Is het verstandig zo nu en dan eens even "flink" het gas in te trappen op de Duitse Bahn? Mijn MY2003 XC90 D5 Aut. (+chip = 200PK) komt in het dagelijks gebruik zelden boven de 80 KM/H, heel af en toe 120 Km/H op de NL-snelweg en op vakantie 95Km/H met caravan aan de haak. Lui leventje dus..
Bereik ik hier iets zinnigs mee of is het een farce om je auto "schoon te blazen"??
Bedankt!
Fijne jaarwisseling iedereen!!!
Verstandig??
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Zeker doen om de boel schoon te houden!!! Bij voorkeur over langere afstand!
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 02.09.2007 - 20:40
verstandig of niet...het is toch heerlijk om even rond de 200 te mogen gaan in zo'n heerlijke auto.
verleden jaar hele stukken 200 kunnen rijden in Duitsland, was echt genieten voor mij.
verleden jaar hele stukken 200 kunnen rijden in Duitsland, was echt genieten voor mij.
Met groet,
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je hebt een aardige manier bedacht om aan jezelf uit te leggen dat je even wilt "planken", niet alles hoeft zinnig te zijn.Echalon schreef:Bereik ik hier iets zinnigs mee of is het een farce om je auto "schoon te blazen"??
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
als je hem schoon wilt blazen kun je ook in zijn 3e versnelling 120km/uur rijden
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 02.09.2007 - 20:40
200 in Duitsland is niet gevaarlijk als het niet druk is...je overziet alles goed door de hoge zit. Dus ik heb het gevoel wel dat alles onder controle is. En zo niet, zit ik in een veilige Volvo.
Met groet,
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
waarvan met 200km/uur niet heel veel van over gaat blijven
Volvo for life
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Van de inzittenden trouwens ook niet, met dank aan het zogenaamde "high-energy letsel".
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- awedzing
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 12.03.2010 - 16:08
- Locatie: Edebäck, Zweden
- Contacteer:
Wij doen het ook altijd in Duitsland. We vinden het een ramp om daar doorheen te moeten en doen dit dus zo snel mogelijk. En ja, het is af en toe best lekker om eens flink door te blazen en stevig gas te geven daar waar het kan/mag.
Onze belevenissen in Zweden zijn hier: http://www.prive.route62.nu te volgen.
Volvo XC90 D5 R-Design II - 200pk -7 zits MY2010 - xeon, geartronic, lightforce zonder E-merk, 220V
Volvo XC90 D5 R-Design II - 200pk -7 zits MY2010 - xeon, geartronic, lightforce zonder E-merk, 220V
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Misschien ook een aanrader om dit ook even in de tank te gooien 
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Duidelijk twee zaken die wel meer mensen door elkaar halen...vmcc schreef:200 in Duitsland is niet gevaarlijk als het niet druk is...je overziet alles goed door de hoge zit. Dus ik heb het gevoel wel dat alles onder controle is. En zo niet, zit ik in een veilige Volvo.
En om even op de vraag van TS in te haken: Het rijden met een snelheid van de genoemde 200 km/u is voor de auto niet beter dan het rijden met 120 km/u. Voor je eigen veiligheid en die van de medemens is het omgekeerde wel het geval.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- iksee90
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
- Locatie: Noord Holland
Ik heb hem laatst ook even "schoongereden" in Duitsland, ca. 210 km/h over een stuk van 200 km. Ik moet eerlijk zeggen dat het veilig aanvoelde met die 19". Met mijn vorige 17" had ik het niet zolang volgehouden. Alleen het gemiddelde verbruik van 1:3 viel tegen. Maar ik was wel snel op de plaats van bestemming. En in vakantietijd is een minuut duurder dan een liter benzine.
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Mag ik vragen wat voor motor erin zit?iksee90 schreef:Alleen het gemiddelde verbruik van 1:3 viel tegen.

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
:shock: Ik zat eerder te denken aan een V8 ofzo...
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- iksee90
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 26.12.2009 - 20:23
- Locatie: Noord Holland
Relatief kleine motor in een zware auto resulteerd in een grote verbruiker bij vollast. De V8 is zuiniger bij 210 km/h. Maar voor het normale werk, gewoon in de stad en op de snelweg met 120 km/h is de 2.5 de zuinigste. (en de eenvoudigste om te onderhouden)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 19.12.2010 - 21:58
- Contacteer:
Als je een ''luie'' auto erg heet laat worden heb je kans op verbrandde/ingeslagen kleppen en andere ellende.....beter gebruik je een volsyntheet olie en af en toe een flacon forte motorreiniger in je tank........