hallo ,
Ik heb een S40 1.6d bouwjaar 2006. 93000 km
Ik heb namelijk het volgende probleem. als ik het gaspedaal volledig indruk heb ik niets van pk en kan ik moeilijk in toeren gaan. Wat zou het probleem kunnen zijn zou het kunnen liggen aan de turbo ? Ik ben er eigenlijk niet te vree gerust in. Zou het kwaad kunnen moest ik daar nog mee voort rijdt? Is het gewoon een software fout?
hopelijk kunnen jullie mij helpen
mvg
Geen trekkracht pk's precies weg
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Hang hem eens aan een uitleeskast, ergens zit er iets fout.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Kan ook intercooler gerelateerd zijn.
Bij mijn clio zat er een gat in de connectieslang tussen IC en motor, veel zwarte rook en ook geen vermogen meer. Was enkel mee te rijden als je het heel heel rustig aan deed en niet teveel power in eens vroeg van de motor.
Mijn ouders hebben de slang gewoon compleet af gehad, ook geen turbodruk meer. Kosten vielen goed mee, <€150 voor alletwee.
Zou wel al vroeg zijn dat je turbo eraan is...
Bij mijn clio zat er een gat in de connectieslang tussen IC en motor, veel zwarte rook en ook geen vermogen meer. Was enkel mee te rijden als je het heel heel rustig aan deed en niet teveel power in eens vroeg van de motor.
Mijn ouders hebben de slang gewoon compleet af gehad, ook geen turbodruk meer. Kosten vielen goed mee, <€150 voor alletwee.
Zou wel al vroeg zijn dat je turbo eraan is...
- MartenS40
- 4th Gear member
Mijn 2.0D heeft dit recent eenmalig gehad. Precies wat jij beschrijft. Toen was de storing ladedruksensor. Ik neem aan dat dit de turbodruk sensor geweest is. Misschien is die bij jou permanent stuk.
Mijn theorie hierover is inmiddels: De auto weet niet hoeveel druk de turbo daadwerkelijk levert vanwege foute waarden vanuit de ladedruksensor, en schakelt veiligheidshalve op een minimaal benodigde turbodruk waardoor het snelwegrijden in elk geval kan worden voortgezet. Ik denk dat het bij mij een vuiltje of iets dergelijks geweest is.
Na opnieuw starten deed de sensor weer normaal.
Succes ermee, hoop voor je dat de kosten meevallen.
Mijn theorie hierover is inmiddels: De auto weet niet hoeveel druk de turbo daadwerkelijk levert vanwege foute waarden vanuit de ladedruksensor, en schakelt veiligheidshalve op een minimaal benodigde turbodruk waardoor het snelwegrijden in elk geval kan worden voortgezet. Ik denk dat het bij mij een vuiltje of iets dergelijks geweest is.
Na opnieuw starten deed de sensor weer normaal.
Succes ermee, hoop voor je dat de kosten meevallen.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
-
- 1st Gear member
niet dat ik kwaad wil spreken over de dealers ; maar ik vind dat die toch o zo graag andere stukken steken , en de helft van de tijd is het dan nog niet gemaakt eh , en krijg je als antwoord , tja het zou dat ook nog kunnen zijn , of dat hier grrrrrrrrrr
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
loopt de druk te stijf op springt er zomaar een turboslang ergens af
Volvo for life
- Fredhead
- Geartronic member
En als je op de plaats van bestemming bent, zet je de motor gelijk uit of laat je hem nog even nadraaien?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
Dat mag toch niets uit maken? Mijn 1.6D is over de 100.000 km inmiddels, en ik zet hem altijd direct uit als ik op de plaats van bestemming ben. Jaren geleden zei men idd dat een auto met turbo na het parkeren nog even moest blijven draaien, maar tegenwoordig is dat volgens mij niet meer aan de orde.fredhead schreef:En als je op de plaats van bestemming bent, zet je de motor gelijk uit of laat je hem nog even nadraaien?
-
- 4th Gear member
- Contacteer:
Feit, en dan mag je gelijk nog opdraaien voor de dingen die nodeloos vervangen zijn.stoffel schreef:niet dat ik kwaad wil spreken over de dealers ; maar ik vind dat die toch o zo graag andere stukken steken , en de helft van de tijd is het dan nog niet gemaakt eh , en krijg je als antwoord , tja het zou dat ook nog kunnen zijn , of dat hier grrrrrrrrrr
-
- 1st Gear member
je onderhoudsinterval verlagen van 20 000km naar 15 of 10 000 komt de levensduur van de turbo zeker ten goede.945i schreef:Wat doe je dat de turbo zo snel kapot gaat?
Hoe lang laat je de motor opwarmen als hij koud is?
de kosten bij het vervangen zijn zo hoog omdat er een uitgebreide reinigingsprocedure van de motor is (carter moet eraf, oliekoeler uitgekuist ... ) om te voorkomen dat de turbo het snel opnieuw zou begeven door achtergebleven metaaldeeltjes