Pagina 1 van 2
Niet starten --> accu leeg getrokken
Geplaatst: 16.12.2010 - 13:00
door Jor
Ik weet niet of iemand het al eerder heeft gehad of er een onderwerp over heeft. Maar mijn Volvo heeft sinds vorige week problemen met starten. Toen ik naar huis wilde van mijn werk was de accu leeg.
Omdat de accu best wel oud was is deze vervangen, alleen de volgende dag precies hetzelfde probleem weer een lege accu. Nu is het vermoeden dat ergens iets aan blijft staan in de Volvo wat stroom verbruikt.
Geplaatst: 16.12.2010 - 14:51
door derre
Als je dynamo slecht is laad je accu ook niet
Geplaatst: 16.12.2010 - 14:57
door Ramon&Ramon
Vaak is de oorzaak de dynamo,een defecte diode in de dynamo zorgt voor leegloop van de accu.
Maar je moet wel eerst kijken of er niks aan blijft staan,meten met een ampere meter brengt de uitkomst..
Geplaatst: 16.12.2010 - 15:13
door M@rcel
Of een relais dat blijft hangen.
Geplaatst: 16.12.2010 - 16:22
door aertssenhjc
aan de OBDII diagnose computer... anders zoek je je helemaal wild denk ik...
Geplaatst: 16.12.2010 - 17:38
door Ramon&Ramon
aertssenhjc schreef:aan de OBDII diagnose computer... anders zoek je je helemaal wild denk ik...
Als je een beetje handig bent niet hoor

Geplaatst: 16.12.2010 - 17:44
door Jor
Ramon&Ramon schreef:Vaak is de oorzaak de dynamo,een defecte diode in de dynamo zorgt voor leegloop van de accu.
Maar je moet wel eerst kijken of er niks aan blijft staan,meten met een ampere meter brengt de uitkomst..
Er is met een ampere meter gemeten en de dynamo is nog steeds goed.
Geplaatst: 16.12.2010 - 17:46
door Jor
M@rcel schreef:Of een relais dat blijft hangen.
Dan is nog de vraag welk relais blijft hangen.
Geplaatst: 16.12.2010 - 18:00
door M@rcel
Jor schreef:M@rcel schreef:Of een relais dat blijft hangen.
Dan is nog de vraag welk relais blijft hangen.
ruststroom meten, zekeringen trekken en terugsteken totdat je een zekering trekt waarbij de ruststroom terugvalt. Die zekering zekert het circuit waar iets mis is.
Geplaatst: 16.12.2010 - 22:17
door mmn2
Heb je toevallig een HU1205. Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn vorige auto. Bleek een lekstroom in de navigatie unit van de HU1205 te zijn.
Geplaatst: 16.12.2010 - 23:24
door Jor
mmn2 schreef:Heb je toevallig een HU1205. Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn vorige auto. Bleek een lekstroom in de navigatie unit van de HU1205 te zijn.
Toevallig heb ik helemaal geen HU in de Volvo zitten maar een gewone Sony radio.
Geplaatst: 16.12.2010 - 23:43
door Ramon&Ramon
Jor schreef:Ramon&Ramon schreef:Vaak is de oorzaak de dynamo,een defecte diode in de dynamo zorgt voor leegloop van de accu.
Maar je moet wel eerst kijken of er niks aan blijft staan,meten met een ampere meter brengt de uitkomst..
Er is met een ampere meter gemeten en de dynamo is nog steeds goed.
Hoe heb je die dynamo gemeten dan met een ampere meter?
Ben benieuwd.
Geplaatst: 17.12.2010 - 01:21
door Jor
Ik heb niets gemeten

Geplaatst: 17.12.2010 - 01:40
door VolvoTech
Jor,
Eerst maar even uit laten lezen, je zoekt je wel (ja echt) een ons anders.
Als er ergens een canunit niet happy is en zich niet uit laat schakelen dan blijf je bezig.
Zekeringen trekken heeft vaak niet zoveel zin om dat je een aantal ipv 1 apparaat vaak treft op 1 zekering.
Geplaatst: 17.12.2010 - 15:49
door mehrzahl
Hoe zit het trouwens met het gebruik van startkabels bij de S60/V70? Ik geloof dat er laatst door de Vlaamse ANWB is gewaarschuwd dat je die niet zomaar kan gebruiken ivm schade aan de computer(s). Ik snap wel dat deze mensen voor hun eigen parochie preken, maar zit er een kern van waarheid in?
Geplaatst: 17.12.2010 - 15:53
door diesel01
Er staat in het instructie boekje dat je gewoon mag starten met kabels, maar niet rechtstreeks op de accu.
Dwz plus(rood) gewoon op de pluspool en de massa(zwart) op een hangoog van het motorblok.
Toevallige heb ik tfm gelezen.

Geplaatst: 17.12.2010 - 15:55
door mehrzahl
diesel01 schreef:Toevallige heb ik tfm gelezen.

(Ik heb TFM niet bij me, vriendin is met de V70 weg..

)
Geplaatst: 17.12.2010 - 16:05
door Ramon&Ramon
En gebruik goeie dikke kabels ,niet van die Halfords of Gamma dingen..
Geplaatst: 17.12.2010 - 16:08
door Oceanracer
diesel01 schreef:Er staat in het instructie boekje dat je gewoon mag starten met kabels, maar niet rechtstreeks op de accu.
Dwz plus(rood)
gewoon op de pluspool en de massa(zwart) op een
hangoog van het motorblok.
Toevallige heb ik tfm gelezen.

Hmmm, hoe ga je dat doen dan?
Die pluspool zit achterin je bagageruimte en je motorblok ligt voorin. Dat worden lange kabels dan...
(of heb je toch niet zo goed gelezen?)
Geplaatst: 17.12.2010 - 16:10
door M@rcel
plus zit ook voorin. Hoef je ook je koffer niet leeg te ruimen.