,ik word er ook niet blij van,zo,n klusje..
Degeen die aan de kant van de versnellingbak zit is echt een rot klus om te doen,er moet het en en ander worden gedemonteerd worden om er bij te kunnen,ik denk dat je bij de dealer rond de 350 euro kwijt bent in totaal,dit is een ruwe schatting..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 25.04.2010 - 22:22
bij mij waren ze door gebroken dus de stift zat er nog in en die moest er even uit is gelukt door de stift in de in de verbrandingsruimte te laten vallen en met een heel klein magneetje door het verstuivergat er weer uit te vissen
- fbouma
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15.06.2010 - 22:25
De klacht V50 2.0D klinkt bekend. De motor startte ik altijd (zomer en winter) met deels ingetrapt gaspedaal. Soms viel de motor dan uit (koude motor dus) en dan hielp alleen het starten met volledig ingetrapt prdaal. Tot afgelopen woensdag, toen startte de motor wel, maar liep niet door en sloeg dan direct weer af. Lang verhaal kort, door dealer afgevoerd en vandaag voorzien van een nieuwe EGR-klep. Het lijkt er nu op dat de auto veel beter start. Morgenvroeg moet blijken of ik als een normale dieselrijder kan starten, dat wil zeggen: enkel en alleen na het voorgloeien de sleutel omdraaien.
Oja, het vervangen van de klep kost mij iets meer dan 400 euro (klep en pakking 180 euro excl btw, rest manuren)
Oja, het vervangen van de klep kost mij iets meer dan 400 euro (klep en pakking 180 euro excl btw, rest manuren)
- alfajohan
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 01.01.2010 - 20:31
- Locatie: Zeijen
De EGR-klep is in het voorjaar al eens vervangen, voor die tijd deed de v50 wel eens raar en na het vervangen ook
In bezit van :
Volvo V70 D4 (5 cilinder) R-Design 2013 Rebel Blue !!
Saab 9-3 Cabrio 2.0 T automaat Sport Edition (2003)
Voorheen :
Volvo V40 D4 R-Design 2014
Volvo V70 D3 Limited Edition (2012)
Volvo S60 1.6 D R-Design (2011)
Volvo V70 1.6 DrivE R-Design (2010)
Volvo V50 2.0 D Momentum (2005)
Volvo V70 D4 (5 cilinder) R-Design 2013 Rebel Blue !!
Saab 9-3 Cabrio 2.0 T automaat Sport Edition (2003)
Voorheen :
Volvo V40 D4 R-Design 2014
Volvo V70 D3 Limited Edition (2012)
Volvo S60 1.6 D R-Design (2011)
Volvo V70 1.6 DrivE R-Design (2010)
Volvo V50 2.0 D Momentum (2005)