Ik weet niet of iemand het al eerder heeft gehad of er een onderwerp over heeft. Maar mijn Volvo heeft sinds vorige week problemen met starten. Toen ik naar huis wilde van mijn werk was de accu leeg.
Omdat de accu best wel oud was is deze vervangen, alleen de volgende dag precies hetzelfde probleem weer een lege accu. Nu is het vermoeden dat ergens iets aan blijft staan in de Volvo wat stroom verbruikt.
Niet starten --> accu leeg getrokken
- Jor
- 5th Gear member
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: 20.06.2005 - 20:42
- Locatie: Bergen op Zoom
Renault Megane Classic 1.6 '99
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop
Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop
Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Vaak is de oorzaak de dynamo,een defecte diode in de dynamo zorgt voor leegloop van de accu.
Maar je moet wel eerst kijken of er niks aan blijft staan,meten met een ampere meter brengt de uitkomst..
Maar je moet wel eerst kijken of er niks aan blijft staan,meten met een ampere meter brengt de uitkomst..
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
aan de OBDII diagnose computer... anders zoek je je helemaal wild denk ik...
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
aertssenhjc schreef:aan de OBDII diagnose computer... anders zoek je je helemaal wild denk ik...
Als je een beetje handig bent niet hoor

- Jor
- 5th Gear member
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: 20.06.2005 - 20:42
- Locatie: Bergen op Zoom
Er is met een ampere meter gemeten en de dynamo is nog steeds goed.Ramon&Ramon schreef:Vaak is de oorzaak de dynamo,een defecte diode in de dynamo zorgt voor leegloop van de accu.
Maar je moet wel eerst kijken of er niks aan blijft staan,meten met een ampere meter brengt de uitkomst..
Renault Megane Classic 1.6 '99
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop
Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop
Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
- Jor
- 5th Gear member
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: 20.06.2005 - 20:42
- Locatie: Bergen op Zoom
Dan is nog de vraag welk relais blijft hangen.M@rcel schreef:Of een relais dat blijft hangen.
Renault Megane Classic 1.6 '99
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop
Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop
Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
ruststroom meten, zekeringen trekken en terugsteken totdat je een zekering trekt waarbij de ruststroom terugvalt. Die zekering zekert het circuit waar iets mis is.Jor schreef:Dan is nog de vraag welk relais blijft hangen.M@rcel schreef:Of een relais dat blijft hangen.
- Jor
- 5th Gear member
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: 20.06.2005 - 20:42
- Locatie: Bergen op Zoom
Toevallig heb ik helemaal geen HU in de Volvo zitten maar een gewone Sony radio.mmn2 schreef:Heb je toevallig een HU1205. Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn vorige auto. Bleek een lekstroom in de navigatie unit van de HU1205 te zijn.
Renault Megane Classic 1.6 '99
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop
Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop
Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Hoe heb je die dynamo gemeten dan met een ampere meter?Jor schreef:Er is met een ampere meter gemeten en de dynamo is nog steeds goed.Ramon&Ramon schreef:Vaak is de oorzaak de dynamo,een defecte diode in de dynamo zorgt voor leegloop van de accu.
Maar je moet wel eerst kijken of er niks aan blijft staan,meten met een ampere meter brengt de uitkomst..
Ben benieuwd.
- Jor
- 5th Gear member
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: 20.06.2005 - 20:42
- Locatie: Bergen op Zoom
Ik heb niets gemeten 

Renault Megane Classic 1.6 '99
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop
Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop
Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Jor,
Eerst maar even uit laten lezen, je zoekt je wel (ja echt) een ons anders.
Als er ergens een canunit niet happy is en zich niet uit laat schakelen dan blijf je bezig.
Zekeringen trekken heeft vaak niet zoveel zin om dat je een aantal ipv 1 apparaat vaak treft op 1 zekering.
Eerst maar even uit laten lezen, je zoekt je wel (ja echt) een ons anders.
Als er ergens een canunit niet happy is en zich niet uit laat schakelen dan blijf je bezig.
Zekeringen trekken heeft vaak niet zoveel zin om dat je een aantal ipv 1 apparaat vaak treft op 1 zekering.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Hoe zit het trouwens met het gebruik van startkabels bij de S60/V70? Ik geloof dat er laatst door de Vlaamse ANWB is gewaarschuwd dat je die niet zomaar kan gebruiken ivm schade aan de computer(s). Ik snap wel dat deze mensen voor hun eigen parochie preken, maar zit er een kern van waarheid in?
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21196
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Er staat in het instructie boekje dat je gewoon mag starten met kabels, maar niet rechtstreeks op de accu.
Dwz plus(rood) gewoon op de pluspool en de massa(zwart) op een hangoog van het motorblok.
Toevallige heb ik tfm gelezen.
Dwz plus(rood) gewoon op de pluspool en de massa(zwart) op een hangoog van het motorblok.
Toevallige heb ik tfm gelezen.

V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
diesel01 schreef:Toevallige heb ik tfm gelezen.

(Ik heb TFM niet bij me, vriendin is met de V70 weg..

Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
En gebruik goeie dikke kabels ,niet van die Halfords of Gamma dingen..
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Hmmm, hoe ga je dat doen dan?diesel01 schreef:Er staat in het instructie boekje dat je gewoon mag starten met kabels, maar niet rechtstreeks op de accu.
Dwz plus(rood) gewoon op de pluspool en de massa(zwart) op een hangoog van het motorblok.
Toevallige heb ik tfm gelezen.
Die pluspool zit achterin je bagageruimte en je motorblok ligt voorin. Dat worden lange kabels dan...

(of heb je toch niet zo goed gelezen?)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race