Pagina 1 van 4
Test V70 D5 in autoweek
Geplaatst: 06.12.2010 - 20:42
door 945i
Ik hoor hier niets over de test in autoweek?
Voor degene die geen idee heeft waar ik het over heb, de V70 D5 stond tegenover de BMW 520d en de Mercedes 220CDI.
Alledrie met automaat.
De klasse waarin Volvo zichzelf ziet opereren de komende tijd.
De Volvo met de sterkste motor en de grootste achterklepspoiler van de drie.

Geplaatst: 06.12.2010 - 20:44
door bart simpson
ook by far de goedkoopste
Geplaatst: 06.12.2010 - 20:50
door edraket
Maar wel de hekkensluiter van de test. Gezien de prijs ook misschien niet zo vreemd, maar het valt me wel op dat de V70 nooit zo'n test wint. Het is natuurlijk discutabel wat het testpanel verwacht van een auto, maar als het aankomt op rij verfijning, dynamiek en balans kan ik me wel helemaal vinden in de uitslag (helaas).
Geplaatst: 06.12.2010 - 20:59
door 945i
@ Bart, Inderdaad, scheelt 4k met de Benz en 6 met de BMW. En! 20 pk meer!
Alleen, waar zijn ze.. 
Geplaatst: 06.12.2010 - 22:04
door sanco
945i schreef:@ Bart, Inderdaad, scheelt 4k met de Benz en 6 met de BMW. En! 20 pk meer!
Alleen, waar zijn ze.. 
ze zitten in de gier tronic ....
maar verder natuurlijk toch ook wel een wat andere doelgroep denk ik.
gelukkig valt er wat te kiezen.
Geplaatst: 06.12.2010 - 22:09
door daag407welkomV70
ze zitten in de gier tronic ....
girl.... sanco girl .................
girltronic rules :wav:
Geplaatst: 06.12.2010 - 22:13
door 945i
Nou die doelgroep ben ik nog niet zo zeker van, de mannen zouden graag (en hebben ze laatst ook voor een keer gehad

), veel van de B&M "groep" op de parkeerplaats hebben .
Blijft jammer met die bak hè, het kan zo mooi zijn.. En ik heb het beste advies al jaren onder elk bericht staan..

Een flinke tor inkopen kan overigens ook geen kwaad, de V70TDI wordt nu nog geroemd en is een gewilde motorisering.
Geplaatst: 06.12.2010 - 22:31
door Discovery
Volvo moet in de toekomst toch een samenwerking aangaan met een andere autofabrikant, alle motoren zelf ontwikkelen kost gewoon te veel geld. Ik zie mogelijkheden bij Jaguar/LaRo. Veel geld, en willen in de toekomst ook met een kleiner model en kleinere motoren komen.
Geplaatst: 07.12.2010 - 21:23
door sanco
He 945i, effe off topic, maar eh, ik word zo scheel van je girl (tronic) in je avatar......
Geplaatst: 07.12.2010 - 21:28
door 945i
Fixed

Geplaatst: 07.12.2010 - 21:33
door sanco
thx... eerlijk is eerlijk, hij was erg origineel (nog niemand anders je pm gebombardeerd?)
@ Discovery.. ik voel niet zo de behoefte om geassocieerd te worden met de Laro club eerlijk gezegd...enne, die turbine voorin vind ik prima, maar een betere automaat doet denk ik een hoop goed.
Geplaatst: 07.12.2010 - 21:35
door bart simpson
Discovery schreef:Volvo moet in de toekomst toch een samenwerking aangaan met een andere autofabrikant, alle motoren zelf ontwikkelen kost gewoon te veel geld. Ik zie mogelijkheden bij Jaguar/LaRo. Veel geld, en willen in de toekomst ook met een kleiner model en kleinere motoren komen.
Volvo was zusje van die 2, er lag niet heel veel bruikbaars op de plank.
Een Freelander deelt componenten met de XC60, beiden hebben de 3.2 6 cilinder en Volvo gebruikt het Hill Descent control.
In een X type zat de 2.0D PSA diesel
Geplaatst: 07.12.2010 - 21:35
door toppertje
sanco schreef:thx... eerlijk is eerlijk, hij was erg origineel (nog niemand anders je pm gebombardeerd?)
jawel.

Geplaatst: 07.12.2010 - 22:31
door 945i
bart simpson schreef:
In een X type zat de 2.0D PSA diesel
Was dat geen Ford mondeo Duratec diesel, net als het hele onderstel van de Mondeo was?
Geplaatst: 08.12.2010 - 08:04
door WMB
Duratec is het label dat Ford op de motor plakt. De motor is door PSA en Ford samen ontwikkeld destijds.
En onderhuids deelt de Xtype idd heel wat onderdelen met de Mondeo
Geplaatst: 08.12.2010 - 14:06
door ruuds70
En nu dan maar weer terug naar de test dan? Waarop vonden de testers de Volvo V70 dan minder dan die twee andere, de prijs heb ik al begrepen en wat nog meer?
Geplaatst: 08.12.2010 - 14:24
door 945i
Kijk maar.
Geplaatst: 08.12.2010 - 14:58
door Fulaks
Koppel een fijne 8-trapsautomaat van ZF aan de D5, en je hebt een andere auto. De D5 is echt een prima motor, die verdient beter ! Maar blijkbaar vinden ze dat bij Volvo niet, en blijven we met die verouderde Aisin-Warner automaat zitten. Joost mag weten waartom ze daar zo hardnekkig aan vasthouden. 't Zal allemaal wel weer een centenkwestie zijn.
De aandrijflijn van de BMW is echt een pareltje, een van de eerste automaten waarbij de verbruikscijfers een fractie lager liggen dan bij de hangeschakelde evenknie.
Maar euh... doe mij toch maar de V70.
Geplaatst: 08.12.2010 - 14:58
door edraket
De conclusie vond ik nogal "lafjes" en de lading van de test niet helemaal dekken. Wat me het meest opviel is dat de rijbeleving of verfijning niet is zoals bij de andere 2.
Geplaatst: 08.12.2010 - 15:03
door bart simpson
ach, heb aan een aantal (ooit) notoire BMW rijders een V70 verkocht en er is er geen een bij die terugverlangt naar BMW....