ontwaseming/airco

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
HP
1st Gear member

Sinds een tijd moet ik echt de ontwaseming (V40 1.9d,1998) voor de ruiten aan zetten omdat anders in no-time de ruiten erg beslaan.
Nadeel bij de V40 is dat dan gelijk de airco aangaat op die stand.
Heb allerlei standen geprobeerd,maar kom toch bij de ontwasem-stand uit.

Hoe kan het dat ik nu slechts 800km met een volle tank diesel doe de laatste maanden,de airco had ik in het zomerseizoen uiteraard ook aan ivm de hitte,maar reed ik rustig een kleine 900km met een tank.

Klopt het dat door de airco/ontwasenstand het verbruik ook 10% toeneemt?...zoja,dan kan ik bovenstaande weer niet verklaren.
Bart Giesen
5th Gear member

Ik knijp mijn handen ook dicht als ik 800 redt op een tank. Dus wat dat aangaat valt dat denk ik wel mee.

In de zomermaanden is die van mij ook 'iets' zuiniger. Beslagen ramen heb ik ook last van, volgens mij een kwaaltje. Rijdt zelf een 115PK variant.
Iroll
6th Gear member

Verbruik neemt behoorlijk toe met deze kou. Helemaal als je de motor warm laat draaien terwijl je de ramen krabt en korte ritjes maakt. 10% a 20% hoger verbruik is dan normaal. Ik denk trouwens dat je airco sowieso niet werkt met deze lage temperaturen. De compressor slaat dan niet aan ter beveiliging van het systeem. Door de kou kan het koelmiddel niet verdampen waardoor de druk te hoog wordt en de compressor in de beveiliging schiet.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”