Pagina 1 van 1
Geen trekkracht pk's precies weg
Geplaatst: 18.12.2010 - 00:46
door jerre123
hallo ,
Ik heb een S40 1.6d bouwjaar 2006. 93000 km
Ik heb namelijk het volgende probleem. als ik het gaspedaal volledig indruk heb ik niets van pk en kan ik moeilijk in toeren gaan. Wat zou het probleem kunnen zijn zou het kunnen liggen aan de turbo ? Ik ben er eigenlijk niet te vree gerust in. Zou het kwaad kunnen moest ik daar nog mee voort rijdt? Is het gewoon een software fout?
hopelijk kunnen jullie mij helpen
mvg
Geplaatst: 18.12.2010 - 08:34
door V70/2.4D/2003
Hang hem eens aan een uitleeskast, ergens zit er iets fout.
Geplaatst: 18.12.2010 - 10:41
door jerre123
Ik kom juist van de garage auto is moeten blijven staan

ze vrezen voor de turbo?
enig idee wat da kost ?
Geplaatst: 18.12.2010 - 14:46
door Thamar
Kan ook intercooler gerelateerd zijn.
Bij mijn clio zat er een gat in de connectieslang tussen IC en motor, veel zwarte rook en ook geen vermogen meer. Was enkel mee te rijden als je het heel heel rustig aan deed en niet teveel power in eens vroeg van de motor.
Mijn ouders hebben de slang gewoon compleet af gehad, ook geen turbodruk meer. Kosten vielen goed mee, <€150 voor alletwee.
Zou wel al vroeg zijn dat je turbo eraan is...
Geplaatst: 18.12.2010 - 19:03
door jerre123
Is afwachten tot de garage belt hou jullie zeker op de hoogte hier. hopelijk vallen de kosten idd goed mee
Geplaatst: 19.12.2010 - 19:49
door MartenS40
Mijn 2.0D heeft dit recent eenmalig gehad. Precies wat jij beschrijft. Toen was de storing ladedruksensor. Ik neem aan dat dit de turbodruk sensor geweest is. Misschien is die bij jou permanent stuk.
Mijn theorie hierover is inmiddels: De auto weet niet hoeveel druk de turbo daadwerkelijk levert vanwege foute waarden vanuit de ladedruksensor, en schakelt veiligheidshalve op een minimaal benodigde turbodruk waardoor het snelwegrijden in elk geval kan worden voortgezet. Ik denk dat het bij mij een vuiltje of iets dergelijks geweest is.
Na opnieuw starten deed de sensor weer normaal.
Succes ermee, hoop voor je dat de kosten meevallen.
Geplaatst: 20.12.2010 - 16:55
door jerre123
vandaag telefoon gahad van daeler

de turbo is stuk en moet vervangen worden + egr klep moet ook vervangen worden de kosten worden volgens daeler geschat op kleine 2000 euro .
hopelijk is de miserie dan gadaan!!!
Geplaatst: 20.12.2010 - 17:00
door 945i
Wat doe je dat de turbo zo snel kapot gaat?
Hoe lang laat je de motor opwarmen als hij koud is?
Geplaatst: 20.12.2010 - 18:09
door stoffel
niet dat ik kwaad wil spreken over de dealers ; maar ik vind dat die toch o zo graag andere stukken steken , en de helft van de tijd is het dan nog niet gemaakt eh , en krijg je als antwoord , tja het zou dat ook nog kunnen zijn , of dat hier grrrrrrrrrr
Geplaatst: 20.12.2010 - 18:15
door bart simpson
loopt de druk te stijf op springt er zomaar een turboslang ergens af
Geplaatst: 20.12.2010 - 18:46
door jerre123
ik laat de moter altijd op gemak opwarmen . Dus niet boven de 2500 toeren .
Dus ik weeet nie van waar het zou komen .
Geplaatst: 20.12.2010 - 21:24
door Fredhead
En als je op de plaats van bestemming bent, zet je de motor gelijk uit of laat je hem nog even nadraaien?
Geplaatst: 21.12.2010 - 11:25
door Dwight
fredhead schreef:En als je op de plaats van bestemming bent, zet je de motor gelijk uit of laat je hem nog even nadraaien?
Dat mag toch niets uit maken? Mijn 1.6D is over de 100.000 km inmiddels, en ik zet hem altijd direct uit als ik op de plaats van bestemming ben. Jaren geleden zei men idd dat een auto met turbo na het parkeren nog even moest blijven draaien, maar tegenwoordig is dat volgens mij niet meer aan de orde.
Geplaatst: 21.12.2010 - 14:59
door Thamar
stoffel schreef:niet dat ik kwaad wil spreken over de dealers ; maar ik vind dat die toch o zo graag andere stukken steken , en de helft van de tijd is het dan nog niet gemaakt eh , en krijg je als antwoord , tja het zou dat ook nog kunnen zijn , of dat hier grrrrrrrrrr
Feit, en dan mag je gelijk nog opdraaien voor de dingen die nodeloos vervangen zijn.
Geplaatst: 12.01.2011 - 22:08
door TomVDG
945i schreef:Wat doe je dat de turbo zo snel kapot gaat?
Hoe lang laat je de motor opwarmen als hij koud is?
je onderhoudsinterval verlagen van 20 000km naar 15 of 10 000 komt de levensduur van de turbo zeker ten goede.
de kosten bij het vervangen zijn zo hoog omdat er een uitgebreide reinigingsprocedure van de motor is (carter moet eraf, oliekoeler uitgekuist ... ) om te voorkomen dat de turbo het snel opnieuw zou begeven door achtergebleven metaaldeeltjes