Speakers achter inbouwen /// vraag over velgen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
SPYBOT
1st Gear member

Sinds kort ben ik in het bezit van een 440 automaat 1.8 met slechts 121.000 km op de teller. Alle boekjes, brochures, prijslijstopties, een map en zelfs de bijbehorende volvo pen zitten er nog bij. Ook de complete onderhoudshistorie met facturen. Van binnen ziet die eruit alsof die zo uit de fabriek komt rollen..
Van buiten wel wat gebruikssporen maar het valt allemaal goed mee, de achterscherme zijn al eens vervangen!

Nu wil ik wat dingen gaan aanpakken;
Radio heb ik reeds ingebouwd en in de hoedenplank speakers bevestigd. Nu de bedrading nog..

Het stekkertje bij het radiogedeelte is gevonden. Doorknippen en verbinden met de overeenkomstige rear-kabels van de radio. Ik ga er vanuit dat we het over onderstaand met roze omcirkeld stekkertje hebben;

Afbeelding

Ik heb de rechter- en linker kant van de achterbank losgetrokken. Achter de linkerbank zat een kabelboom;

Afbeelding

Nu is mijn vraag. Zit in die betreffende kabelboom de speakerdraden?
Alle 4?

Alvast bedankt!
SPYBOT
1st Gear member

Ben er denk ik al uit,
aan de andere kant (rechts) achter loopt een geel en een geel/zwarte draad. Die komen overeen met de draden in het blokje bij de radio. Het draadblokje vertakt zich vanaf de radio dus wel naar links en rechts. Nu nog de witte en wit/gele uit de kluwen links halen en aansluiten maar :-))

Nog een andere vraag;

Ik heb nu lelijke wieldoppen. Die wil ik vervangen voor Vesa Veta of Avior velgen.
Dus zeg maar 1 van de velgen uit dit lijstje;
http://forums.turbobricks.com/showthrea ... 501&page=4

Iemand een idee waar ik die vandaan halen, google levert vrij weinig op...
sjoerdb
5th Gear member

volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
SPYBOT
1st Gear member

Ik had iets specifieker moeten zijn. Alles wat ik marktplaats zie staan spreekt me niet aan. Of te gewoontjes of 14 inch en ik wil 15 inch.

Ik wil bij voorkeur deze;
Afbeelding
of deze;
Afbeelding

Dat zijn velgen voor de 480. Thx voor eht meedenken
Iroll
6th Gear member

Je kiest ok wel de meest gewilde en vrij zeldzame varianten uit! Vooral de Vega en Vesa zie je niet veel. Daarom zijn ze ook behoorlijk aan de prijs als je een mooi setje wilt. Heel soms worden ze te koop aangeboden op het Volvo480forum in het advertentie gedeelte. Daar staat wel een redelijk setje Pictor velgen te koop op het moment. Dat is een originele 15" 440/460 velg.
SPYBOT
1st Gear member

Iroll schreef:Je kiest ok wel de meest gewilde en vrij zeldzame varianten uit! Vooral de Vega en Vesa zie je niet veel. Daarom zijn ze ook behoorlijk aan de prijs als je een mooi setje wilt. Heel soms worden ze te koop aangeboden op het Volvo480forum in het advertentie gedeelte. Daar staat wel een redelijk setje Pictor velgen te koop op het moment. Dat is een originele 15" 440/460 velg.
dat vermoeden had ik al, vooral die ''gespaakte'' zie je haast nergens.
480 forum had ik al gevonden, ook die velgen. Alleen woordt ik niet zo vrolijk van de schade die die ene velg heeft :(
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”