Hallo
Ik heb een vraagje ivm de RSE in een XC90.
Ik hoor van verschillende mensen verschillende verhalen over het wel dan niet mogelijk zijn van geluid door de achterluidsprekers:
Op de volvo accessoire site staat hetvolgende:
http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb ... VCC-423331
citaat:
U kunt altijd gebruik maken van de twee onafhankelijk werkende IR-hoofdtelefoons van het RSE-systeem om muziek te beluisteren of het geluid bij een film. Wanneer u de eenheid aansluit op het audiosysteem kunt u ook gebruik maken van de luidsprekers in de auto.
Echter na navraag bij mijn dealer is volgens de enige optie het gebruik van de bijgeleverde hoofdtelefoons.
Om de verwarring compleet te maken kwam ik dit topic tegen waar op een gegeven moment gewag gemaakt wordt van een connectie naar de achter luidsprekers:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hlight=rse
Mijn vraag nu:
Wat is er mogelijk met het RSE systeem in een MY2011.
Kan je geluid via de achterluidsprekers en/of de hoofdtelefoonaansluitingen in de C-stijl sturen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
RSE vraagjes in XC90
- V8
- 1st Gear member
Hai,
Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een XC90 V8 '05, met RSE
Als je bij mij op het knopje met hoorntje drukt, dan gaat het het geluid via de boxen achterin, en blijven de voorste boxen het geluid van de radio/CD weergeven, dit alles wel in combinatie met het Premium systeem.
Ik ben sinds een week de trotse bezitter van een XC90 V8 '05, met RSE
Als je bij mij op het knopje met hoorntje drukt, dan gaat het het geluid via de boxen achterin, en blijven de voorste boxen het geluid van de radio/CD weergeven, dit alles wel in combinatie met het Premium systeem.
- Hilbert
- 2nd Gear member
Mijne (MY2008) heeft RSE af fabriek, op de afstandsbediening zit wel een knopje met een speakertje. Ik zie dan in beeld ook een keuze "speaker aan/uit" maar ik kan er dan niks aan veranderen. Heb het geprobeert met de koptelefoons aan en uit.. De koptelefoons zitten prima bij de kinderen 4 en 6 en het is wel lekker rustig, dus al had ik de optie ging ik het ze nog niet vertellen. Die C stijl kan je alleen cd, radio of AUX van voor selecteren...
RTFM; daar staat dus dat je met dat speakertje de autospeakers kan selecteren als de RSE set in de auxmode staat... Mar ik heb het even geprobeerd, ook de radio in de auxmode maar geen resultaat...
RTFM; daar staat dus dat je met dat speakertje de autospeakers kan selecteren als de RSE set in de auxmode staat... Mar ik heb het even geprobeerd, ook de radio in de auxmode maar geen resultaat...
XC90 summum 2007 (my2008)
- V8
- 1st Gear member
Is bij elke RSE de ontvangst op de IR koptelefoon slecht als je achter de bestuurder zit? Bij mij valt het geluid steeds weg, of is willem ruis aanwezig. De IR zender zit bij mij alleen onder de hoofdsteun van de passagier, ik heb reeds de batterijen vervangen, maar daar werd het ook niet beter van.