buitentemperatuurmeter defect en rechtervoordeur niet open

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
KayBee
Starter

Mijn buitentemperatuurmeter is defect (geeft --- aan) en tevens wil mijn rechtervoordeur niet meer van het slot. Wel kan ik het raam openen en sluiten. De verlichting van de schakelaar van de raambediening en de vergrendelingsschakelaar in de rechtervoordeur brandt ook niet meer.
Als ik de rechtervoordeur met de deurhandle aan de binnenkant probeer te openen, hoor ik wel iets klikken en gaat de pen omhoog, maar de deur blijft op slot. Pen gaat wel naar beneden als ik de auto afsluit met de afstandsbediening, maar gaat niet omhoog bij openen met de afstandsbediening.
Voordat dit gebeurde, had ik steeds bij koude auto de eerste paar km ook dit probleem, maar als de auto wat opwarmde, wilde de deur weer open en ging de verlichting van de schakelaars in de rechterdeur ook weer branden en de temperatuurmeter ging het weer doen. Tijdens de eerste paar km hoorde ik ook een relais of zo klapperen in de rechtervoordeur.

Is er een verband tussen de defecte temparatuurmeter en het feit dat de rechterdeur niet meer open wil? Is er een gemeenschappelijke zekering?
Ik heb de handleiding nagekeken, maar daar staat niet in welke zekering voor de rechterdeurontgrendeling wordt gebruikt. Hebben de deurontgrendeling en het raam dezelfde zekering?
Ramon&Ramon
7th Gear member

Altijd even vermelden het type,bouwjaar enz enz.
Dat zoekt wat makkelijker.
V70 T5 assen
5th Gear member

Misschien een draadbreuk ?? sensor temp zit in de spiegel.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
KayBee
Starter

Even reactie op Ramon&Ramon:

het betreft een V70 bouwjaar 2000 (type 2000-2007), 2,4l/140 pk motor.
mattijsw
1st Gear member

heb precies hetzelfde gehad met de mijne, maar dan bestuurdersportier. Zelfde type, 2001. Uiteindelijk slot en bediening moeten laten vervangen. Erg dure grap.
Als je de deur nog een keer open krijgt, breng m dan naar de garage met open deur. Het is alleen al een drama om de bekleding eraf te krijgen met de deur dicht en het vervangen van het slot is dan ook een helse klus.

even een search op 'slot' of 'portier' levert aardig wat info op. Je bent iig niet de eerste die hier tegenaan loopt.
KayBee
Starter

Probleem heb ik opgelost, het bleek zekering nr 27 te zijn die slecht contact maakte (was niet defect).

Deze zekering blijkt verantwoordelijk te zijn voor o.a.: buitentemperatuurmeting,
deurontgrendeling rechtsvoor,
rechterbuitenspiegel,
knop in de linkervoordeur voor de bediening van het raam van de rechtervoordeur (knop in rechtervoordeur zelf werkte wel),
knop in rechtervoordeur voor vergrendeling van alle deuren,
verlichting van de knoppen in de rechtervoordeur.

Het zou handig zijn dat dit soort dingen wat uitgebreider in de handleiding zouden staan.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”