Guard Alarm

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Erik D
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 24.10.2009 - 22:48
Locatie: Tilburg

Op onze Volvo 245 Polar (1993) is vanaf fabriek Volvo Guard alarm geïnstalleerd.
Vorige week konden we het alarm niet meer deactiveren met de afstandbediening en dus ook de auto niet starten (via het alarm was de start blokkering geactiveerd).
Na raadpleging op dit Volvo-Forum en Google hebben we zekering 6 verwijderd en hierna de accupool los en weer vastgemaakt. Het alarm was uitgeschakeld (rode LED lampjes waren uit op het statuspaneel op de A-stijl) en we konden de auto weer gewoon starten.
Enkele dagen later werd het alarm ineens weer geactiveerd tijdens het openen van de auto.
In eerste instantie de accupool los en vastgemaakt maar dit had na meerdere malen geen succes. Uiteindelijk zekering 6 weer teruggeplaatst, accupool los en vast gemaakt en hieraan was het probleem verlopen.
Volgende vragen: -wat kan de oorzaak zijn van het slecht functioneren van het alarm?, -hoe kunnen we het alarm definitief uitschakelen?
Dan nog de volgende opmerking: volgens het instructie boekje is zekering 6 voor: -brandstofpomp, -lambadasonde en -inspuitsysteem, maar volgens de sticker op de zekeringskast in de auto is dit zekering 4 (8A). Volgens dezelfde sticker was er geen vermelding van zekering 6 maar hier zat toch een zekering in.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

heb je niet een klein sleuteltje bij de sleutelbos? Daarmee kun je de sirene uitzetten. Kijk eens op www.thuurbo.nl , misschien dat Arthur Kitzen je verder kan helpen. Hij is erg handig met dit soort electronische storingen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Erik D
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 24.10.2009 - 22:48
Locatie: Tilburg

Bedankt voor de tip. Nee wij hebben geen klein sleuteltje bij de sleutelbos. Ben inmiddels bij de Volvo specialist in Ulvenhout geweest. Hier bleek dat de handzender defect was. Een condensator was afgebroken van de print plaat. De condensator is op de printplaat gelijmd en de verbindingen zijn gesoldeerd (in de oude situatie zat de condensator met twee metalen pinnetjes aan de printplaat welk erg fragiel waren en gevoelig voor schokken en/af vallen van de handzender, bij de andere reserve handzender gaan we de condensator op dezelfde manier preventief vastzetten). Bij de volgende beurt wordt het alarm losgekoppeld van de startonderbreker. We willen de (handige) functie om de auto via de handzender te kunnen openen sowieso bljven gebruiken. PS. De zekering nr 6 heeft niets met het alarm te maken. Bij onze Volvo is deze zekering een dummy welke niet geschakeld is.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”