Wie o wie kan me vertellen hoe ik de accu kan vervangen bij een s40 van feb 2002. Ik zie geen bouten en/of moeren maar een soort klemmen, maar hoe krijg je die los gemaakt?. Verder de vraag of het slim is om de accu (520Ah) te vervangen door een zwaarder?. Dank alvast.
Grtz Kraaitje
how to..
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Het kan bijna niet anders of je moet die klemmen omhoog bewegen. Doe eerst de massa (zwarte draad) en leg die opzij, desnoods met een plastic afdekking er omheen.
Overigens denk ik dat een grotere accu niet persé verstandig is, zeker als de auto normaal start hoeft dat dan niet. Is er eigenlijk wel genoeg ruimte voor een grotere accu?
Overigens denk ik dat een grotere accu niet persé verstandig is, zeker als de auto normaal start hoeft dat dan niet. Is er eigenlijk wel genoeg ruimte voor een grotere accu?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
bij mijn s40 kon ik een zwarte plastic klem (links voor voet accu) volgens mij naar voren eraf duwen, waarna je de accu vrij kunt schuiven en eruit pakken.
Eerst de boutjes op de accuklemmen paar slagen losdraaien, waarna je ze kan verwijderen.
Als je een radio met code hebt zorg dan dat je de code hebt.
Ben er zeker van dat de nieuwe accu dezelfde afmeting heeft, in de bak zetten, zover mogelijk naar rechts schuiven en dan de klen weer terug aanbrengen zodat ie weer geklemd vast staat.
(werkte erg simpel bij mij)
Eerst de boutjes op de accuklemmen paar slagen losdraaien, waarna je ze kan verwijderen.
Als je een radio met code hebt zorg dan dat je de code hebt.
Ben er zeker van dat de nieuwe accu dezelfde afmeting heeft, in de bak zetten, zover mogelijk naar rechts schuiven en dan de klen weer terug aanbrengen zodat ie weer geklemd vast staat.
(werkte erg simpel bij mij)
-
- 5th Gear member
Je woont vlakbij zie ik (Arnhem). Als je er echt niet uitkomt, stuur me dan maar een berichtje